Skocz do zawartości

„Gąbczasty” hamulec pod mufą


Piscadeiro

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

W swojej szosie posiadam połączenie klamkomanetek Ultegra 6800 i hamulców ostatniej 105. 

Tylny hamulec jest schowany pod ramą.

Naciskając klamkę by zahamować odnoszę wrażenie „gąbczastości” to jest zaciskając szczęki do obręczy mogę dalej naciskać klamkę.

Warto dodać, że posiadam zamontowany na pancerzu szybkozamykacz od shimano.

Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem i może mu zaradził?

Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam. 

 

 

Opublikowano

Cześć - ja mam na Tiagrze też gąbczastość - ale to taki urok hamulców  chyba w szosówce ( no chyba że miałbyś tarczówki ) ?

Opublikowano

Właśnie przód nie jest w ogóle gąbczasty, tylko tył.

Opublikowano

"Gąbczastość" występuj w każdym hamulcu tylnym z jakim miałem do czynienia. Wynika to z długości jaka dzieli kierownice od hamulca. Nie ma tu większego znaczenia czy to jest rower MTB, szosa albo czy to jest linka hamulcowa czy płyn. Jeżeli klamka ciężko chodzi albo po zaciśnięciu koło można przekręcić to możesz wymienić linkę.

Jak bardzo Ci zależy na zlikwidowaniu tego efektu to możesz poszukać lepszej linki i pancerza który zlikwiduje ten efekt. Osobiście uważam że nie ma się czym przejmować do póki hamulec działa poprawnie.

Opublikowano

Tiagra 4700 hebel nie jest gombczasty. Ani przód ani tył. Kwestia linki, pancerza, ustawienia klocków.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jagwire selle elite road

 

Też będzie wchodzić kwestia jak pancerz jest prowadzony, jak zakręca..

W każdym razie u mnie te hamulce są twarde.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 14.01.2018 o 04:13, Yan napisał:

"Gąbczastość" występuj w każdym hamulcu tylnym z jakim miałem do czynienia. Wynika to z długości jaka dzieli kierownice od hamulca. Nie ma tu większego znaczenia czy to jest rower MTB, szosa albo czy to jest linka hamulcowa czy płyn. 

O ile z linką się zgodzę to z hedraulicznymi niekoniecznie. Z tego co mi wiadomo długość węża nie robi różnicy. Hamulce hydrauliczne sterowane są ciśnieniem wytwarzanym przez naciśnięcie dzwigni. Więc w/g mnie "gąbczastość" w odpowietrzonych hamulcach nie powinna występować.

Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.  

Edytowane przez Zbysio
Opublikowano

Robi różnicę. Można to minimalnie wyczuć w hydro. Nie jest to może gąbczastość. Bo to świadczyło by o zapowietrzeniu. Ale tył z reguły chodzi minimalnie inaczej.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zgodzę się, że długość węża może robić różnice na długości ruchu klamki. Ale tej tak zwanej "gąbczastości" być nie powinno. 

Opublikowano
3 godziny temu, Zbysio napisał:

O ile z linką się zgodzę to z hedraulicznymi niekoniecznie. Z tego co mi wiadomo długość węża nie robi różnicy. Hamulce hydrauliczne sterowane są ciśnieniem wytwarzanym przez naciśnięcie dzwigni. Więc w/g mnie "gąbczastość" w odpowietrzonych hamulcach nie powinna występować. 

Może warto dodać jak rozumie gąbczastość. Jak zaciągniesz hamulec i widać że zacisk osiągnął 95% mocy nawet jak będziesz cisnął nie wiadomo jak bardzo to twoja siła będzie przenoszona na pancerz. Przy mojej wadze szybciej uślizgnie się przenie koło niż postawie tył. Staram się ustawiać hamulce że praktycznie od połowy dźwigni mam wspomniane 95% mocy a potem tylko dociągam i nie widzę większej różnicy w hamowaniu.

 

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Wymień linkę.

Złe ułożenie klocków gdy hamują, gdy zaciskasz coraz mocniej klamkę hamulca, a klocki mają tendencję do uciekania (ześlizgują się) w stronę osi koła to oznacza że klocki nie są prawidło ustawione.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...