opablo1 Napisano 17 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 17 Styczeń 2018 Dzień dobry, stałem się posiadaczem najprostszego trenażera który według opisu generuje 500W oporu. Jest do niego manetka z 7 stopniami oporu i faktycznie czuć że opór się zmienia. I tu moje pytanie ponieważ jestem laikiem - kiedy on taki opór generuje? Domyślam się że max opór będzie na poziomie 7 na manetce trenażera, ale dla jakiego przełożenia korba/kaseta? Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza
jaro0011 Napisano 17 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 17 Styczeń 2018 Prawdopodobnie max moc 500W osiągniesz przy największym przełożeniu (najcieższym) i z jakąś określoną prędkością (przeważnie jest to 40 km/h). Odnośnik do komentarza
Miszel Napisano 18 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 18 Styczeń 2018 (edytowane) Poszukaj krzywych mocy dla swojego trenażera. Dla przykładu: Elite Novo Force - krzywe w google Opór rośnie wraz z prędkością jazdy, twoje przełożenie ma tylko znaczenie dla twojej kadencji, oporu trenażera to nie zmienia. Edytowane 18 Styczeń 2018 przez Miszel korekta Odnośnik do komentarza
opablo1 Napisano 19 Styczeń 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Styczeń 2018 Dnia 18.01.2018 o 13:56, Miszel napisał: Opór rośnie wraz z prędkością jazdy, twoje przełożenie ma tylko znaczenie dla twojej kadencji, oporu trenażera to nie zmienia. Ok. Ale "odczucie" siły pedałowania jest zupełnie inne kiedy jadę na przełożeniu 42/11 a kiedy na 32/36. Nie chce mi się wierzyć że generowana przeze mnie moc jest taka sama a zmienia się tylko kadencja. Odnośnik do komentarza
Miszel Napisano 19 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 19 Styczeń 2018 To działa tak jak parametry mocy i momentu obrotowego w silniku samochodu. Jedno wynika z drugiego, to jest tylko kwestia przeliczenia. Wyobraź sobie że jedziesz rowerem 20km/h na lekkim przełożeniu i na ciężkim przełożeniu. Jaka jest różnica w oporze toczenia i oporze powietrza przy tej samej prędkości ? Żadna. To tylko nasze odczucie że lżej jest przy wyższej kadencji. Przy wysokiej kadencji twoje mięśnie działają z mniejszą "siłą" ale większą częstotliwością. Możesz dla roweru zastosować wzór na moc jak dla silnika: P = M * w P - moc, M - moment obrotowy w- prędkość obrotowa (kątowa w rad/s) Moment obrotowy to twoje odczucie "mocy", prędkość obrotowa korby to twoja kadencja, jedno rośnie to drugie maleje. 2 Odnośnik do komentarza
opablo1 Napisano 19 Styczeń 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Styczeń 2018 Teraz rozumiem - chylę czoła i dziękuję. Odnośnik do komentarza
MadOnion Napisano 23 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 23 Styczeń 2018 Fizyki nie oszukasz ; ) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się