Piscadeiro Napisano 13 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 13 Styczeń 2018 Dzień dobry. W swojej szosie posiadam połączenie klamkomanetek Ultegra 6800 i hamulców ostatniej 105. Tylny hamulec jest schowany pod ramą. Naciskając klamkę by zahamować odnoszę wrażenie „gąbczastości” to jest zaciskając szczęki do obręczy mogę dalej naciskać klamkę. Warto dodać, że posiadam zamontowany na pancerzu szybkozamykacz od shimano. Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim problemem i może mu zaradził? Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam. „ Odnośnik do komentarza
Marek Karnecki Napisano 13 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 13 Styczeń 2018 Cześć - ja mam na Tiagrze też gąbczastość - ale to taki urok hamulców chyba w szosówce ( no chyba że miałbyś tarczówki ) ? Odnośnik do komentarza
Piscadeiro Napisano 13 Styczeń 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Styczeń 2018 Właśnie przód nie jest w ogóle gąbczasty, tylko tył. Odnośnik do komentarza
Gość Napisano 13 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 13 Styczeń 2018 Spróbuj wymienić linkę. Może wyciągnęła się już. Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 14 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 14 Styczeń 2018 "Gąbczastość" występuj w każdym hamulcu tylnym z jakim miałem do czynienia. Wynika to z długości jaka dzieli kierownice od hamulca. Nie ma tu większego znaczenia czy to jest rower MTB, szosa albo czy to jest linka hamulcowa czy płyn. Jeżeli klamka ciężko chodzi albo po zaciśnięciu koło można przekręcić to możesz wymienić linkę. Jak bardzo Ci zależy na zlikwidowaniu tego efektu to możesz poszukać lepszej linki i pancerza który zlikwiduje ten efekt. Osobiście uważam że nie ma się czym przejmować do póki hamulec działa poprawnie. Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 17 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 17 Styczeń 2018 Tiagra 4700 hebel nie jest gombczasty. Ani przód ani tył. Kwestia linki, pancerza, ustawienia klocków. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 17 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 17 Styczeń 2018 @egzo23 Jakie masz linki i pancerze? Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 17 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 17 Styczeń 2018 Jagwire selle elite road Też będzie wchodzić kwestia jak pancerz jest prowadzony, jak zakręca..W każdym razie u mnie te hamulce są twarde. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Zbysio Napisano 18 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 18 Styczeń 2018 (edytowane) Dnia 14.01.2018 o 04:13, Yan napisał: "Gąbczastość" występuj w każdym hamulcu tylnym z jakim miałem do czynienia. Wynika to z długości jaka dzieli kierownice od hamulca. Nie ma tu większego znaczenia czy to jest rower MTB, szosa albo czy to jest linka hamulcowa czy płyn. O ile z linką się zgodzę to z hedraulicznymi niekoniecznie. Z tego co mi wiadomo długość węża nie robi różnicy. Hamulce hydrauliczne sterowane są ciśnieniem wytwarzanym przez naciśnięcie dzwigni. Więc w/g mnie "gąbczastość" w odpowietrzonych hamulcach nie powinna występować. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Edytowane 18 Styczeń 2018 przez Zbysio Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 18 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 18 Styczeń 2018 Robi różnicę. Można to minimalnie wyczuć w hydro. Nie jest to może gąbczastość. Bo to świadczyło by o zapowietrzeniu. Ale tył z reguły chodzi minimalnie inaczej. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Zbysio Napisano 18 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 18 Styczeń 2018 Zgodzę się, że długość węża może robić różnice na długości ruchu klamki. Ale tej tak zwanej "gąbczastości" być nie powinno. Odnośnik do komentarza
Yan Napisano 18 Styczeń 2018 Udostępnij Napisano 18 Styczeń 2018 3 godziny temu, Zbysio napisał: O ile z linką się zgodzę to z hedraulicznymi niekoniecznie. Z tego co mi wiadomo długość węża nie robi różnicy. Hamulce hydrauliczne sterowane są ciśnieniem wytwarzanym przez naciśnięcie dzwigni. Więc w/g mnie "gąbczastość" w odpowietrzonych hamulcach nie powinna występować. Może warto dodać jak rozumie gąbczastość. Jak zaciągniesz hamulec i widać że zacisk osiągnął 95% mocy nawet jak będziesz cisnął nie wiadomo jak bardzo to twoja siła będzie przenoszona na pancerz. Przy mojej wadze szybciej uślizgnie się przenie koło niż postawie tył. Staram się ustawiać hamulce że praktycznie od połowy dźwigni mam wspomniane 95% mocy a potem tylko dociągam i nie widzę większej różnicy w hamowaniu. Odnośnik do komentarza
inforobert Napisano 23 Sierpień 2018 Udostępnij Napisano 23 Sierpień 2018 Wymień linkę. Złe ułożenie klocków gdy hamują, gdy zaciskasz coraz mocniej klamkę hamulca, a klocki mają tendencję do uciekania (ześlizgują się) w stronę osi koła to oznacza że klocki nie są prawidło ustawione. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się