Skocz do zawartości

Specialized EPIC Hardtail 2017


martines80

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja się pochwalę czym śmigam. 

Początek roku 2017 i pomysł na zmianę roweru na typowy MTB ( wcześniej był crossowy ). Przeglądając internet ciężko było mi cokolwiek wybrać więc ruszyłem w poszukiwania upragnionego wozidła po lokalnych sklepach. Zakupu przez internet nie brałem pod uwagę. Wiedziałem, że chciałem aluminium bo na dobry karbon mnie nie było stać ( a i tak takiego nie potrzebowałem ), koła 29 cali i napęd co najmniej deore. Do tego sztywne osie i w miarę przyzwoity powietrzny amor. Jako, że mam 183 cm wzrostu celowałem w rozmiar M lub L w zależności od producenta. 

Na pierwszy ogień poszedł KROSS i od razu odpadł z racji napędu 1x11. Trek i Giant nie zrobiły na mnie pozytywnego wrażenia więc także odpadły. Strasznie podobał mi się SCOTT Scale 940. Osprzęt  2x11 XT M8000 oraz SLX M7000 a także  kolorystyka i geo ramy mi odpowiadało lecz brak sztywnej osi z tyłu i cena wyjściowa blisko 8 tysi mnie zniechęciły. Nie za bardzo miałem jeszcze jakieś pomysły no ale nic to,  jest jeszcze jeden sklep a tam rowery firmy SPECIALIZED ( będzie drogo xD ). Trochę zniechęcony poszukiwaniami wchodzę do speca i rozmawiam ze sprzedawcą. Mówię mu co potrzebuję a on mi na to, że ma rower dla mnie. Zdejmuje z wieszaka EPICA w aluminium koloru czarnego ze wstawkami czerwonego ( moje ulubione połączenie kolorystyczne ), obie sztywne osie, osprzęt SLX i XT a do tego jeszcze reba. Miód malina, oczy aż mi się same zaśmiały. Na sklepie tylko rozmiar L. Przymiarka, krótka rozmowa, obgadanie ceny ostatecznej i rezerwacja maszyny. Ściągnęli mi jeszcze z magazynu rozmiar M i po przymiarkach ostatecznych został jednak L. 

W taki oto sposób stałem się szczęśliwym posiadaczem ( tak wtedy mi się wydawało ) EPICA HT za 6299 zł 

SPECYFIKACJA ROWERU...
Rama                                         M5 alloy, XC 29 Geometry, tapered head tube, internal cable routing, 12x142mm dropouts, PM 160 rear brake, replaceable alloy rear derailleur hanger
Widelec                                     Custom RockShox Reba RL, rebound adjust, Solo Air spring, tapered alloy crown/steerer, 15x100mm Maxle Stealth thru-axle, 80/95mm of travel, 51mm offset
Przednia piasta                       Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings,15x100mm thru-axle, 32h
Tylna piasta                             Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings,12x142mm thru-axle, 32h
Szprychy                                   Stainless, 14g, black
Obręcze                                    Specialized Stout, alloy hookless bead, 32h
Przednia opona                       Fast Trak, Control casing, 29x2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready
Tylna opona                             Fast Trak, Control casing, 29x2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready
Mechanizm korbowy              RaceFace Aeffect, 6000-series alloy, 24mm spindle, 49mm chainline
Manetki                                     Shimano SLX M7000, 11-speed
Przednia przerzutka                Shimano SLX 7025, direct-mount, down-swing
Tylna przerzutka                      Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus, SGS cage, 11-speed
Kaseta                                       Sram NX 1130 11-42t
Łańcuch                                    SRAM PC-1110, 11-speed w/PowerLink
Przedni hamulec                     Shimano M506, hydraulic disc, resin pad, 180/160mm rotor
Tylny hamulec                         Shimano M506, hydraulic disc, resin pad, 160mm rotor
Kierownica                               Specialized Flat Top, alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm
Chwyty kierownicy                  Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
Mostek                                     Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Siodło                                       Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca                                      Specialized, alloy, 2-bolt, 27.2mm

W takiej specyfikacji wyjechał rower ze sklepu. Dokupiłem:

Pedały SPD Shimano M540 koszyk na bidon speca oraz bidon także speca. Na bogato :) 

Podjarany zakupem zacząłem śmigać po lesie. Po ok 170 km zaczęły się pierwsze problemy z tylną piastą. Zaczęła łapać duże boczne luzy. Serwis tylko skręcał konusy i oddawał rower na testy. Po trzeciej próbie skręcania konusów nie wytrzymałem i zażądałem wymiany tylnej piasty na nową. Wymienili na Novatec D772SB w ramach gwarancji :). W między czasie koła zalane mlekiem Trezado. Jeździłem czarną bestią i stwierdziłem, że napęd 2x11 jest mi nie potrzebny. Nie używałem w ogóle młynka i pod koniec roku zrodził się pomysł o zmianie na jedno blat. Miał być 1x11. 

Połowa listopada 2017 roku kopiąc internet stwierdziłem, że będzie to 1x12 GX eagle. Rower trafia na lokalny zaprzyjaźniony warsztat i 6-go grudnia 2017 odbieram swoją maszynę z Eaglem na pokładzie :):):) Do teraz przejechałem na nowym napędzie około 100 km i jest miodzio. To jest to czego potrzebowałem, prostota, czysty kokpit i oszczędność w wadze.   

Rower w obecnej specyfikacji czyli firmowa sklepowa ze zmienioną piastą i napędem oraz pedałami i koszykiem na bidon waży 11,3 kg.  Przypominam, że to rozmiar L więc chyba nieźle tym bardziej z dosyć ciężkimi firmowymi kołami i aluminiowymi sztycą, mostkiem i kierownicą. Ale się rozpisałem, masakra. Jak ktoś dobrnął do końca to na deser kilka fotek już po przebudowach xD 

 

IMG_20180114_122818.jpg IMG_20180114_122828.jpg IMG_20180114_122841.jpg IMG_20180114_122856.jpg IMG_20180114_123001.jpg IMG_20180114_123007.jpg IMG_20180114_123014.jpg IMG_20180114_123020.jpg IMG_20180114_123028.jpg
Odnośnik do komentarza

rower fajny, ale tak sobie myślę, skoro nie używałeś młynka nie potrzebujesz tak szerokiego zakresu jak jest w eagle, czyli wystarczyłby napęd 1x11 więc mogłeś brać Krossa :) którego skreśliłeś już na samym początku.

Odnośnik do komentarza

Cześć.Fajna maszynka. U mnie w domu też zagościł spec choć wcale nie brałem go pod uwagę. Zaniepokoiłeś mnie tymi luzami w tylnej piaście... u mnie na razie wszystko działa bez zarzutu. Powiedz proszę ile ząbków ma tarcza przy korbie? 32? 34? czy może 30?  Życzę milionów kilometrów.

Odnośnik do komentarza

Tak napisałem bo lubię ta markę. Ale świat i tak ma rowery o których połowa z nas nie słyszała. Choć nasze polskie bajki zaczynaja sie liczyć na świecie tez. Kuzwa ale pierdziele bez sensu :)))) późno już siema wszystkim.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, marcin.jka napisał:

rower fajny, ale tak sobie myślę, skoro nie używałeś młynka nie potrzebujesz tak szerokiego zakresu jak jest w eagle, czyli wystarczyłby napęd 1x11 więc mogłeś brać Krossa :) którego skreśliłeś już na samym początku.

skreśliłem Krossa bo wtedy jeszcze nie wiedziałem, że nie potrzebuję napędu z dwoma tarczami z przodu. Tak jak pisałem wcześniej, miało być 1x11 ale, że SRAM wypuścił "budżetowego"  orła to stanęło na 1x12 i jak na razie nie żałuję. Dużo fajniej to chodzi niż M8000. 

W maju 2017 roku Kros B8 także trafił do domku lecz ujeżdża go 16-to letni syn. Jest mega zadowolony i ja również cieszę się że polska marka robi tak fajne maszynki. 

21 minut temu, cywil napisał:

Powiedz proszę ile ząbków ma tarcza przy korbie? 32? 34? czy może 30? 

Tarcza taka jak w zestawie czyli 32T, na razie testuję jak będzie za mała to wskoczy 34T. Forma słabiutka to na razie tak zostaje :) 

 

Edytowane przez martines80
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Łabędź napisał:

po zmianie na jednoblat nie odczuwasz braku? :)

Jeżeli pytasz o zakres przełożeń to na razie nie a jak zabraknie prędkości to zmienię tarczę z 32 na 34T

Jedynie odczuwam lekki brak a bardziej lekkość w portfelu ;) wszystko do nadrobienia :D 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...