Skocz do zawartości

Sram XX1 Eagle - główne cechy oraz przegląd przerzutki tylnej.


SzajBajk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

Sram XX1 Eagle to najwyższy model. Przyjrzyjmy się cechom przerzutki tylnej i dokonajmy podstawowego przeglądu / smarowania:

 

  • Pomógł 1
Opublikowano

Szczerze mówiąc kółko do prowadzenia linki to trochę przerost formy nad treścią Czy rzeczywiście ma tak odczuwalny wpływ na płynność przełożeń? Za to jest to dodatkowy element, który trzeba serwisować, który może się zepsuć, a na dodatek zabrudzone może być przyczyną hałasu i może doprowadzić do szybszego zużycia linki (jak mówił w filmie Daniel).

Opublikowano

To kółeczko nie tyle zwiększa płynność zmiany przełożeń co zwyczajnie musi tam być. Zauważ że linka niemal zawraca przychodząc do pantografu.

Opublikowano

No tak, jednak shimano zastosowało dużo prostsze konstrukcyjnie rozwiązanie i również sprawdza się. Bardziej ciekawi mnie czy daje to jakaś wymierną różnicę w działaniu przerzutki.

Opublikowano

Jak najbardziej jest różnica w działaniu przerzutki.

Mam SRAM GX 11s, M8000 11s i na szafie leży i czeka na sezon GX 12s.

 

W jednym z tematów pisałem o połączeniu z ciekawości przerzutki SRAM i manetki M8000 i wrażeniach z jazdy tym zestawem.

W skrócie - manetka Sh działa lżej i lepiej ze SRAMem, niż z Sh.

- Manetka Sh z przerzutką Sh - ciężko

- Manetka SR z przerzutką SR - lekko

- Manetka Sh z przerzutką SR - lekko

Głównie jest to zasługa X-Horizon. Przerzutki SRAM poruszają się w poziomie podczas zmiany biegu, a Shimano "po ukosie". Taka konstrukcja pantografu. Dzięki temu nie trzeba dużej siły do pokonania sprzęgła i zmiany biegu. Same sprzęgła chyba mają taką samą lub bardzo podobną siłę. Różnicę robi sama konstrukcja przerzutki.

 

Nie zgadzam się z twierdzeniem, że kółeczko jest tam tylko ze względu na to, że linka musi zakręcić do śrubki. Przecież w tym celu wystarczyło dać odpowiednio wyprofilowany kawałek tworzywa z rowkiem na linkę. Moim zdaniem kółeczko jest tam, aby linka mogła zakręcić do mocowania, chodziła bez oporów, oraz aby ten zakręt nie powodował żadnych niepożądanych efektów podczas zmiany biegu. 

 

 

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Koleżanki i koledzy zwracam się, przy okazji tematu przerzutki, z pytaniem odnośnie zębatki korby sram xx1: Czy w przypadku kiedy mam zębatkę 32 offset 3 mm, to do zmiany zębatki na 34 też szukać takiej z offsetem 3 mm, czy też musi być tu większy. mam wrażenie, że offset 3 mm przy większej zębatce porani mi tylne dolne widełki, a może jest to tak wykonane, że oryginalny offset 3mm determinuje wybór każdej większej zębatki z offsetem 3mm. Dzięki za ewentualne odpowiedzi. Rower to scott spark 900 rc world cup.

Edytowane przez mongoose6
Opublikowano
24 minuty temu, mongoose6 napisał:

Koleżanki i koledzy zwracam się, przy okazji tematu przerzutki, z pytaniem odnośnie zębatki korby sram xx1: Czy w przypadku kiedy mam zębatkę 32 offset 3 mm, to do zmiany zębatki na 34 też szukać takiej z offsetem 3 mm, czy też musi być tu większy. mam wrażenie, że offset 3 mm przy większej zębatce porani mi tylne dolne widełki, a może jest to tak wykonane, że oryginalny offset 3mm determinuje wybór każdej większej zębatki z offsetem 3mm. Dzięki za ewentualne odpowiedzi. Rower to scott spark 900 rc world cup.

Musi być z offsetem 3mm.

6mm offset jest do ram bez boosta z tyłu.

Opublikowano

Oryginalnie miałem 30T offset 3mm.

Zmieniłem na 36T , ale przez przypadek kupiłem 6mm offset.

Po założeniu wszystko chodzi jak wcześniej.

Oczywiście łancuch nowy , taki sam tylko dłuższy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...