KaRaD Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Cześć! Staram się obecnie doprowadzić do używalności mój stary rower, który wygrałem jakieś 10 lat temu na jakichś zawodach, a nie używałem go od mniej więcej 4 lat. Rower wygląda tak: click Każdy mówi mi, że to "szajs", dlatego chcę zrobić to w miarę niskim kosztem, ale żeby nie rozpadł mi się po przejechaniu 100km, bo na wakacje jadę z Dolnego Śląska na Mazury. Planuję też zakup, albo złożenie czegoś lepszego za ok. 2000zł, lecz nie wiem czy uda mi się zrealizować ten pomysł przed planowaną wyprawą. Z tego powodu chcę zrobić ten rower tak, jakbym to na nim miał przejechać te kilkaset kilometrów. Jako że kompletnie nie znam się na rowerach, liczę na Waszą pomoc. Nie dysponuję też żadnymi narzędziami, będę je sukcesywnie kompletował, wraz z postępem w remoncie. Proszę o sugestie w doborze podzespołów. Naprawdę nie mam zielonego pojęcia co do nich, dlatego to co będziecie proponować, to kupię i zainstaluję. Co zostaje: rama, hamulce (kostki wymieniam), manetki obrotowe, dźwignie od hamulców na kierownicy (tak to się nazywa?), przednie koło Co chcę wymienić: linki, pancerze, cały mechanizm korbowy, tylne zębatki, łańcuch, przerzutki przód+tył*, tylne koło* Wyjaśnienia: linki i pancerze - stare są brudne i pordzewiałe mechanizm korbowy - strzela przy pedałowaniu i przednie tarcze są wytarte tylne zębatki - są wytarte i to z tego co słyszałem, to wolnobieg (mogę pedałować do tyłu "na luzie"), a jest jakiś inny leszy mechanizm, o którym więcej nie wiem, może warto rozważyć? *przerzutki - tylko wtedy, gdy po wymianie całe reszty będą źle działały *tylne koło - tylko wtedy, gdy eliminacja wolnobiegu będzie tego wymagała Całość chcę wykonać samodzielnie, żeby czegoś się nauczyć i zacząć samemu dbać o swoje rowery w przyszłości. Bardzo proszę o propozycje części, uwzględniając wszystko co muszę wymienić (jakieś suporty czy kwestia związana z wolnobiegiem, albo np. długość łańcucha). Rower ma koła 26