Skocz do zawartości

Kross level B6


dziubek123

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

W hipermarkecie napotkałem rower Kross level B6 za 2700 zł, bardzo mnie kusił ale jeszcze nie mogłem się zdecydować aż pan sprzedawca poinformował mnie że w dniu dzisiejszym sprzedają bez VAT. Teraz to już nie miałem wyboru i nabyłem sprzęt za 2270 zł. Co prawda koła lekko biją, tylna opona obraca się w tyl i słabo hamuje ale już nie będę narzekał, na wiosnę zaprowadzę go na przegląd przed sezonem. Teraz jak jest okazja to jeżdżę z godzinę dwa razy w tygodniu. Moje pytanie jest: co można by w nim na początek zmienić w drodze do " roweru idealnego". Jeżdżę poniesienia po asfalcie. Przydały by się opony o mniejszych oporach toczenia niż schwalbe Rapid Rob (ale jakie) i lepsze hamulce bo ważę 96 kg (też jakie polecacie).

 

Specyfikacja:

Rama: M - 19"

 

Materiał ramy: Aluminium Lite

 

Waga: 13,6 kg

 

Widelec: Rock Shox XC30 TK Coil (skok 100mm, blokada skoku)

 

Piasta przód: Shimano HB-RM475

 

Piasta tył: Shimano FB-RM475

 

Opony: Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1"

 

Obręcze: WTB STP i19 29" Tubeless Ready

 

Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M617-H

 

Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M7000 SGS

 

Hamulce przód: Shimano BR-M396 (tarczowy hydrauliczny, tarcza S - 160mm, M/L/XL - 180mm)

 

Hamulce tył: Shimano BR-M396 (tarczowy hydrauliczny, tarcza 160mm)

 

Dźwignie hamulca: Shimano BL-M396 (hydrauliczne)

 

Manetki: Shimano Deore SL-M610 2x10

 

Korby: SR SUNTOUR XCM-AX-D 38/24T

 

Suport: SR SUNTOUR

 

Łańcuch: Shimano CN-HG54

 

Kaseta / Wolnobieg: Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T

 

Kierownica: Kross Sport Components (aluminium, 720mm, 31.8mm)

 

Wspornik kierownicy: Kross Sport Components (aluminium, S - 80mm, M - 90mm, L - 100mm, XL - 110mm, wznios -7°)

 

Wspornik siodła: Kross Sport Components (aluminium, S/M - 350mm, L/XL -400mm, 27.2mm)

 

Stery: VP A41AC

 

Siodło: Kross VL-1358

 

Chwyty: Kross

 

Pedały: VP-519A

 

 

Czy ktoś może powiedzieć jaki jest w tym rowerze typ piasty suportu, nie znam się na tym.2b23b19d1326e08cbdc5b48133957f1c.jpg46cd14515f164b36426c11519cbc3f45.jpg44a2abe8cd79d52dd2722192bb300d49.jpgb6b264d0d7e209a2aaac513e71af3c11.jpgaea9f98a88fcd217ccfda936035c67b9.jpg44ff3001de383f498fc09af610ab045c.jpg5577a3e305ad25081c62f3f33128d072.jpgb046777f885c4dbbb9d065d7cd2fef5a.jpgf6cb63113d877f4785802ae57cfb3ac7.jpg87c788e0ea40096f84be936b76302519.jpgb9ccb3b1ef78f37382b0b052acc99b77.jpg5a93ecfac4fdcba0d43c3f28fc556e52.jpg6a27a8e72c64770fa840d830965de2ec.jpg93c1987723cb5ef62ccea650c3eebfc8.jpgc6b5b07ba5ab2a4dad19eb48676f596c.jpgbbb6fdd812962dab5d5352df40e0c0d2.jpgf25bffb7cf3884ee86139c18bd821b92.jpgb13d4f9ac49b3842355f801c4c13efae.jpg999f45429b1435f28f6314a0e14262d5.jpgf3a6d956183283d06f07e26ec3b77596.jpgbe68201c1057b74f2b0ea4f35f57a33a.jpgeedfb368ad88ed8e461086ba6685903f.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Edytowane przez dziubek123
Odnośnik do komentarza

Jeździsz po asfalcie, to ładuj sztywnych widelec karbonowy.
Hamulce jak Ci brakuje mocy, to polecam dać shimano xt i tarcze xt 180 przód, 160 tył. Ale najpierw spróbuj doprowadzić do porządku te co masz.
Piasta suportu? Cóż to? Mówi się wkład suportu. masz wkład na zewnętrznych łożyskach, tak zwany hollowtech 2.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Jeździsz po asfalcie, to ładuj sztywnych widelec karbonowy.
Hamulce jak Ci brakuje mocy, to polecam dać shimano xt i tarcze xt 180 przód, 160 tył. Ale najpierw spróbuj doprowadzić do porządku te co masz.
Piasta suportu? Cóż to? Mówi się wkład suportu. masz wkład na zewnętrznych łożyskach, tak zwany hollowtech 2.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Zimą po asfalcie, ale jak się wiosną podsuszy wszystko to las będzie w przewadze. Chciałbym mieć coś co da radę na piachu i jednocześnie nie będzie buczało tak mocno na twardym.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Obawiam się, że tak się nie da.

Dość uniwersalną oponą jest maxxis crossmark. Na asfalcie idzie lekko, ale szumi. W teren bardzo dobra, ale nie na głęboki piach.

 

Czyli teren będzie.

Pierwsze co bym zrobił, to wywalił tego xcm i dał coś powietrznego. Ale to duży koszt

 

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Obawiam się, że tak się nie da.
Dość uniwersalną oponą jest maxxis crossmark. Na asfalcie idzie lekko, ale szumi. W teren bardzo dobra, ale nie ma głęboki piach.
 
Czyli teren będzie.
Pierwsze co bym zrobił, to wywalił tego xcm i dał coś powietrznego. Ale to duży koszt
 
 
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 
 
 
XCM to to samo co XC30?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o opony to najlepszym wyborem będzie Maxxis Crossmark - toczą się bardzo dobrze po asfalcie, a w terenie dają sobie doskonale radę. na taką jazdę jak opisujesz to będą idealne opony.

Jeśli chodzi o amortyzator, to na razie nie zmieniaj nic. Jak pojeździsz to wtedy sam ocenisz, czy taki amor to za mało. a jak zmienisz teraz to tego nie odczujesz (bo nie będziesz miał porównania).

Jak bardzo będziesz chciał coś zmieniać, ale to też po przejechaniu większej ilości kilometrów, to sprawdź ile ważą Twoje obręcze. Odchudzenie kół potrafi zrobić sporą różnicę w jeździe.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, egzo23 napisał:

Xc 30 jest trochę lepszy. Ale też nie cudo.

O chłopie jak bardzo jesteś w błędzie. Pomijając już to że sprężyna stalowa faktycznie ma swoje ograniczenia bo nie dostosuje są tego do wagi to jest kilka plusów które przemawiają za tym aby sobie odpuścić wymianę tego amora. Po pierwsze blokada turnkey która otwiera się przy większych uderzeniach to dużo lepsze rozwiązanie niż to co jest w XCM'ie (tam o ile pamiętam blokada blokuje amortyzator na amen). Dwa mimo lag 32mm, XCM nie jest sztywny od XC30, który jak nazwa wskazuje ma golenie 30mm. Ślizgi w XC30 są metalowe a nie plastikowe więc są trwalsze ale ma to też źle strony - nie wymienisz tego. Czułość sprężyny tego amora jest praktycznie niezmienna względem temperatury co w przypadku XCM nie jest takie oczywiste.

Skąd to wiem. A no stąd że używam tego amortyzatora już od pięciu lat robiąc mu jedynie sezonowe przeglądy.

 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, egzo23 napisał:

Podawałem. Shimano xt. I tarcze xt 180 przód, 160 tył

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
 

Mówisz żeby podejść do tematu bezkompromisowo?

Te XT to jakieś 700zł, moje obecne to 270. Nie ma nic amatorsko wystarczającego w połowie wartości między nimi?

Odnośnik do komentarza

Generalnie można jeszcze pójść w slx. Prawie to samo co xt. Ostatecznie deore. I uwierz mi, że xt to są hamulce tanie w stosunku do tego co dają. Spójrz na przykład na cene hope.

 

[mention=518]Red[/mention], xc 30 to taki półśrodek. Wolał bym suntoura epicona. Uważam, że nie ma co wymienić amorka sprężynowego na inny sprężynowy, tylko iść w powietrze od razu. Ale mam tu trochę wysokie wymagania, bo przesiadłem się z xcm na foxa

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...