Skocz do zawartości

Czy usunąć odblaski z kół


Maksaw

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , temat zapewne dużo razy poruszanu ale zdania w internecie są podzielone , jak myślicie ściągnąć te odblaski , zmienią coś oprócz tego że będzie to lepiej wyglądać?

IMG_20171228_163620.jpg
Opublikowano

Moj syn podczas jednej z wycieczek po jurze malo szrych nie polamal jak mu nagle to odpadlo. Dobrze, ze nie na jakims maratonie. Teraz profilaktycznie sciagam te plastiki ze wszystkiego. A corce na miasto takie odblaskowe paleczki na szprychy zalozylem (mniej szkod w razie odpadniecia).
Takze moim zdaniem posciagaj jak najszybciej.

Wysłane z mojego LG-K100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Siema.  Niestety przy v-brake odpada opcja naklejek odblaskowych na obręczach. Ale ze względów bezpieczeństwa nakleilbym coc odblaskowego na widelec i tylny trojkat. Naklejki odblaskowe znajdziesz w necie. Te plastiki na szprychach są upierdliwe ale tez najskuteczniejsze jeśli chodzi o widoczność. Pozdro

andrzej 

Opublikowano

Te plastiki na kołach też mnie drażniły, jeden się rozleciał w czasie jazdy.  Ja na kierownice i sztycę zakładam takie opaski odblaskowe dla pieszych. opaska-odblaskowa-plastikowa-300-x-30-mm

Opublikowano (edytowane)

Jak są dobrze założone to nie ma potrzeby ich ściągania.Tym bardziej, gdy jeździ po zmroku a nie masz na ubraniu elementów odblaskowych. Ma to w założeniu jakiś cel.. Osobiście nie mam :( .Na swą obronę mam odblaskowe elementy na kurtce, butach, rękawiczkach, kołach a nawet siodełku. Trzeba się zastanowić jak bardzo chcesz być widoczny. Wystarczy pojeździć autem by wyrobić sobie zdanie.

Źle założony odblask może zmienić naprężenie kilku szprych.

Edytowane przez piotr.solek
  • Lubię to! 1
Opublikowano

U siebie w MTB zdjalem. Zalozylem Zonce do trekinga :D

Opublikowano

Jest jeszcze jedna opcja. Na rynku są dostępne opony z odblaskowym rantem z boków. Niestety nie wiem ile są warte jeśli chodzi o jakość i bieżnik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja kupiłam taśmę odblaskową do oklejania naczep i okleiłam nią szprychy w rowerze. Można kupić taką taśmę w kilku kolorach (w tym w czarnym) np. na Allegro, a efekt po zmroku jest niesamowity - zwłaszcza, gdy wyjeżdżamy z ulicy prostopadłej do głównej. Taka taśma waży tyle co nic na szprychach.

20171230_101351.jpg 20171230_101430.jpg
Opublikowano

@Sziva poważnie to zrobiłaś ? Rozumiem okleić jedną czy dwie szprycy ale całe koło ? :) ale rozumiem, że to jak wszystko - rzecz gustu

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

hehe to samo miałem napisać. Tz jak kto lubi ale popadanie w skrajności też jest "niezdrowe".. panda z odblaskowymi szprychami eee mnie się podoba :)) .

Ciekawe , jak wytrzymałość taśmy na warunki zimowe? Klej na szprychach po oderwaniu..

Edytowane przez piotr.solek
Opublikowano

Temat dość kontrowersyjny. Każdy indywidualnie powinien ocenić sens posiadania odblasków na kołach. No bo jeśli nie masz odzieży wierzchniej z elementami odblasku, tudzież kamizelki to trochę kiepsko. Ja mam zdjęte. 

Opublikowano

Bardzo dobrym rozwiązaniem są już fabrycznie zamontowane paski odblaskowe na oponach. Trzeba by było być na prawdę bardzo ślepym kierowcą, żeby nie zauważyć 'walących po oczach' dwóch przemieszczających się okręgów np. po przejeździe dla rowerzystów. Z tego co wiem tego typu paski można również zamontować na własną rękę, nie trzeba szukać konkretnych modeli opon.

Opublikowano
Godzinę temu, Antyszprycha napisał:

@Sziva poważnie to zrobiłaś ? Rozumiem okleić jedną czy dwie szprycy ale całe koło ? :) ale rozumiem, że to jak wszystko - rzecz gustu

Okleiłam całość, bo mi kolorystycznie do ramy to pasowało i nadal, moim zdaniem, się to fajnie prezentuje jako całość.

Opublikowano (edytowane)

Kontrowersyjne jest jeżdżenie na "Batmana" no i może jeszcze bez kasku. Odblaski to kwestia gustu. Nie każdy lubi świecidełka. Miałem jakiś czas nakrętki "ledowe" na wentyle ale lepiej to wygląda z boku( patrząc jaki daje efekt). Estetycznie mi jednak to jednak nie pasowało.

Edytowane przez piotr.solek
Opublikowano

Paski na oponach są fabrycznie scalone z guma i powleczone odblaskowa substancja. Przy tarczowych hamulcach najlepiej okleić obręcze. Przy vbrake to raczej niewykonalne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Odblaski (suma ich)powinien "dawać" obrys rowerzysty . Oklejanie wielu szczegółów roweru (jako dekoracja) nie zawsze przyniesie dobry efekt. Ten sam rowerzysta, będzie inaczej widziany w ciemnej uliczce, a inaczej na ulicy w ruchliwym, pełnym świateł centrum miasta.A i tak na końcu trzeba hamować, bo jakiś "batman" ,wyskoczy nam z krawężnika. Na nic wtedy nasze błyskotki..

Edytowane przez piotr.solek
Opublikowano

Odblaski to nie kwestia gustu, a bezpieczeństwa. Z perspektywy kierowcy, często jest to jedyny zauważalny element. 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, Beata Koban napisał:

Odblaski to nie kwestia gustu, a bezpieczeństwa. Z perspektywy kierowcy, często jest to jedyny zauważalny element. 

Zgadza się. Swoją drogą rozśmieszają mnie opinie kierowców (sam nie jestem kierowcą, a już 4 razy zwracałem kierowcom uwagę, z czego 2 razy z pomocą policji bo kierowca chyba zdał egzaminy jedynie po znajomości). Jeden narzeka, że rowerzysta jest zbyt dobrze widoczny, drugi narzeka, że jest za słabo widoczny. Dobry kierowca poradzi sobie z każdym rodzajem rowerzysty, to samo tyczy się rowerzysty. Tyle razy, ile nie zrezygnowałbym ze swojego pierwszeństwa, to do dzisiaj leżałbym w kostnicy.

Wiem jak czasami jeżdżę z bratem samochodem i on już widzi jak jakiś batman zbliża się do przejazdu rowerowego czy jeszcze lepiej - jedzie przez przejście dla pieszych, kiedy ja nawet nie zwróciłbym na niego uwagi, bo nie jestem kierowcą i nie mam tego typu odruchu czy doświadczenia. Jeśli chodzi o mnie to wiele razy musiałem blokować koła, bo niektórzy kierowcy jeżdżą jak konie z klapkami na oczach i widzą tylko to co dzieje się idealnie z przodu. Mamy być widoczni na drodze i koniec. Dopóki nie ma w Polsce konkretnych wytycznych w przepisach, lepiej jak będziemy wielkim przemieszczającym się światłem, niż wyglądać jak lecący wzdłuż drogi mały świetlik, na którego nikt nie zwróci uwagi.

Jak dotąd żaden argument kierowcy do mnie nie dotarł jeśli chodzi o dobrą widoczność rowerzysty na drodze. Jednemu nie pasuje to, drugiemu to - świat nie jest idealny.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
Dnia 29/12/2017 o 13:53, Maksaw napisał:

Witam , temat zapewne dużo razy poruszanu ale zdania w internecie są podzielone , jak myślicie ściągnąć te odblaski , zmienią coś oprócz tego że będzie to lepiej wyglądać?

IMG_20171228_163620.jpg

Przypominam post autora :) . Ja bym zostawił. No a teraz, kto może , to na 🌧💨 🚴.. 

Edytowane przez piotr.solek
Opublikowano
Kontrowersyjne jest jeżdżenie na "Batmana" no i może jeszcze bez kasku. Odblaski to kwestia gustu. Nie każdy lubi świecidełka. Miałem jakiś czas nakrętki "ledowe" na wentyle ale lepiej to wygląda z boku( patrząc jaki daje efekt). Estetycznie mi jednak to jednak nie pasowało.
To nie kontrowersyjne tylko głupie. Nie tak dawno w moje okolicy zginął w ten sposób chłop 35lat. Jechał na batmana i uderzył w niego kierowca który z kolei został oślepiony przez tira.
Opublikowano (edytowane)

Dla niego (chłopa 35lat) zapewne "głupie" a raczej pechowe zdarzenie. Takie złożone wypadki  można podawać, ale nie są one jednoznaczne przyczynowo.. Wszyscy na pewno się zgodzimy , że jazda na "batmana" jest niebezpieczna, nie tylko dla nas samych, ale i innych uczestników ruchu. 

Używanie słowa wytrychu, jakim jest bezpieczeństwo, też nie jest rozwiązaniem ostatecznym. Wiele czynników się na to składa. Poruszajmy się z głową a nie tylko z odblaskami. "Postowe" odblaski zostają?

Edytowane przez piotr.solek
  • Lubię to! 1
Opublikowano

Trochę racji w tym jest ale jeżdżenie z głową jeszcze nikomu widoczności nie poprawiło. Przynajmniej w nocy.

  • Lubię to! 1
Opublikowano

Jak potraktujesz to dosłownie, to pewnie tak.

Opublikowano

Dostałem te odblaski wraz z Tribanem. Ciągle są zafoliowane, podobnie jak te dość prowizoryczne lampki. Jako kierowca muszę jednak przyznać, że takie odblaski na elementach rotujących robią robotę i BARDZO poprawiają widoczność rowerzystów jadących prostopadle do kierunku jazdy samochodów, kiedy lampka przednia i tylna jest słabo widoczna. W polskich miastach DDRy i ciągi pieszo-rowerowe często są prowadzone wzdłuż dróg głównych i przecinane podporządkowanymi - w takich warunkach takie odblaski w istotny sposób poprawiają widoczność rowerzystów, imho zdecydowanie bardziej niż paski na oponach czy odblaski na elementach nierotujących.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...