Skocz do zawartości

Czy ulepszać GIANT'a Talon 2 LTD 27.5" 2015r?


Patrik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Mam Giant'a Talona 2 ltd 27.5" z 2015 r. Obecnie jest na podzespołach tak jak wyjechał z fabryki Wymieniciebym go trochę odświeżyc i ulepszyć. Chodzi mi przedewszystkim o napęd, myślę nad SLX lub Deore XT 2x10. W przyszłości może jeszcze koła i hamulce pewnie też XT. Czy może tam być sztywna oś? Czy wymieniać też manetki? Czy opłaca się rozbudowywać ten rower? Dzięki za okazaną pomoc ;)B|

Opublikowano

Można zrobić upgrade :)  zależy ile pieniędzy chcesz w niego włożyć. Można by założyć na luzie XT.  Nie wiem jak Ty ale po napędzie wymieniłbym amortyzator i zainwestował w manetkę na kierę to będzie najlepsza droga by poprawić coś w tym rowerze. Dopiero potem hamulce a koła to chyba na samym końcu jak będziesz chciał zbijać na wadze :) 

  • Pomógł 1
  • Administrator
Opublikowano
14 godzin temu, Patrik napisał:

myślę nad SLX lub Deore XT 2x10

Patryk, kwestia rasowania zależy od tego, co masz zamiar z rowerem zrobić. Jeżeli chodzi Ci głównie o "poziom fajności", to ulepszaj, na co tylko masz pieniądze :) Jeżeli zależy Ci na działaniu roweru, to ładuj korbę ze zintegrowaną osią i zbieraj na lepszy amor.

  • Pomógł 3
Opublikowano
6 godzin temu, SzajBajk napisał:

Patryk, kwestia rasowania zależy od tego, co masz zamiar z rowerem zrobić. Jeżeli chodzi Ci głównie o "poziom fajności", to ulepszaj, na co tylko masz pieniądze :) Jeżeli zależy Ci na działaniu roweru, to ładuj korbę ze zintegrowaną osią i zbieraj na lepszy amor.

Nie chodzi mi o poziom "fajności" bo ten rower sam  sobie i tak już taki jest :D Bardziej o to, żeby to było na pewno w miarę trwałe bo nie mam nieograniczonych pieniędzy no i żeby był odczuwalny komfort po zmianach. Widzę, że podajecie upgrade w tej samej kolejności. Napęd raczej XT, a ktoś proponuje jakiś amor do tego modelu? Na tą chwile planuje przeznaczyć max 2tys. ale może na więcej części niż napęd i amor.. ?

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Marek Horoś napisał:

Polecisz jakiś amortyzator? Tak do 1tys. Jeżeli chciałbym sztywna oś to zestaw koło + amor. I oczy opłaca się w tym przypadku amor do 1tys? 

 

Edytowane przez Patrik
Opublikowano

amor używany czy nowy ? do 1tys ciężko bedzie się zmieścić. przynajmniej 1,5 tys na amor plus koło pod sztywną 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz poczuć poprawę trakcji to wymień amor na Epicon XC RL-RC 27.5 15QLC /  SF4-EP7-X-RLRC-0-W  konieczna też jest zmiana piasty w przednim kole , nowy sam amor możesz kupić już w cenie 1050 zł

Amortyzator Epicon XC RL-RC 27.5 15QLC

Parametry:
średnica koła 27,5" 
średnica rury sterowej 1-1/8" 
długość rury sterowej 255 mm
materiał rury sterowej aluminium
korona aluminiowa
golenie magnesium 32mm
mocowanie hamulca tarczowego PM
tarcza zalecana jest o średnicy 160 mm /185 mm
skok amortyzatora 80/100/120/130mm
amortyzator przeznaczony pod oś 15 mm
Hydrauliczny system blokady-dźwignia na kierownicy
RC (tłumienie + regulacja kompresji)
Golenie wykonane z wysokiej jakości Magnesium 
co ma wpływ na wytrzymałość oraz wagę
Amortyzator nie posiada piwotów

EPICON.jpg

Edytowane przez alfine-11
  • Pomógł 1
Opublikowano

Moim zdaniem wiecej kasy przeznaczyl na amor. Da ci to najwieksze odczocie ze dobrze wydales pieniadze no i jakosc jazdy sie poprawi. Dalej skupil sie bym na hamulcach bo wlasnie od nich zalezy twoje bezpieczeństwo. Nastepnie naped i kola. 

A co kupowac. Cos na poziomie deore.

  • Pomógł 1
Opublikowano

Pytanie się pojawia, czy jest sens pakowania amora za 1.5k złotych do ramy która ma raczej mało sportową geometrię.

 

W 2006 popełniłem podobną gafę, pakując do Kellys Scarpe TEST Aerose HT powietrzną, amor kosztował ponad połowę ceny bazowej tego roweru.

Moim zdaniem trzeba to dobrze przemyśleć, przekalkulować.

 

P.S.

Propozycja alfine-11 już jest moim zdaniem przegięciem jeśli chodzi o ten rower, moje maksimum do tej ramy na amor to 800zł. Aczkolwiek sensowna jest to propozycja dosyć, pod warunkiem, że geo Tobie bardzo odpowiada i chcesz nadal ujeżdżać ten sprzęt.

Jedno jest pewne, na amorze nie poprzestaniesz, znam to z autopsji...

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Moim zdaniem jesli faktycznie rama nie jest jakas "sportowa" to owszem warto kupic lepszy amor ale nie do przesady. Mysle ze za te 800-1000 zl juz cos dobrego sie dostanie. 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Jeśli w rowerze ma być przedni amortyzator to dobrze by było aby dobrze działał i posiadał sprężynę powietrzną , a nie był tylko zwykłym uginaczem dodającym jedynie do roweru 2 kilogramy ekstra wagi

00ap.jpg

  • Pomógł 2
Opublikowano

Jeżeli chodzi o geometrie ramy to odpowiada mi i to nawet BARDZO, czuję się bardzo dobrze na tej ramie, musze tylko trochę podrasować podzespoły i śmigać dalej, a napęd jest pierwszy w kolejności do wymiany i już postanowiłem, że montuje Deore XT 2x10. Kolejno prawdopodobnie będzie właśnie amortyzator coś do 1300zł. Więcej nie mam zamiaru wydać, nie jestem aż tak wymagającym użytkownikiem na tą chwilę. Kolejno prawdopodobnie właśnie hamulce, może koła lub same piasty, może karbonowa sztyca itd. pomału do przodu. Amortyzator tylko i wyłącznie powietrzny wchodzi w grę! :)

  • Pomógł 1
Opublikowano

Zapytam z ciekawości, dużo już na nim przejechałeś? Ja śmigam na Talonie z 2016 roku i jak narazie nie widzę sensu ulepszania czegokolwiek, jednak rower ma ledwie 1500 km przebiegu.

Opublikowano

Talon 2 LTD z 2015 miał z przodu Deore i z tyłu XT z Shadow. Czy to właśnie najbardziej Cię ograniczało? Moim zdaniem (sam posiadam 2 LTD, ale 2016) największą bolączką jest amor, a reszta wymaga dokładnego przemyślenia. Owszem, z przodu można zmienić na 2 blaty, ale czy da to realną korzyść podczas jazdy, czy nie jest to obrót o 360 stopni...? 

Opublikowano

Jeżeli chodzi o napęd to wymieniam go bo już przyszła na to pora, po dwóch sezonach nie małego eksploatowania zwyczajnie się zużył :) Ok 6 tys. km w tym starty w maratonach i Cross Country. "obrót o 360" chodzi Ci o to, że nic to nie zmieni? Myślę, że zmieni jeżeli wstawie kasetę i korbę typu XT zamiast tego co było na podstawowym wyposażeniu

Opublikowano

Tak, to miałem na myśli. ;) 

Ok, skoro napęd zużyty, to inny temat. Wtedy warto już zmienić na coś sensownego. Zintergowana korba to też jedna z pierwszych rzeczy, które bym na twoim miejscu zmienił.

Co do geometrii ramy, mi również bardzo pasuje. Raczej też szybko, samej ramy, się nie pozbędę.

Opublikowano
Dnia 2.04.2017 o 15:47, alfine-11 napisał:

Jeśli chcesz poczuć poprawę trakcji to wymień amor na Epicon XC RL-RC 27.5 15QLC /  SF4-EP7-X-RLRC-0-W  konieczna też jest zmiana piasty w przednim kole , nowy sam amor możesz kupić już w cenie 1050 zł

Amortyzator Epicon XC RL-RC 27.5 15QLC

Parametry:
średnica koła 27,5" 
średnica rury sterowej 1-1/8" 
długość rury sterowej 255 mm
materiał rury sterowej aluminium
korona aluminiowa
golenie magnesium 32mm
mocowanie hamulca tarczowego PM
tarcza zalecana jest o średnicy 160 mm /185 mm
skok amortyzatora 80/100/120/130mm
amortyzator przeznaczony pod oś 15 mm
Hydrauliczny system blokady-dźwignia na kierownicy
RC (tłumienie + regulacja kompresji)
Golenie wykonane z wysokiej jakości Magnesium 
co ma wpływ na wytrzymałość oraz wagę
Amortyzator nie posiada piwotów

EPICON.jpg

Potwierdzam że ten amortyzator dałby radę. Mam tak w wersji 29". Do twojego roweru myślę że wystarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...