Skocz do zawartości

Koła MTB 27.5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 
Chciałbym zapytać jakie koła możecie polecić w rozmiarze 27.5 ? 
Zastanawiam się nad kołami systemowymi, a także składanymi, w tej kwestii napiszę do daveo lub wojczal, aby wycenili jakieś koła. 
A co powiecie o kołach gotowych ? 
Z tego co widziałem i zmieszczę się w zakładanym budżecie to mogę wziąć pod uwagę : 
- Shimano Deore XT 8000
- Mavic Crossride 
- Magic Crossroc 

Na tych kołach planuje jedynie jazdę w maratonach MTB (BM,Kaczmarek), etapówka Bike Adventure oraz wypady w góry (głównie Góry Sowie).
Będę wdzięczny za opinie, rady i jakiekolwiek sugestie, ponieważ w kwestii kół jestem całkiem zielony :D
Pozdrawiam

Opublikowano

85kg. 
Z przodu sztywna oś 15x100, z tyłu szybkozamykacz 5x135. 

Opublikowano

U Wojczala sam możesz sobie skonfigurować. O to moje typy: http://www.wojczal-bike.pl/index.php?route=product/product&path=129&product_id=477

XR to typowo wyścigowe obręcze do XC, ostatnie bardziej uniwersalne przez to zestaw będzie nieco cięższy niż pozostałe, choć już ten model nie jest produkowany. 

Przednie piasty można za dopłatą ok. 20 zł zamienić na najnowsze Novatec 791. Jednak i 771 i 791 są na łożyskach maszynowych i są dość lekkie. Tylne dt swiss 350 są klasą samą w sobie i są mega trwałe. Mam ponad 100 kg wagi i dają radę jak nic. Niestety są droższe od Novatec 772, i ewentualnie najnowszych 792,choć ludzie z Novatec też są zadowoleni. 

Można przy cenie pogrzebać jak się na mnie powolasz, bo robię u nich koła 😁

W kalkulacji uwzględniłem przygotowanie pod system bezdetkowy, więc jak nie potrzebujesz lub poszukasz okazyjnie cenowego kitu do tubless to może być taniej to cena pójdzie w dół. 

Również szprychy robią cenę. Sapim D-Light są bardzo lekkie, ale i droższe. SAPIM Leader są są bardzo mocne, ale cięższe (za to tańsze). 

Jako, że nie wiem jaki preferujesz system montażu tarcz hamulcowych oraz jaki potrzebujesz bębenek założyłem montaż na 6 śrub i bębenek Shimano. 

Kolejną kwestią jest możliwość wsadzenia w tylne haki sztywnej osi 9 lub 10mm. Wymagałoby to zastosowania odpowiednich kapslami i dokupienia osi dt swiss RWS. Wojczal zrobił mi taki zestaw i jestem z niego mega zadowolony. 

Kwestia budżetu 😊

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. 
Pomyślę nad tymi ofertami i możliwościami od wojczalbike :)
A jak wygląda sprawa kół systemowych ? 
Trochę poczytałem, trochę posprawdzałem i wychodzi mi, że lepiej dopłacić trochę do wyższych modeli. 
Jak wygląda porównanie kół Mavic Crossmax Elite i DT Swiss XM 1501 ? 

Opublikowano

MAVIC - nie miałem możliwości używania,choć zawsze podobał mi się ich design.

DT SWISS z serii XM to obręcze do All Mountain. Sam  jeżdżę na wersji XM 421. Charakteryzują się dużą sztywnością i wytrzymałością, ale same obręcze zwykle są nieco cięższe od wersji racingowych. Sądzę, że wśród dostępnych wersji wybierzesz sobie coś ciekawego. Zwróć tylko uwagę na szerokość wewnętrzną obręczy. Niewiele też wiadomo na temat piast zastosowanych w kołach systemowych DT SWISS, bo na stronach polskiego dystrybutora dt4u.com oraz innych sklepów nie jest napisane nic lub tylko jest informacja,że wyposażone są w system zapadkowy star ratchet, co poniekąd jest dobrą wiadomością. Za to na stronie firmowej dtswiss.com wpisano, że to piasty 240. Hmmm, trzeba byłoby to zweryfikować. Ale sądzę,że warto się nad tym pochylić i porównać co w danej cenie można byłoby złożyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...