Skocz do zawartości

Garmin edge 520


maciekbmx

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem Mio 205 HC i jakiś czas temu przesiadłem się na Garmin Edge 820 przez wzgląd na treningi indoor oraz głebszy wachlarz funkcji jak chociażby: strava segments live, live track, group track. 

Jako użytkownik tych dwóch urządzeń śmiało nogę powiedzieć, że Garmin jest bardziej wszechstronny co czyni go w mojej opini lepszym. Nie mniej jednak Mio posiada asa w postaci Suprise Me - uwielbiałem te funkcję ! Odpowiedz sobie na czym Ci zależy, trenowaniu czy typowo jeździe rekreacyjnej, o ile się nie mylę to 520 nie jest w ogóle nawigacją rowerową (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) a Mio ma te funkcje bardzo dobrze dopracowaną.

 

 

Odnośnik do komentarza
Jeżeli garmin 520 nie ma nawigacji to sprawa jest prosta, biorę Mio
Garmin może służyć jako nawigacja tylko po wgraniu śladu mapy w aplikacji garmin conect nie jest to typowa nawigacja jeśli jeździsz bardziej po ulicy rekreacyjnie to taka zwykła navi wystarczy lecz gdy już zaczynasz jeździć po lesie i tam gdzie jest słaby zasięg to już będą problemy a np garmin po wgraniu trasy nie ma z tym problemu i dla mnie nawet jest lepsze niż zwykła navi ale i też jakie masz środki do wykorzystania na pewno jest lepiej rozbudowane niż mio
Odnośnik do komentarza

Wahoo elemnt jako urządzenie jest super. Sama firma ma też super podejście i wydaje dużo aktualizacji. Sam rozważałem jego zakup. Minusem jest inne podejście do ekosystemu. Garmin ma wszystko, jeśli chodzi o urządzenia i możliwości garmin Connect. Wahoo nie ma swojego portalu i wszystko opiera o zewnętrzne usługi typu Strava itp. Aby stworzyć interwały trzeba też korzystać z zewnętrznych serwisów.
Dlatego ja wybrałem garmina żeby być niezależnym i nie płacić za inne serwisy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ktoś kto np śmiga na trenażerze i ma w plenerze plan treningowy w oparciu o dane których sie trzyma bedzie bardzo zadowolony z Garmina. Posiadam Edge 520 i wykorzystuje go na każdy możliwy sposób (w duecie z rowerem) ;) Nawigacja, tak osobiście twierdze że to jest nawigacja bo ma wgraną dokładną mapę OSM (co prawda szału nie ma z pamięcią ale mi wystarcza) i prowadzi mnie zakręt po zakręcie z punku A do punktu B po trasie którą sobie wcześniej zaplanowałem. Nie jest to "typowa nawigacja" jak choc by MIO o którym mowa wyżej ale należy się zastanowić do czego będziemy chcieli wykorzystywać Garmina do nawigowania czy trenowania z możliwością pośmigania od czasu do czasu w obcym terenie 9_9 

Opcja "zaskocz mnie" w MIO może i jest fajna ale podobno nie dla kogoś kto śmiga szosą bo można być faktycznie zaskoczonym jadąc na 8-9 barach oponą  622-23 po kamieniach  :D

Dodatkowo Garmin Connect robi robotę ! Wszystko jest tam dopracowane i przejrzyste, w zasadzie można sparować Connect-a z każdą popularna platforma treningową (Strava, Zwift, Endomondo...itp). 

Edytowane przez Eldo
Odnośnik do komentarza

Za mną przemówił jeszcze serwis i podejście do klienta maja super obsługę mój pierwszy garmin się uszkodził i niestety poszedł na gwarancję tylko nie do sklepu w którym był kupiony tylko bezpośrednio do garmina po 2 dniach odpowiedź że urządzenie zostanie wymienione na nowe i następne 2 dni i kurier już pod domem piękne podejście do klienta jak i również na troszkę starszy model są wciąż aktualizacje wydawanie

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Ja ! I to dwukrotnie..ale tylko przy modelu 315. Problemem było zawieszanie się urządzenia podczas wyboru wcześniej wgranego śladu trasy... ( po 2 reklamacji wymienili mi Mio 315 na Mio 205) Przy 205 nie miałem żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 2.01.2018 o 16:53, specialized34 napisał:
Dnia 1.01.2018 o 23:01, maciekbmx napisał:
Jeżeli garmin 520 nie ma nawigacji to sprawa jest prosta, biorę Mio

Garmin może służyć jako nawigacja tylko po wgraniu śladu mapy w aplikacji garmin conect nie jest to typowa nawigacja jeśli jeździsz bardziej po ulicy rekreacyjnie to taka zwykła navi wystarczy lecz gdy już zaczynasz jeździć po lesie i tam gdzie jest słaby zasięg to już będą problemy a np garmin po wgraniu trasy nie ma z tym problemu i dla mnie nawet jest lepsze niż zwykła navi ale i też jakie masz środki do wykorzystania na pewno jest lepiej rozbudowane niż mio

Gdyby ktoś potrzebował to (w zasadzie od wczoraj)  jest dostępna moja apka do generowania tras z poziomu androida. Na telefonie układa się i generuje trasę (generowany jest plik fit) a za pomocą appki/widgetu na 520dziestce można ją szybko pobrać z telefonu i "odpalić" ;-)

Odnośnik do komentarza

Tutaj: 

Appka ConnectIQ

Widget ConnectIQ

Appka na Androida

Film instruktażowy

 

I takie małe info dlaczego subskrypcja na aplikacje Androidową. Apka do generowania tras używa komercyjnego API za które ja muszę co miesiąc płacić. Koszty subskrypcji dostępu do API pokryje dopiero ok 100 subskrypcji apki (z ceny subskrypcji zostaje u mnie ok 4 zł - [minus] podatek dochodowy...) a wówczas najprawdopodobniej będę musiał też podnieść pakiet API więc i tak subskrypcje z apki nadal nie pokryją kosztów :-D Więc nie jest to sposób na "dorobienie się" a raczej minimalizowanie strat, poprzez udział użytkowników apki w kosztach. 

W razie problemów czy pytań, chętnie pomogę :-) a już niedługo dojdzie fajna opcja związana z segmentami :-D

Edytowane przez mstaniszczak
Odnośnik do komentarza

Podepnę się pod wątek. Mam 2 rowerki: szosę na oponkach 25 i fitnessa na oponkach 28. Czujnik prędkości działa na obwodzie koła, a ten jak wiadomo jest inny dla kadej szerokości gumy. Czy jest opcja w garniaczku pozwalająca w prosty sposób przełączyć się pomiędzy profilami uwzględniającymi obwody koła dla czujników?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...