Skocz do zawartości

Zmiana tarczy 160mm na 180mm + dobre okładziny


klu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

zakupiłem hamulce M785 w komplecie z adapterami i dwiema tarczami XT 180mm. Obecnie w moim rowerze przednia tarcza ma 180mm, a tylna - 160mm.
Czy są jakieś przeciwwskazania do montażu tarczy 180mm z tyłu, inne niż drobne zwiększenie wagi? 

Przy okazji jeszcze jedno pytanie - czy są na rynku jakieś klocki, które nie jęczą w mokrych warunkach i których nie trzeba rozgrzewać żeby hamowały z dużą mocą?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli producent ramy nie zaznaczył, iż są jakieś przeciwwskazania co do używania z tyłu tarczy 180 mm to wsio powinno być w porządku. Upewnij się jeśli to możliwe. Nie jęczące klocki... Hmmm... Przychodzą mi tylko na myśl żywiczne lub półmetaliczne ale żadnego konkretu nie jestem w stanie Ci wskazać, bo z hałasowaniem bywa różnie. Pewne rzeczy poprostu trzeba zaakceptować. Kevlarowe może jeszcze ale nie wiem czy do Twoich hebli w ogóle są dostępne.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Okładziny ceramiczne są ciche na mokrym, są drogie i znikają szybciej od innych "głosniejszych" ;) Mozna też założyć metaliczne lub pół-metaliczne które nie koniecznie będą cichsze ale juz zdecydowanie trwalsze od ceramicznych. Okładziny żywiczne za pewne masz jak wspominasz o "jęczeniu" ;) Miałem u siebie tarcze XT i wszystkie w/w modele okładzin hamulcowych, najbardziej zadowolony byłem z ceramicznych.  

Czasami na "jęczenie" pomaga przetarcie tarczy szmatką nasączona benzyna ekstrakcyjną i przetarcie okładziny delikatnie papierem ściernym ok. 220 kładąc papier na stół pocierając okładziną ;)

Do tarcz XT możesz zastosować wszystkie w/w okładziny (to bardzo ważna informacja) !

Jak masz zestaw 180 przód /160 tył to dla czego chcesz dawać na tył 180 ? 

Edytowane przez Eldo
Opublikowano
27 minut temu, PrzeLuka napisał:

Jeśli producent ramy nie zaznaczył, iż są jakieś przeciwwskazania co do używania z tyłu tarczy 180 mm to wsio powinno być w porządku. Upewnij się jeśli to możliwe.

Nie znalazłem informacji producenta o zalecanych wielkościach tylnej tarczy. Rama to Trek Superfly 5 '17.

 

25 minut temu, Eldo napisał:

Okładziny ceramiczne są ciche na mokrym, są drogie i znikają szybciej od innych "głosniejszych" ;) Mozna też założyć metaliczne lub pół-metaliczne które nie koniecznie będą cichsze ale juz zdecydowanie trwalsze od ceramicznych. Okładziny żywiczne za pewne masz jak wspominasz o "jęczeniu" ;) 

Zgadza się, obecnie mam żywiczne okładziny i pomyślałem że skoro już zainwestowałem w lepsze hamulce, to i klocki zamontuję możliwie dobre.
W sumie nie odczuwam potrzeby zmiany rozmiaru tarczy, ale trafił mi się taki zestaw z 2 x 180mm w dobrej cenie, więc jeśli nie miałoby to się wiązać z żadnymi niedogodnościami, to czemu by nie zmienić rozmiaru, tym bardziej że obecnie mam jakieś podstawowe tarcze.

To komplet, który kupiłem:

785.jpg
Opublikowano

możesz spokojnie wrzucać 180mm. A klocki - kumpel ma metaliki shimano i sobie chwali, ja będę niedługo testował EBC - nieco taniej wychodzą (przynajmniej mój model) i lepsze opinie 

Opublikowano

Kevlar, ale to chyba to samo co ceramiczne. Mam je w zjazdówce, najlepsze klocki ever :D Dokładnie firmy SuperStar, ale nie znalazłem do Shimano :(

Opublikowano (edytowane)

Ja mialem u siebie w XT okladziny EBC ceramiczne. Hamowanie bajka, tylko znikaja w oczach 😊 Trzeba kontrolowac zeby tarcz nie zniszczyc.

Edytowane przez Eldo
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, klu napisał:

Nie znalazłem informacji producenta o zalecanych wielkościach tylnej tarczy.

Skoro nigdzie wzmianki o maksymalnym rozmiarze tarczy nie ma to chyba nie ma przeciwwskazań. Do mojej ramy takowych informacji producent też nie udostępnia. Śmigam z 180 na tylnym od 3 lat i nic się nie dzieje wiec i u Ciebie nie powinno ale od czasu do czasu zerknąć na mocowanie hebla nie zaszkodzi. Zakładaj i ciesz się nowymi hebelkami ;) 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. W takim razie wrzucę tę tarczę 180mm na tył.

A odnośnie okładzin - przyznam, że wciąż nie wiem co wybrać, żeby hamowały mocno w każdych warunkach i nie płoszyły zwierzyny w promieniu kilometra. 
Jak myślicie, które będą najcichsze - metaliczne, półmetaliczne, metaliczne z domieszką ceramiki? Te z ceramiką do M785 znalazłem tylko jakichś mało renomowanych producentów..

Opublikowano

tutaj chyba nie ma reguły ale metaliki powinny być cichsze. Co do ceramiki to nie wiem, nie miałem kontaktu z nimi 

Opublikowano (edytowane)

Mam 180mm w fuelu na obydwu kołach i nie ma problemu z modulacją

Edytowane przez trollu
Opublikowano (edytowane)

Śmigam na metalikach i fakt na mokro trochę skrzypią ale mi osobiście to nie przeszkadza. Na Twoim miejscu po prostu bym poeksperymentował z klockami i wybrał te które pasują Ci najbardziej. Każda z opinie na temat okładzin jest subiektywna wiec niekoniecznie muszą pasować Tobie.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

To samo dotyczy tarcz hamulcowych, nie na kazdej tarczy ten sam klocek bedzie pracowal tak samo. Aktualnie mam okladziny Jagwire i jest cisza z tym ze tarcze XT zastapilem "wylajtowanymi" NANO ze wzgledu na wymiane kol (inne mocowanie).

Oryginaly Shimano każdego typu mialem z XT- ekami i wszystkie piszczaly wczesniej lub pozniej. Dopiero EBC ceramiczne wyciszyly hamowanie na mokrym. Gdyby nie fakt że starłem je do zera a Jagwire semi-metal są ciche z aktualnymi tarczami zapodał bym je ponownie. 

Edytowane przez Eldo
Opublikowano
Dnia 6.01.2018 o 22:22, Rezus napisał:

Ja w xt 785 wróciłem do 160 Z tylu bo hebel tylko blokował koło. Bardzo ciężko było wyczuc. Jestem pewien że jak zużyje tarcze która mam następna będzie 140mm

U mnie też chwilę potestowałem 180mm z tyłu i miałem ten sam problem.

Opublikowano

Zmieniłem na 160 przód / tył po metaforfozie MTB (sztywny wideł + 29er) 9_9 

Opublikowano

Miałem z żywicznymi klockami ten sam problem z hałasem. Sądzę, że płoszyłem dziki z całego lasu a na drogach publicznych ludzie szukali starego Jelcza, który mógłby taki hałas wydawać. Pomogło wymoczenie ich w acetonie technicznym. Zostawiłem na noc w acetonie, później z godzinkę przewietrzyłem i hałas się skończył. Przez kilka minut słabiej hamowały, ale później wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam

  • Pomógł 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...