Krystiano Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie! Chciałbym pokrótce przedstawić swój nowy nabytek, przy okazji osobom mniej zdecydowanym może chociaż trochę pomogę w odnalezieniu swojej ścieżki poszukiwań. Z uwagi iż mamy styczeń, który zaraz po wrześniu jest dobrą okazją na rowerowo zakupowe szaleństwo ruszyłem w tour de sklepy. Przedstawione poniżej bloki tematyczne, oraz spostrzeżenia piszę z własnych obserwacji, upodobań, wyrobionych oczekiwań i nawyków. Trudno jest negować swoje decyzje, dlatego miejcie na uwadze bardzo pochlebną wypowiedź na temat zakupu. Wymagania stawiane przed zakupem: koła 29" gdzie zarówno obręcz jak i opona przygotowane są do zalania mlekiem rozmiar ramy M (180cm oraz 78kg noga 84cm) tylko u części producentów brałem pod uwagę "L" waga do 12kg rama aluminiowa (świadomie z wyboru nie chciałem karbonu), wersja HT, nie brałem pod uwagę fulla zastosowanie maratonowo wycieczkowe – jednym słowem wygodny pogromca wzniesień i łykacz dystansów powyżej 40km amortyzator Reba/SID (na pokładzie chciałem rock shox, z jednej strony za odpowiadające mi działanie w porównaniu np. do foxa 32, z drugiej strony serwis podstawowy według zaleceń można robić co 50h a nie 25 jak u konkurencji) kolor inny niż czarny, lakier nie matowy (do tej pory miałem matowego cube, pomijam fakt iż ta firma ma słabe lakiery, ale na macie widać wszystkie uderzenia! Głównie dlatego że jesteśmy pozbawieni kolejnej warstwy lakieru) cena po negocjacji do 6 tyś zł (chyba że naprawdę by mnie coś urzekło to do 8 tyś) system 2x 10 lub 11 – dopuszczałem obie wersje W sprawie reszty komponentów jestem łaskawy, gdyż w toku robienia kolejnych km można je po prostu wymienić na inną bardziej odpowiadającą nam część – przecież to ma służyć zużyciu! Najsłabszą częścią tego modelu są zaciski hamulca – BR-M447 z klockami żywicznymi. Sytuację ratuje tylko dobra tarcza przygotowana już pod metaliki. Dziwi mnie to gdyż ten zacisk można dostać za 91zł a zacisk BR-M6000 za 105zł…..różnica nie jest spora a wrażenia z hamowania zupełnie inne. Sytuację ratuje trochę https://www.discobrakes.com/ gdzie magicy od części zamiennych zrobili półmetaliki do nich więc pewno na lato już tam trafią. Klamka hamulcowa fajna, spokojnie do opanowania jednym palcem – krótka. Po dokonanym małym bike fitting w sklepie jeszcze przed zakupem wiedziałem że odnajdę się na tym rowerze bez problemu. Teoria została potwierdzona w praktyce, a na test długodystansowy musicie poczekać do czerwca – mazovia 12h! Epic wyraźnie zachęca do przyśpieszania, gładko toczy się po wyznaczonej linii przejazdu oraz dobrze skręca. Nie kładłem go jeszcze mocno w zakrętach, obecne oswojenie z dużym kołem i zamieszkanie na północy kraju nie stworzyły okazji do testu manewrowości. Przy większych prędkościach wydaje się stabilny a niski przekrok uspokaja psychikę Z racji wagi jest też skoczną maszyną, skorą do oderwania od ziemi. Z pedałami spd M540 + dwa koszyczki na bidon + błotnik tylny i przedni waży 12,2kg Zdjęcia wrzucę w najbliższym czasie wraz z listą części Osprzętowo wygląda sprawa tak: Rama M5 alloy, XC 29 Geometry, tapered head tube, internal cable routing, 12x142mm dropouts, PM 160 rear brake, replaceable alloy rear derailleur hanger Widelec Custom RockShox Reba RL, rebound adjust, Solo Air spring, tapered alloy crown/steerer, 15x100mm Maxle Stealth thru-axle, 80/95mm of travel, 51mm offset Przednia piasta Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings,15x100mm thru-axle, 32h Tylna piasta Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings,12x142mm thru-axle, 32h Szprychy Stainless, 14g, black Obręcze Specialized Stout, alloy hookless bead, 32h Przednia opona Fast Trak, Control casing, 29x2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready Tylna opona Fast Trak, Control casing, 29x2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready Mechanizm korbowy RaceFace Aeffect, 6000-series alloy, 24mm spindle, 49mm chainline, 34/24T Manetki Shimano SLX M7000, 11-speed Przednia przerzutka Shimano SLX 7025, direct-mount, down-swing Tylna przerzutka Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus, SGS cage, 11-speed Kaseta SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42t Łańcuch SRAM PC-1110, 11-speed w/PowerLink Przedni hamulec Shimano M506, hydraulic disc, resin pad, 180/160mm rotor Tylny hamulec Shimano M506, hydraulic disc, resin pad, 160mm rotor Kierownica Specialized Flat Top, alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm Chwyty kierownicy Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness Mostek Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise Siodło Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm Sztyca Specialized Alloy 27.2mm Zacisk sztycy Specialized Alloy 31.8mm Edytowane 14 Stycznia 2018 przez Krystiano Dodanie zdjęć
Gość Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Świetny opis. Swoją drogą, rower jakby idealnie dobrany pode mnie, dokładnie czegoś takiego swego czasu szukałem, ale u mnie wybór padł na Treka Superfly 6. Już nie mogę doczekać się zdjęć. Jedno pytanie: 20 godzin temu, Krystiano napisał: rama aluminiowa (świadomie z wyboru nie chciałem karbonu), wersja HT, nie brałem pod uwagę fulla To dokładnie jak u mnie, ale ciekaw jestem Twoich motywacji - dlaczego nie brałeś pod uwagę ani fulla ani karbonu? P.S.: 20 godzin temu, Krystiano napisał: Trudno jest negować swoje decyzje Święte słowa.
martines80 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Gratulacje zakupu, super maszyna. Dawaj foty. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wybrałeś rozmiar M ? Ja przy wzroście 183 cm po przymiarce zdecydowałem się jednak na L. Zwróć uwagę na tylną piastę, ja z nią miałem spory problem. Łapała spore luzy boczne ( kasowanie luzów nic nie pomagało ) i po dość długiej walce z serwisem została wymieniona na gwarancji. Założyli Novateca D772SB na maszynach i problem się rozwiązał. 22 godziny temu, Krystiano napisał: Z pedałami spd M540 + dwa koszyczki na bidon + błotnik tylny i przedni waży 12,2kg Mój zalany mlekiem i z wymienionym napędem na GX Eagle w rozmiarze L waży 11,3 kg i jeszcze można trochę urwać bo koła do super lekkich nie należą.
Krystiano Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 Dziękuję za miłe słowa, szczególnie dla nowicjusza forumowego to dość istotna kwestia:) Żeby było zabawniej - głównie dzięki Twoim opisom (ale również pochlebnym opinią w internetowych testach) byłem zajarany trekiem superfly 6 i szukałem go w sklepach. Znalazłem tylko wersję 5 i to za 5200 zł.......gdzie po dłuższej rozmowie sprzedawca chciał opuścić 100zł a tak ogólnie zachęcał do x-caliber 9 (też fajny i kompletna przebudowa względem poprzedniej wersji). Braki na magazynie, konieczność ściągania ze sklepów internetowych trochę ostudziła mój zapał. No i trochę cena, bo jednak przyznam się (tylko bez śmiechu!) że jak na wycofany model liczyłem na kwotę oscylującą w okolicach 4500zł lub mniej. Kwestia fulla jest dość prosta - mieszkam na północy, tereny owszem trochę górzyste ale wszystko do oblatania na HT z uśmiechem od ucha do ucha. W założonym budżecie byłby to bardzo kompromisowy kloc czekający na ulepszenia. A jak będę chciał się wybrać na południe i przetestować wspaniałą robotę chłopaków od single tracków to wypożyczę za 100zł potężną bestię za gruby hajs i będę latał jak dziki na zawsze aktualnym rowerze Dodatkowo starałem sięgnąć pamięcią kiedy w swoim życiu podczas jazdy na rowerze krzyczałem w myślach że przydał by mi się full - 0. Ostatecznie szala przelała się na centrum testowym krossa gdzie najpierw dosiadłem krossa soila 3 i było baaaardzo fajnie, a później dusta 3 i było zaaaaaajebiście:) W kwestii karbonu pewnie będę zaraz zakrzyczany ale w obecnych czasach mamy na prawdę super technologię tworzenia aluminium (nie ma co sięgać pamięcią do komunijnego roweru albo "dorosłego" sprzed 8 lat. Nie muszę zastanawiać się jak mocno mogę przykręcić koszyk na bidon czy manetki. Cały czas doskonalę swoją techniczną stronę jazdy w terenie i zdarza mi się położyć rower i uważam że za którymś razem karbon by tego nie wytrzymał. Jestem też amatorem i zysk wagowy jest dla mnie osobiście bez znaczenia i o wiele większą wagę przywiązuję do masy rotującej. 3 minuty temu, martines80 napisał: Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wybrałeś rozmiar M ? Tak, wybrałem M. Według producenta i jego tabelki odnośnie epica rozmiar M kończy się na 180 a L zaczyna się od 180 więc jestem idealnie na rozdarciu rozmiarów. To by pasowało do Twojego wyboru. Była też czarno-czerwona L na stanie więc jeździłem na obu i jakoś L mi nie siadło. Zwróć uwagę na tylną piastę, ja z nią miałem spory problem. Łapała spore luzy boczne ( kasowanie luzów nic nie pomagało ) i po dość długiej walce z serwisem została wymieniona na gwarancji. Założyli Novateca D772SB na maszynach i problem się rozwiązał. Pamiętasz może przy jakich przebiegach zauważyłeś ten problem? Dzięki za info, będę pilnował i doglądał jej. Mój zalany mlekiem i z wymienionym napędem na GX Eagle w rozmiarze L waży 11,3 kg i jeszcze można trochę urwać bo koła do super lekkich nie należą. cudna waga! gratulacje. Czyli dobrze rozumiem że z 2x11 zrobiłeś 1x12? Z ciekawości spytam: ważyłeś może części przed montażem i te zdjęte - jaki jest zysk wagowy? I skąd taka decyzja?
martines80 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 23 minuty temu, Krystiano napisał: Zwróć uwagę na tylną piastę, ja z nią miałem spory problem. Łapała spore luzy boczne ( kasowanie luzów nic nie pomagało ) i po dość długiej walce z serwisem została wymieniona na gwarancji. Założyli Novateca D772SB na maszynach i problem się rozwiązał. Pamiętasz może przy jakich przebiegach zauważyłeś ten problem? Dzięki za info, będę pilnował i doglądał jej. jak dobrze pamiętam to problemy zaczęły się dość szybko bo chyba coś koło 170 km 25 minut temu, Krystiano napisał: Czyli dobrze rozumiem że z 2x11 zrobiłeś 1x12? Z ciekawości spytam: ważyłeś może części przed montażem i te zdjęte - jaki jest zysk wagowy? I skąd taka decyzja? Tak z 2x11 zrobiłem 1x12 Nie korzystałem z młynka więc zrodził się pomysł na jednoblat a że SRAM wypuścił budżetowego eagla to padło na niego Części nie ważyłem ale ważyłem rower przed i po zmianach. Uzyskałem jakieś 600 gramów.
Gość Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Gratuluję zakupu. Życzę zadowolenia z jazdy... Gdzieś to już słyszałem (BMW)
Krystiano Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 Martines80 a robiłeś coś z hamulcami - to jedyna rzecz która mnie niepokoi. Docieram je cały czas, ale szału to nie mają.
martines80 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) 16 minut temu, Krystiano napisał: Martines80 a robiłeś coś z hamulcami - to jedyna rzecz która mnie niepokoi. Docieram je cały czas, ale szału to nie mają. I nie dotrzesz ich, raczej szybciej zetrzesz klocki. Ja ważę prawie 90 kg i dają radę ale faktycznie szału nie robią. Cały czas biję się z myślami nad wymianą tylko nie wiem czy mi to potrzebne a jak tak to na co. Myślałem nad XT M8000 ale coraz częściej rozważam Levele TLM. Zobaczymy na wiosnę, na razie muszę uspokoić wydatki Edytowane 11 Stycznia 2018 przez martines80
Krystiano Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2018 Levele już te podstawowe to bardzo dobre hamulce - testowałem je podczas jazdy na soil oraz dust ze stajni krossa i są godne polecenia. Moje 11-sto letnie Magury Julie hamują mocniej od tych Sama siła hamowania pewnie poprawi się po zakupie pół-metalików tylko nie mogę cały czas wyczuć ich modulacji. Też muszę ostudzić wydatki, jedyne co teraz mam na oku to łańcuch, bo jestem reprezentantem tej szkoły co jeździ na 3
Krystiano Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Opublikowano 26 Lutego 2021 Od zakupu trochę czasu minęło, dlatego postanowiłem powrócić i napisać o poczynionych przeze mnie zmianach. Może kogoś coś zainspiruje, pomoże, albo będzie chciał o coś dopytać. Wysiedziałem sporo godzin na tej maszynie, jeździłem okoliczne maratony MTB, byłem na 24h Mazovi, przejechałem Wisłę 1200 oraz liczne treningi i wycieczki. Z maszyny jestem mega, mega zadowolony i ani w głowie mi zmiana - no chyba że dokupić coś jeszcze Zmiany względem fabrycznej konfiguracji: - hamulce XTR - poprzednie nie hamowały, sklep nie chciał wgl rozpatrzeć w ramach gwarancji a ja nie chciałem bawić się w kroki prawne. Problemem był szczególnie przedni hamulec, który praktycznie nie zatrzymywał koła. Zmiana klocków itp nie pomagała. Trafiła się dobra okazja na aukcji więc pojawiły się nowe heble - manetki, lewa XTR, prawa XT - wraz z wymianą hamulców zmienił się sposób mocowania Ispec....więc siłą musiałem zmienić manetki. Ale te które były działały fantastycznie i gdyby nie zmiana hamulców i moja niewiedza odnośnie standardów mocowania zostawiłbym je dalej. - gripy silikonowe - odpowiednik ESI, tańszy, sprawdzają się świetnie! - oponki Mitas Scylla - rewelacja w porównaniu do fast trak, które nie są aż takie fast;) - kaseta SLX - wyraźnie lżejsza od sramowskiego kowadła, niestety mniej wytrzymała - tylne koło - Obręcz XM421 oraz piasta DT 350 z systemem Ratchet 18. Tak jak pisał powyżej Martines też walczyłem non stop z piastą i wymieniałem łożyska. Po kolejnym maratonie i zatarciu ich powiedziałem dość! To miała być ich 4 wymiana, więc koszta już jak 1/3 koła... A sam ratchet baaaajunia! Więcej zmian nie ma. Ogólnie świetna maszyna. Waga 11kg. Jeżdżę na mleku i działa to bardzo dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się