Skocz do zawartości

przejście ze SRAM GXP na SLX FC-M7000-11 (?)


Shczepan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

przejrzałem historię tematów i nie znalazłem przypadku jaki mnie dotyczy. Planuję zamianę korby i supportu SRAM GXP (22-32T) w rowerze Specialized Crave2014 29er na Shimano SLX FC-M7000 24-34T. Tutaj moje pytanie, ponieważ korba ta występuje także w wersji z 3mm offsetem (FC-M7000-11-B2). Niestety nie poruszam się płynnie w tym temacie i nie wiem czy będzie mi to potrzebne. Dodam, że support planuję wymienić także na SLX (BB-MT800, 73mm) z SRAM GXP (73mm). 

Tylny napęd to póki co to Deore 10rz z kasetą CS-HG81 (11-36). Będę zmianiał na XT 11rz (11-40).

Jeżeli widzicie jakieś zagrożenia przy takich zmianach to dajcie znać.

Pozdrawiam

Edytowane przez Shczepan
Opublikowano
14 godzin temu, Shczepan napisał:

Planuję zamianę korby i supportu SRAM GXP (22-32T) w rowerze Specialized Crave2014 29er na Shimano SLX FC-M7000 24-34T. Tutaj moje pytanie, ponieważ korba ta występuje także w wersji z 3mm offsetem (FC-M7000-11-B2).

Korba z 3 mm offsetem  jest przeznaczona pod piasty Boost czyli 12x148 a Ty takowych nie posiadasz w swoim rowerze więc nie dla Ciebie.  Musisz kupić korbę o standardowej lini łańcucha.

14 godzin temu, Shczepan napisał:

Dodam, że support planuję wymienić także na SLX (BB-MT800, 73mm) z SRAM GXP (73mm). 

I bardzo dobrze bo suport pod shimano jest inny niż pod srama. 

14 godzin temu, Shczepan napisał:

Tylny napęd to póki co to Deore 10rz z kasetą CS-HG81 (11-36). Będę zmianiał na XT 11rz (11-40).

Jeżeli widzicie jakieś zagrożenia przy takich zmianach to dajcie znać.

Prawdopodobne a raczej na pewno będziesz musiał zmienić bębenek piasty bo 11-to rzędowa kaseta nie wejdzie na ten co masz. Jest tylko pytanie czy oryginalną piastę speca można przerobić bo jeśli nie to będzie potrzeba wymiany całej piasty a co za tym idzie przeplecenie koła na nowo.  Jeszcze niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni bikerzy bo może faktycznie da się a ja coś pomieszałem.  Powodzenia i wytrwałości przy grzebaniu w rowerze bo nic tak nie cieszy jak możliwość samemu coś ulepszyć.

Ja jestem właśnie po niedawnym up greade swojego speca z 2x11 na 1x12 i shimano już nie chcę :)  SRAM jest bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o wyższe grupy MTB. 

Opublikowano
2 godziny temu, martines80 napisał:

Prawdopodobne a raczej na pewno będziesz musiał zmienić bębenek piasty bo 11-to rzędowa kaseta nie wejdzie na ten co masz. Jest tylko pytanie czy oryginalną piastę speca można przerobić bo jeśli nie to będzie potrzeba wymiany całej piasty a co za tym idzie przeplecenie koła na nowo.

Spokojnie, wszystko będzie pasowało. Kasety 11 speed MTB wchodzą na ten sam bębenek co 10. Nic nie trzeba będzie przerabiać ani przeplatać na nowo.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, adios_1984 napisał:

Spokojnie, wszystko będzie pasowało. Kasety 11 speed MTB wchodzą na ten sam bębenek co 10. Nic nie trzeba będzie przerabiać ani przeplatać na nowo.

to bardzo dobra wiadomość :) i tak budżet tej zmiany jest mocno napięty

ok, to mam jasność sprawy. Zrobię mały off-topic jako, że uzyskałem już odpowiedź na moje pytanie.

Idea modyfikacji jest taka, żeby mieć korbę i przód na SLX M7000, a tył na XT M8000 w trybie 2x11, aby później zrezygnować z przedniej przerzutki i zmienić tylko korbę. Jaki setup ze stajni SRAM polecilibyście w to miejsce, tak żeby mieć podobną możliwość późniejszych zmian.

Pozdrawiam

Edytowane przez Shczepan
literówka
Opublikowano
15 minut temu, Shczepan napisał:

Idea modyfikacji jest taka, żeby mieć korbę i przód na SLX M7000, a tył na XT M8000 w trybie 2x12, aby później zrezygnować z przedniej przerzutki i zmienić tylko korbę. Jaki setup ze stajni SRAM polecilibyście w to miejsce, tak żeby mieć podobną możliwość późniejszych zmian.

Shimano nie ma systemu 2x12. Nawet SRAM czegoś takiego nie oferuje.  Zastanów się dobrze czego tak naprawdę potrzebujesz bo zmieniając korbę  z shimano na srama będziesz musiał na nowo zmieniać wkład suportu.  Teraz wkład masz GXP i pod to bym kupił korbę 2x11 SRAM GX. Przy rezygnacji z przedniej przerzutki zmienisz tylko 2 tarcze na jednoblat i po sprawie.

Tył to już wyższa szkoła jazdy. Decydując się na 12 przełożeń już musisz zmienić piastę bo te kasety potrzebują bębenki XD. Zostając przy 11 rzędach i marce SRAM tylko kaseta 1130, wszystkie wyższe modele także potrzebują bębenek XD. Sam widzisz, że najlepiej od samego początku obrać odpowiednią drogę modzenia bo to w sumie redukuje koszty. 

Opublikowano
2 godziny temu, martines80 napisał:

Shimano nie ma systemu 2x12. Nawet SRAM czegoś takiego nie oferuje.  Zastanów się dobrze czego tak naprawdę potrzebujesz bo zmieniając korbę  z shimano na srama będziesz musiał na nowo zmieniać wkład suportu.  Teraz wkład masz GXP i pod to bym kupił korbę 2x11 SRAM GX. Przy rezygnacji z przedniej przerzutki zmienisz tylko 2 tarcze na jednoblat i po sprawie.

Tył to już wyższa szkoła jazdy. Decydując się na 12 przełożeń już musisz zmienić piastę bo te kasety potrzebują bębenki XD. Zostając przy 11 rzędach i marce SRAM tylko kaseta 1130, wszystkie wyższe modele także potrzebują bębenek XD. Sam widzisz, że najlepiej od samego początku obrać odpowiednią drogę modzenia bo to w sumie redukuje koszty. 

Tak jak kolega mówi. Idąc w SRAM trzeba zmienić piastę/bębenek na taki, który ogarnia X Driver. Przy SRAMie to jedyna słuszna droga. Wtedy support GXP zostawiasz, i dobierasz korbę pod niego.

Przy Shimano możesz zostać na tym co masz z tyłu, czyli bęben Shimano. Zmieniasz tylko support.

 

Osobiście w Twoim przypadku pokusiłbym się o zmianę bębna na XD, a korbę zostawił tą co masz, i zrobił z tego 1x11 lub 1x12. Ale celem tej opcji powinno być przejście na 1x.

Np: zmieniasz bęben na XD, do tego kupujesz kasetę 10-42 i z istniejącą korbą masz 10-42 tył na 22-32 przód. W dowolnym momencie zmieniasz na 1 blat z przodu, lub kupujesz nową korbę i masz 1x11, z opcją przyszłościowego ulepszenia na 1x12.

Opublikowano (edytowane)

zrobiłem literówkę, oczywiście chodziło mi o 2x11. Już poprawiłem. Rower używka kupiony i teraz wyprowadzam temat na prostą :) 

Dodam jeszcze, że rower szykuję do amatorskich maratonów MTB. W przyszłość plan przejścia na 1x oraz zmiana ramy.

ok, piastę z tyłu mam Novatec D0042SB, zakładając, że zostanę przy 11 blatach z tyłu, czy dobrze rozumiem, że poniższy zestaw będzie działał prawidłowo ?

KORBA: SRAM GX 2x11 175mm  36-24T

SUPPORT: Sram Truvativ GXP Standard BSA 83mm (musze potwierdzić te 83mm bo mam wrażenie, że rama jest 73mm)

PRZERZUTKA PRZÓD: SRAM GX 2x11 (36-24T) + manetka: SRAM GX 

ŁAŃCUCH: SRAM PC-1130

PRZERZUTKA TYŁ: SRAM NX 11rz 10-42 + manetka: SRAM GX

KASETA: SRAM NX 11rz 11-42T

waga zestawu wychodzi +200g oraz ok. + 350zł do zestawu z Shimano (mix XT i SLX), ale szczerze chciałbym spróbować SRAMa bo wiele dobrego o nim czytam i słyszę, a nigdy nie miałem z nim doświadczenia

tylko jak się ma GX/NX do SLX/XT... nie mogę znaleźć jednoznacznych porównań w internetach :) 

Będę wdzięczny za Waszą opinię

Pozdrawiam

Edytowane przez Shczepan
Opublikowano

Czy to jest Twoja piasta?

https://rowerowy.com/sklep/prod/novatec-t-do-42-sb

Jeżeli tak, to zdemontuj bębenek, i jeżeli wygląda tak jak ten:

http://www.x-bikers.ru/foto/fotogalerea.php?id=34667#prettyPhoto[1]/2/

To za 150zł możesz dokupić to:

http://allegro.pl/bebenek-novatec-cb-b2-4p-xx1-al-sram-xd-d772sb-i7077760175.html

I możesz cieszyć się dostępem do lekkich kaset SRAMA. Ten NX to kloc. 525g. Najniższy model w GX ma niecałe 400g.

 

 

Co do porównania SRAM do Shimano.

Jeżdziłem na XT M785 2x10. Później XT M8000 2x11 i 1x11. I teraz SRAM GX 1x11.

W moim odczuciu GX postawię na równi z XT M785. XT M8000 w moim odczuciu plasuje się dużo poniżej tych dwóch grup. Już lepiej pójść w SLX albo deore. Przynajmniej kasa się zaoszczędzi, bo poza kilkoma żałosnymi gramami tu i tam nowe XT nie oferuje nic ponad niższe grupy.

M785 jest genialne. Nigdy mnie nie zawiodło. W najgorszych warunkach działała precyzyjnie i lekko. Jest relatywnie lekkie, a z pewnością jego kasety są. 11-36 ważyło 345g. Bardzo przyjemne odczucie przy korzystaniu z trigerów. Przerzutka przód miała krótki skok i wchodziła super lekko. Triger tył to samo. 4 biegi do góry na raz, 2 w dół. W tym momencie jest to tania i stosunkowo lekka grupa wyścigowa. Polecam każdemu.

M8000 jest dla mnie totalnym przeciwieństwem powyższego. Dosłownie. Klocowate kasety. Shimano zamiast wymyślić coś nowego, po prostu dokleiło aluminiową koronkę. Żadnej innowacji. Ciężko chodzące triggery. Rezygnacja z przełącznika 2x/3x w przednim trigerze = tragedia, skok dźwigni jest kosmicznie długi w porównania do starej grupy, bo teraz używa się ograniczników przerzutki do ustawienia trybu pracy trigera. No i w jednym temacie pisałem o samo wyłączających się sprzęgłach przerzutki. Tandeta. Nie polecam tego napędu nikomu. Powyższe nie dotyczy hamulców XT M8000, które mam obecnie zamontowane, i są rewelacyjne. Ciężarówkę by zatrzymały.

GX w opcji 11 speed to powrót do zadowolenia z jazdy jak przy M785. Precyzyjne i lekkie zmiany biegów. Konkretne i pewne kliknięcie trigera, przy jednoczesnym niewielkim oporze łopatek. Dobry wybór lekkich kaset. Najcięższa to 1150, ważąca 394g. Po tym jest 1175 o wadze 325g (waga kasety XTR M9000). Po tym są jeszcze lżejsze i już dość drogie. Mam ten napęd w opcji 1x11, więc na temat ichnej przedniej przerzutki się nie wypowiem. Co ciekawe za 20euro w DE dokupiłem dynks, który łączy Shimano i spec II ze SRAMowskim matchmakerem. I można mieć mix Shimano i sram na 1 obejmie. GX jest tym, czym było M785, a czego w Shimano teraz brakuje. Napędem do ścigania się z prawdziwego zdarzenia, lekkim, za rozsądną cenę.

Opublikowano

Super adios_1984 dziękuję. Bardzo rzeczowe porównanie, o to właśnie chodziło.

Poprzeliczam jeszcze raz masy i ceny, jeżeli różnica będzie niewielka to pójdę w SRAM. Z chęcią rozpocznę przygodę z tą firmą. Jeżeli w powyższym zestawieniu widzisz/cie jeszcze gdzieś możliwość zaoszczędzenia masy i/lub kasy to z chęcią poczytam :) 

P.S. czy SRAM także ma serie/roczniki jak w Shimano (np XT może być M8000 oraz M785) - na co zwrócić uwagę ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Najwięcej zaoszczędzisz na kasecie. Nie wiem ile pieniędzy chcesz wydać, ale według mnie najkorzystniej wypada model 1175 (10-42). Koszt to 580zł za 325g w 11spd. Po tym jest model 1180 (10-42) za około 1000zł, a waży tylko 10g! mniej, niż 1175. Jak chcesz wydać tak dużą kasę na kasetę to lepiej kupić model 1195, za około 1150zł dostajesz 275g.

1175 jest moim zdaniem rozsądnym wyborem w kryteriach waga/cena. Ale szczerze mówiąc nawet jak wybierzesz model 1150, i tak będzie lżejszy od Shimano XT.

W SRAM masz modelowo NX, GX, X1, X0, X01, XX i XX1. No i jeszcze GX Eagle 1x12 i XX1 Eagle 1x12. 

Wszystko powyżej GX i GX Eagle zaczyna być dość drogie, bo jest składane na karbonowych i tytanowych komponentach, a łańcuchy/kasety mają drążone piny, lub tak jak X Dome są obrabiane z jednego bloku materiału.. Z wyższych grup na pewno warto łapać machanizm korbowy, jak się trafi w dobrej cenie, bo są znacząco lżejsze. Sam poluję na korbę XX1 Eagle w komfortowym przedziale cenowym.

Technologie są takie same przynajmniej od GX w górę.

Opublikowano

no i ok, mam przegląd i porównanie. 

będę polował :)

dzięki wszystkim jeszcze raz

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy mocowanie suportu na GXP korby Srama GX ustępuje mocowaniu Shimano HTII? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...