Skocz do zawartości

Jakie opony 29 na asfalt, szutry, lasy, lekki teren?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,

 

Chciałbym zasięgnąć waszej opinii co do opon MTB w rozmiarze 29. Potrzebuję coś na asfalt, szutry, las i niezbyt ciężki teren. W perspektywie są też jakieś górki, ale raczej sporadycznie.

Rozmiar 29x2.1 lub 29x2.25.

Poczytałem trochę i wiele osób poleca Schwalbe Smart Sam lub Continental Race King. Jakie są Wasze opinie /doświadczenia?

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

Opublikowano

Ja toczylem boj z soba miedzy 

schwalbe racing ralph 29.  2.1

Vittoria saguaro 29.   2.0

W koncu kupilem schwalbe racing ralph 29 bo dostalem je bardzo tanio .nastepne beda saguaro . chyba z RR b3de super zadowolony 

Opublikowano

Ja mam w tej chwili Racing Ralph i są fajne, ale bardzo szumią na asfalcie. Przyczepność i trwałość super.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to przyjrzyj sie blizej 

Vittoria saguaro 29 wersja zwijana 2.0

Opublikowano
4 godziny temu, Franz Mauer napisał:

Maxxis Ikon 

Na asfalt chyba slabo co ?

Opublikowano

Dlaczego? Mają małe dość gęsto rozłożone klocki, większe skupienie w środkowej części opony. Wg mnie są lepszą alternatywą jak Schwalbe Racing Ralph,bo są trwalsze i znikają nieco wolniej. Wydaje mi się, że są też nieco ciche, ale to już chyba raczej szczegół.  Mam oba zestawy,z tym że RR w wersji 2.35.Można pójść w jakiś model semi-slick, ale wszystko zależy od rodzaju "lekkiego terenu ",bo może okazać się kluczowym. 

Opublikowano

Maxxis Ikon używam od kupna roweru w wersji 2.2. Jak dla mnie są głośne na asfalcie, ale mi się to "buczenie" akurat podoba. Nie mierzyłem ile ubyło bieżnika, ale po 1000km rożnica między przodem a tyłem była 5mm (ważę 93kg), dlatego na zimę założyłem jakąś kendę na tył. W ciągu 3 miesięcy na Ikonach złapałem jednego kapcia. 

Myślę, że w sezonie2018 maxxisy zakończą swój żywot i następne wpadną Continental Race King 2.2. Używałem ich jeszcze w starym rowerze i bardzo dobrze się sprawowały.

Opublikowano
2 godziny temu, Franz Mauer napisał:

Dlaczego?

Nigdy nie mialem ikon. Naczytalem sie ze to swietne opony ale nie na asfalt , kleja sie , i szybko znikaja jak sie duzo jezdzi po nim , i tyle , ja jak kolega wyzyj szukalem opon do mtb dokladnie takich jak w temacie . od roku chcialem kupic saguaro te i tylko te . a ze poprostu nowe zapakowane RR zwijane  mi sie trafily dwie za 100 zl to je wzialem nawet jak przejezdze jeden sezon to nie szkoda bo to 100 zl . za saguaro musze polozyc 250 zl moze w przyszlym sezonie jak mi te nie podejda 

Opublikowano

To zależy jakie kupisz te Ikony z dwiema mieszankami, z trzema mieszankami. Zastanawiam się tylko nad sensem rozwodzenia się na temat właściwości jezdnych opon mtb na asfalcie? Do tego typu jazdy należy kupić opony do tego przeznaczone. Jeśli ktoś tylko asfaltem dojeżdża do właściwego miejsca kręcenia np. lasu, górek to żadnej oponie nie zaszkodzi taki kawałek. Jeśli ktoś planuje robić dłuższe dystanse po asfalcie na oponach mtb to wszystkie będą znikać w oczach. W zeszłym roku robiłem dystanse miedzy 50-110 km po asfalcie i czy to były RR czy Ikony, czy Race Kingi to znikały w oczach. W sumie to się kompletnie nie dziwię,bo one nie są do tego typu jazdy dedykowane.

Ludzie chcieliby wydać raz pieniądze i kupić opony dobre na wszystkie warunki. Tak się nie da. Tym bardziej teraz, gdy producenci zdali sobie sprawę jaki to jest fajny biznes produkować opony dedykowane...

Opublikowano

Ok zgadzam sie . tak by bylo idealnie opony do wszystkiego he he .

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 1.01.2018 o 13:36, Franz Mauer napisał:

..... Zastanawiam się tylko nad sensem rozwodzenia się na temat właściwości jezdnych opon mtb na asfalcie? Do tego typu jazdy należy kupić opony do tego przeznaczone. Jeśli ktoś tylko asfaltem dojeżdża do właściwego miejsca kręcenia np. lasu, górek to żadnej oponie nie zaszkodzi taki kawałek. ......

Franz,

tu jest właśnie najczęściej pies pogrzebany. Załóżmy, że zaplanowałem sobie 50 km trasę. Żeby wyjechać poza miasto muszę przejechać 5-6 km ścieżkami rowerowymi. Asfaltowymi lub z kostki. Muszę potem dojechać do domu. Kolejne 5-6 km. Dodaj do tego jakieś przeloty asfaltem pomiędzy odcinkami w terenie i okazuje się, że z tych 50 km, po "nie terenie" zrobiłem 15. Stąd pewnie się biorą te wszystkie poszukiwania opon uniwersalnych.

Opublikowano (edytowane)

Dla mnie to jest trochę szukanie dziury w całym. Mając rower MTB trzeba mieć świadomość do czego on jest. W opisanej przez Ciebie sytuacji najlepszym rowerem byłby cross, trekking lub nawet jakiś gravel lub przełaj. 

Ja od zawsze mam MTB i jeżdżę nimi w górach, po asfalcie i lesie. Robię czasami 20,a czasami ponad 100km. Opony nie stanowią dla mnie problemu. Ciągle te same 😉

Edytowane przez Franz Mauer
  • Lubię to! 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

las/ szutry/ asfalt na 29 er = continental double fighter o szerokości 2,0

Opublikowano
W dniu 1.02.2019 o 06:34, Franz Mauer napisał:

 

Ja od zawsze mam MTB i jeżdżę nimi w górach, po asfalcie i lesie. Robię czasami 20,a czasami ponad 100km. Opony nie stanowią dla mnie problemu. Ciągle te same 😉

Czyli jakie....................., wpisz właściwe słowo :)

Opublikowano
14 minut temu, User56sz napisał:

Czyli jakie....................., wpisz właściwe słowo

Obecnie: rower 1: komplet MAXXIS Ikon 60TPI 29x2.2 , rower 2: komplet Schwalbe Rocket Ron EVO 29x2.25. Wcześniej komplet Continental X-KING 29x2.2.

Chodzi o to, że nie zmieniam opon na konkretną nawierzchnię. Jeżdżę na tym co mam aktuanie na kołach ;) 

Opublikowano

Bardzo mi się takie podejście podoba ja także jeżdżę na ikonach i jestem z nich bardzo zadowolony, wcześniej jeździłem na schwable hurricane. Prawdopodobnie zostanę nadal przy Maxxis ikon.

Opublikowano
Obecnie: rower 1: komplet MAXXIS Ikon 60TPI 29x2.2 , rower 2: komplet Schwalbe Rocket Ron EVO 29x2.25. Wcześniej komplet Continental X-KING 29x2.2.
Chodzi o to, że nie zmieniam opon na konkretną nawierzchnię. Jeżdżę na tym co mam aktuanie na kołach  
U mnie jak w pkt. 1. - Ikon'y 60TPI. Śmigam w nich po różnych powierzchniach i spisują się świetnie.
Aczkolwiek, potrafią "mnie" bujnąć przy szybkim wjeździe na luźny piach. Ale z tym to chyba każda opona będzie miała problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
24 minuty temu, User56sz napisał:

Bardzo mi się takie podejście podoba ja także jeżdżę na ikonach i jestem z nich bardzo zadowolony, wcześniej jeździłem na schwable hurricane. Prawdopodobnie zostanę nadal przy Maxxis ikon.

No a jak w końcu jest z ścieralnością ikon ? Szybko ginie bieżnik? Moje RR performance po 3tyś km wyglądaja tak :

 

20190408_183124.jpg

Teren mieszany 50na 50 asfalt i szutry . zawsze sucho zawsze twardo . w sumie nie wiem czy sa mocno zjechane czy też nie po 3 tys . ikony beda w lepszym stanie ? Staram sie nie blokować koła w czasie hamowania 

Opublikowano

Mam około 1000 km i na razie jest dobrze, ale faktycznie więcej jeżdżę poza asfaltem.

Nie wydaje Ci się że musisz szukać już coś nowego?

Opublikowano

Moze się fajnie toczyć gęsto ułożone klocki 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...