Kkaaeell Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) Witam Postanowiłem kupić pierwszego w życiu full'a i zastanawia mnie to umiejscowienie dampera na ramie ma znaczenie do zastosowania roweru np równolegle do górnej rury od ramy do XC albo w pionie do DH, enduro czy nie ma to żadnego znaczenia. Pozdrawiam Edytowane 11 Stycznia 2018 przez SpiderMAN Ortografia!!! damper, a nie dumper...
lukster52 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Umiejscowienie dampera wpływa na geometrie ale nie jest tak że damper w pionie to odrazu do katowania a w poziomie do xc np ns soda albo giant regin. Bardzie trzeba patrzeć na kształokształt ramy. A do czego fula potrzebujesz bo jak coś to możemy pomóc.
Fenthin Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) Nie ma żadnej reguły. Są rowery XC z pionowo umieszczonym damperem, z aktualnych kolekcji choćby Giant Anthem czy Scott Spark, są rowery DH z ułożonym poziomo, np. Specialized Demo czy Santa Cruz V10. Wszystko zależy od tego, co wymarzą sobie projektanci. Umiejscowienie dampera ma natomiast wpływ na ekspozycję na błoto, łatwość dostępu do regulacji czy możliwość montażu bidonu/ów. Edytowane 10 Stycznia 2018 przez Fenthin
Puncu Opublikowano 10 Stycznia 2018 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Umiejscowienie nie ma dużego znaczenia. Może ułatwić lub utrudnić kręceniem regulacjami jak masz damper R2C2 to jest ich kilka.Co do montażu w ramie. Jeżeli jest więcej otworów w ramie na damper to służą one do zmiany charakterystyki pracy zawieszenie (liniowa lub progresywna praca, czasami degresywna) a w ogniwie Horsta lub innych linkach pośrednich zmienia się skok.
skiclim Opublikowano 27 Lipca 2019 Opublikowano 27 Lipca 2019 hej nie jestem rowerowym specjalistą a już na pewno nie w temacie tylnego zawieszenia. Podczas serwisowania ramy zauważyłem, że mam dwa otwory mocowania dampera - czyli śruba mocująca damper może przechodzić niżej bądź wyżej - jaka jest różnica ? pozdrawiam
Kruk Opublikowano 27 Lipca 2019 Opublikowano 27 Lipca 2019 Zmieniasz tym geometrie zawieszenia z tyłu i tyle
Fenthin Opublikowano 27 Lipca 2019 Opublikowano 27 Lipca 2019 Nie tak do końca tyle. Zmiana punktów montażowych dampera wpływa na geometrię całego roweru i nierzadko również skok tylnego zawieszenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się