Skocz do zawartości

Błotniki do gravela przełaja Curana C-Lite - krótki opis


GrochowaMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Staram się od czasu do czasu wrzucić opis jakiejś rzeczy, którą kupuję. Może komuś się przyda.

Mieszkam w miejscu gdzie sporo jest błota po lasach a poza tym nie raz w deszczu dostałem po dupie przez lejąca się z kół wodę. Postanowiłem kupić błotniki co nie jest takie proste w rowerze typu gravel - zwłaszcza jak założona jest spora opona 42 mm i wokół niezbyt dużo miejsca już zostaje.

Zależało mi aby nie skundlić roweru. Może niektórym wyda się to przesadą, ale chciałem kupić też błotniki, które nie będą szpecić roweru.

Wybór padł na znalezione przypadkiem w sklepie Curana C-Lite

https://www.rowerystylowe.pl/p-5037/blotniki-curana-c-lite-alu-black

Błotnik jest wielowarstwowy, czyli mamy warstwę aluminium przekładaną plastikiem. Błotnik jest bardzo płaski i chyba tylko dzięki temu zmieścił się. Jest bardzo ale to bardzo estetycznie wykonany. Cały jest delikatnie matowy i idealnie wykończony. Również akcesoria montażowe są bardzo porządne i "lekkie" z wyglądu. Nie ma tu poczucia toporności.

Montaż błotników chwilę mi zajął ponieważ musiałem błotnik nawiercić - specyfika otworów montażowych z moim rowerze.

Po zamontowaniu błotników dla kół zostało niewiele miejsca a jeszcze okazało się, że muszę koniecznie założyć dystans i jeszcze bardziej zbliżyć je do koła ponieważ przednia przerzutka przy próbie wrzucenia na największą zębatkę delikatnie haczyła o błotnik. Można było więc dać podkładkę i odsunąć błotnik od rury podsiodłowej lub delikatnie naciąć błotnik. Wybrałem to drugie rozwiązanie ale nie wiem czy jednak nie natnę błotnika - wtedy ten trochę lepiej się ułoży. Na przednim kole też jest na razie "patent" na długą, stalową, mało estetyczna i ordynarną śrubę. Muszę tam wymyślić coś innego. bo śruba jest nieco za duża i przez nią błotnik też źle układa się i przednia jego krawędź za bardzo zbliża się do opony.

Dzisiaj w końcu przejechałem się rowerem i cieszę się, że te błotniki miałem. Na drodze sporo wody, roztopionego śniegu, lodu, a wracając przez las jechałem dosłownie po warstwie płynnego błota. Normalnie był bym od stóp do głów brudny i ulepiony w tym błocie. Błotniki jednak zatrzymały wiekszość tego błota, chociaż nie wszystko. Dolna rura ramy była dosyć mocno zachlapana więc rower i tak wymagał umycia. Ale niewiele tego było. Aby tego uniknąć pewnie trzeba by było wlec za przednim błotnikiem długi gumowy chlapacz. ODPADA! Generalnie zważywszy na to jakie były dzisiaj warunki to rower był względnie czysty i wystarczyło go delikatnie przepłukać. Ubranie miałem całkowicie czyste. Zero błota. Zero błota na okularach, twarzy itd.

Podczas jazdy po kiepskiej nawierzchni błotnik był cichy i nie telepał się. Idealnie sztywno trzyma się roweru. Ze względu jednak na ograniczoną przestrzeń czasami gdy wjechałem w głębsze błoto to słyszałem jakieś obcieranie. Myślę, że jak zlikwiduję obecny patent z przodu i z tyłu delikatnie natnę krawędź błotnika aby weszła przerzutka to będzie idealnie nawet z tymi grubymi oponami. W przyszłości planuję zmienić koła i dać nieco mniejszą oponę 38 pod mleko więc problemów nie powinno być już zupełnie wtedy.

Generalnie bardzo polecam, nie tylko kiedy zależy Ci na estetyce. Ale uwaga, nie są to błotniki szybkiego montażu i demontażu. Aby to zrobić trzeba ściągnąć koła. Ale rower z tymi błotnikami dalej jest ładny :)  poniżej na zdjęciach widać to nierównomierne rozłożenie błotnika. Ale to da się zniwelować. Muszę tylko z przodu znaleźć ładną, bardzo cieńką i długą śrubę a z tyłu zrobić nacięcie aby przerzutka przednia się zmieściła gdy jest na dużym blacie. 

tmp-cam-819428251.jpg tmp-cam-171119248.jpg

tmp-cam-602531187.jpg tmp-cam-1660210355.jpg Edytowane przez GrochowaMTB
  • Pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Fajny opis, akurat szukam jakiś dobrych błotników do gravela (Giant Anyroad). Jednak ja mam węższe opony 32mm i te błotniki już tak dobrze by nie wyglądały.

Masz może również rozeznanie wśród węższych błotników? :)

Myślałem o tych:

a) https://www.giant-bicycles.com/pl/blotniki-speedshield-universal   łatwy montaż, ale nie wiem jeszcze jaką mają szerokość

b) http://www.sks-germany.com/en/products/raceblade-pro-xl/   łatwy montaż, ale nie pełne

c) http://www.sks-germany.com/en/products/bluemels-matt-35/   te raczej na stałe

pzdr

Opublikowano

Może takie? moim zdaniem całkiem dobrze się prezentują na Anyroadzie

 

Opublikowano
5 godzin temu, LuQ napisał:

Może takie? moim zdaniem całkiem dobrze się prezentują na Anyroadzie...

Bomba! :) dzięki za przesłanie. Rzeczywiście super się prezentują. Odpuszczam więc całą resztę i biorę te.

pzdr

Opublikowano (edytowane)

Te błotniki to bomba jeśli chodzi o szybkość montażu. Mój rower jednak jest mocno klasyczny w wyglądu, ze stalową ramą. Zależało mi jednak na estetyce. Dlatego zdecydowałem się na klasyczne błotniki. Obecnie zrobiłem z tyłu wycięcie na ramię przedniej przerzutki i tylny błotnik leży już idealnie. Co do cieńszych opon to myślę, że nie ma problemu. Tylko tak jak mówię, są to błotniki raczej na stałe. A przynajmniej do późnej wiosny w moim przypadku. Zobaczymy jeszcze jak będą się sprawować w terenie.

20180104_095521.jpg 20180104_095457.jpg

Edytowane przez GrochowaMTB
Opublikowano
12 godzin temu, GrochowaMTB napisał:

Te błotniki to bomba jeśli ...

mam pytanko- nie zapychają się błotem?

Opublikowano
13 godzin temu, sender napisał:

mam pytanko- nie zapychają się błotem?

Na razie jest ok, ale też nie jeździłem w takich skrajnych warunkach. Czasami czuję delikatną obcierkę gdy wjadę w coś i zbiorę na oponę dużo syfu - ale nie jest to jakiś wielki problem.  Należy dodać, że mam też naprawdę grube opony jak na Gravela czy przełaja. Planuję dać inne koła z lepszymi oponami bezdętkowymi 38C - wtedy miejsca będzie zupełnie dużo. Prawdę mówiąc myślałem, że w ogóle nie zmieszczę tu już żadnych błotników - więc bardzo się cieszę, że wygląda to jak wygląda.

Tak w ogóle skąd pomysł na te błotniki: oglądałem błotniki w wielu sklepach i trudno o coś co wygląda atrakcyjnie wizualnie. Przerzuciłem dziesiątki propozycji i te były pierwsze, które mi się spodobały.

  • Lubię to! 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jaką szerokość tych błotników kupiłeś? Z przodu przykręciłeś je od spodu do widelca?

Opublikowano
5 godzin temu, Pitt35 napisał:

Jaką szerokość tych błotników kupiłeś? Z przodu przykręciłeś je od spodu do widelca?

Rozmiar to 50 mm. Tak, w widelcu mam dziurę na przestrzał, skręciłem tam śrubę. Ale uwaga, błotnik jest szeroki, ale nie głęboki. Pod przednim widelcem słabo się mieści. Mi to na razie nie przeszkadza, ale przydało by się go.... podszlifować. Widelec ma po prostu bardziej wcięty profil a błotnik prosty. Być może w innych widelcach będzie zupełnie bezkolizyjnie. Tak czy inaczej musiałem zrobić mały otworek na cięgno przedniej przerzutki i dremel idealnie obrabia ten błotnik i z przednim nie powinno być problemu.

Opublikowano
Dnia 20.02.2018 o 14:04, GrochowaMTB napisał:

Ale uwaga, błotnik jest szeroki, ale nie głęboki. 

Dzięki za wyjaśnienie. No właśnie dla mnie to chyba będzie minus bo kiedyś już takie podobne miałem i nie bardzo mi się to widziało. Chyba jednak się skuszę i kupię SKS BLUEMELS są głębsze i zobaczę jak się sprawdzą.

Opublikowano
7 godzin temu, Pitt35 napisał:

Dzięki za wyjaśnienie. No właśnie dla mnie to chyba będzie minus bo kiedyś już takie podobne miałem i nie bardzo mi się to widziało. Chyba jednak się skuszę i kupię SKS BLUEMELS są głębsze i zobaczę jak się sprawdzą.

też o nich myślałem, ale zwyciężyły względy estetyczne. Daj tu wpis jak się sprawdzają, wrzuć jakieś zdjęcia.

Opublikowano

Ja mam SKS Bluemels 45mm. Ogólnie błotniki bardzo fajne, dobrze chronią przed wodą chociaż moje przy błocie się zapychały na oponie 38c.

Tył trzyma się stabilnie mimo że jedno z mocowań prętów wypada obok zacisku. Przód za do musiałem zmodyfikować śrubkami by odsunąć pręty od zacisku.
Wadą jest to, że jak puszcze kierownice jedną ręką to błotnik się tłucze. Ale to chyba urok każdych błotników.

e8dc7fb36cdadfb99e9fb7f514b88749.jpg

Andrzej Sawicki
Opublikowano
45 minut temu, Puncu napisał:

Wadą jest to, że jak puszcze kierownice jedną ręką to błotnik się tłucze. Ale to chyba urok każdych błotników.

Nie tych bardziej odsuniętych. SKS S-Board albo Zefal No Mud nie robią hałasu. Ale nie robią też roboty, jeśli masz wyjściowe spodnie i buty...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja też mam Speca Sequoię i zastanawiam się nad systemowymi od Speca https://www.specialized.com/ae/en/dry-tech-fender-set/p/130849 chociaż cena miażdży. Ale przynajmniej jest pewność, że będą ok. Jeszcze jako alternatywa są te SKSy http://www.sks-germany.com/en/products/edge-al/ . Miałem kiedyś SKS long i mi przedni notorycznie zahaczał o krawężniki przy podjazdach. Te wydają się być zbudowane o inną filozofię. Ale jakoś serce mnie popycha w te błotniki Speca :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem te błotniki Systemowe od Speca i się okazało, że ni chu chu nie pasują. TZN z tyłu jeszcze jest ok, ale trzeba wiercić dziurkę ale przód lipa. Nie pasuje kształt błotnika do widelca i nie chce się zmieścić. Trzeba by wycinać a tego wolę uniknąć w błotnikach za 280zł. Więc odsyłam i szukam dalej. Ciężko o info w necie na temat jakie dobrać. Podobno firmy Orange leżą ok ale są z aluminium i ważą. Jak ktoś coś testował to będę wdzięczny za info.

Dnia 23.12.2017 o 19:54, GrochowaMTB napisał:

Staram się od czasu do czasu wrzucić opis jakiejś rzeczy, którą kupuję. Może komuś się przyda.

Mieszkam w miejscu gdzie sporo jest błota po lasach a poza tym nie raz w deszczu dostałem po dupie przez lejąca się z kół wodę. Postanowiłem kupić błotniki co nie jest takie proste w rowerze typu gravel - zwłaszcza jak założona jest spora opona 42 mm i wokół niezbyt dużo miejsca już zostaje.

Zależało mi aby nie skundlić roweru. Może niektórym wyda się to przesadą, ale chciałem kupić też błotniki, które nie będą szpecić roweru.

Wybór padł na znalezione przypadkiem w sklepie Curana C-Lite

https://www.rowerystylowe.pl/p-5037/blotniki-curana-c-lite-alu-black

Błotnik jest wielowarstwowy, czyli mamy warstwę aluminium przekładaną plastikiem. Błotnik jest bardzo płaski i chyba tylko dzięki temu zmieścił się. Jest bardzo ale to bardzo estetycznie wykonany. Cały jest delikatnie matowy i idealnie wykończony. Również akcesoria montażowe są bardzo porządne i "lekkie" z wyglądu. Nie ma tu poczucia toporności.

Montaż błotników chwilę mi zajął ponieważ musiałem błotnik nawiercić - specyfika otworów montażowych z moim rowerze.

Po zamontowaniu błotników dla kół zostało niewiele miejsca a jeszcze okazało się, że muszę koniecznie założyć dystans i jeszcze bardziej zbliżyć je do koła ponieważ przednia przerzutka przy próbie wrzucenia na największą zębatkę delikatnie haczyła o błotnik. Można było więc dać podkładkę i odsunąć błotnik od rury podsiodłowej lub delikatnie naciąć błotnik. Wybrałem to drugie rozwiązanie ale nie wiem czy jednak nie natnę błotnika - wtedy ten trochę lepiej się ułoży. Na przednim kole też jest na razie "patent" na długą, stalową, mało estetyczna i ordynarną śrubę. Muszę tam wymyślić coś innego. bo śruba jest nieco za duża i przez nią błotnik też źle układa się i przednia jego krawędź za bardzo zbliża się do opony.

Dzisiaj w końcu przejechałem się rowerem i cieszę się, że te błotniki miałem. Na drodze sporo wody, roztopionego śniegu, lodu, a wracając przez las jechałem dosłownie po warstwie płynnego błota. Normalnie był bym od stóp do głów brudny i ulepiony w tym błocie. Błotniki jednak zatrzymały wiekszość tego błota, chociaż nie wszystko. Dolna rura ramy była dosyć mocno zachlapana więc rower i tak wymagał umycia. Ale niewiele tego było. Aby tego uniknąć pewnie trzeba by było wlec za przednim błotnikiem długi gumowy chlapacz. ODPADA! Generalnie zważywszy na to jakie były dzisiaj warunki to rower był względnie czysty i wystarczyło go delikatnie przepłukać. Ubranie miałem całkowicie czyste. Zero błota. Zero błota na okularach, twarzy itd.

Podczas jazdy po kiepskiej nawierzchni błotnik był cichy i nie telepał się. Idealnie sztywno trzyma się roweru. Ze względu jednak na ograniczoną przestrzeń czasami gdy wjechałem w głębsze błoto to słyszałem jakieś obcieranie. Myślę, że jak zlikwiduję obecny patent z przodu i z tyłu delikatnie natnę krawędź błotnika aby weszła przerzutka to będzie idealnie nawet z tymi grubymi oponami. W przyszłości planuję zmienić koła i dać nieco mniejszą oponę 38 pod mleko więc problemów nie powinno być już zupełnie wtedy.

Generalnie bardzo polecam, nie tylko kiedy zależy Ci na estetyce. Ale uwaga, nie są to błotniki szybkiego montażu i demontażu. Aby to zrobić trzeba ściągnąć koła. Ale rower z tymi błotnikami dalej jest ładny :)  poniżej na zdjęciach widać to nierównomierne rozłożenie błotnika. Ale to da się zniwelować. Muszę tylko z przodu znaleźć ładną, bardzo cieńką i długą śrubę a z tyłu zrobić nacięcie aby przerzutka przednia się zmieściła gdy jest na dużym blacie. 

tmp-cam-819428251.jpg tmp-cam-171119248.jpg

tmp-cam-602531187.jpg tmp-cam-1660210355.jpg

A robiłeś przymiarki do jeszcze innych modeli, bo nie wiem czy ogarnę takie przeróbki :) I jaką brałeś szerokość? A możesz dać też fotkę z przodu jak wygląda układ błotnik przy widelcu? Czy się kształtem komponują bo ja jednak mam ten widelec z modelu niżej i może się różnić od carbona.

Edytowane przez Marcin Kwita
Opublikowano
23 godziny temu, Marcin Kwita napisał:

Kupiłem te błotniki Systemowe od Speca i się okazało, że ni chu chu nie pasują. TZN z tyłu jeszcze jest ok, ale trzeba wiercić dziurkę ale przód lipa. Nie pasuje kształt błotnika do widelca i nie chce się zmieścić. Trzeba by wycinać a tego wolę uniknąć w błotnikach za 280zł. Więc odsyłam i szukam dalej. Ciężko o info w necie na temat jakie dobrać. Podobno firmy Orange leżą ok ale są z aluminium i ważą. Jak ktoś coś testował to będę wdzięczny za info.

A robiłeś przymiarki do jeszcze innych modeli, bo nie wiem czy ogarnę takie przeróbki :) I jaką brałeś szerokość? A możesz dać też fotkę z przodu jak wygląda układ błotnik przy widelcu? Czy się kształtem komponują bo ja jednak mam ten widelec z modelu niżej i może się różnić od carbona.

NIe robiłem przymiarek. Mieszkam na zadupiu, tylko internet i kupowanie w ciemno :) Te co kupiłem też idealnie nie pasują. Z tyłu robiłem wycięcie pod ramię przerzutki a z przodu wypada zrobić delikatne wycięcie pod widelec bo widełki na górze zwężają się a błotnik jest płaski i szeroki i nie dochodzi całkiem do sklepienia widełek. Ja tego nie zrobiłem bo nie chciało mi się z tym bawić. Oczywiście tył trzeba przewiercić ale to akurat nie problem. Aktualnie ze względu na pogodę i prawdopodobnie do jesieni błotniki zdjąłem tak więc zdjęcia nie wrzucę.

Szerokość jaką wziąłem to 50.

Błotniki ładne, nie psują wizerunku roweru, są bardzo lekkie, ale idealne nie są. Nie chronią całkiem przed błotem i montaż chwilę zajmuje. Trzeba pokombinować z różnymi śrubami i z dopasowaniem no i zachodzi konieczność delikatnego podpiłowania. Ja to zrobiłem dremelem i wyszło ok :) 

Opublikowano
51 minut temu, GrochowaMTB napisał:

NIe robiłem przymiarek. Mieszkam na zadupiu, tylko internet i kupowanie w ciemno :) Te co kupiłem też idealnie nie pasują. Z tyłu robiłem wycięcie pod ramię przerzutki a z przodu wypada zrobić delikatne wycięcie pod widelec bo widełki na górze zwężają się a błotnik jest płaski i szeroki i nie dochodzi całkiem do sklepienia widełek. Ja tego nie zrobiłem bo nie chciało mi się z tym bawić. Oczywiście tył trzeba przewiercić ale to akurat nie problem. Aktualnie ze względu na pogodę i prawdopodobnie do jesieni błotniki zdjąłem tak więc zdjęcia nie wrzucę.

Szerokość jaką wziąłem to 50.

Błotniki ładne, nie psują wizerunku roweru, są bardzo lekkie, ale idealne nie są. Nie chronią całkiem przed błotem i montaż chwilę zajmuje. Trzeba pokombinować z różnymi śrubami i z dopasowaniem no i zachodzi konieczność delikatnego podpiłowania. Ja to zrobiłem dremelem i wyszło ok :) 

No to kupowałeś tak jak ja, chociaż zadupia dawno nie wiedziałem :) ok wezmę te od Speca tyle, że największe i się pobawię pilnikiem :) Dzięki za info bo mało na necie się mówi i pisze o tym gravelku.

Opublikowano
2 minuty temu, Marcin Kwita napisał:

No to kupowałeś tak jak ja, chociaż zadupia dawno nie wiedziałem :) ok wezmę te od Speca tyle, że największe i się pobawię pilnikiem :) Dzięki za info bo mało na necie się mówi i pisze o tym gravelku.

polecam pożyczyć gdzieś takie urządzenie jak dremel. Idealnie obrabiało się tym mój błotnik. Dosyć precyzyjnie można błotnik podszlifować lub wyciąć jakiś otwór.

Opublikowano
12 minut temu, GrochowaMTB napisał:

polecam pożyczyć gdzieś takie urządzenie jak dremel. Idealnie obrabiało się tym mój błotnik. Dosyć precyzyjnie można błotnik podszlifować lub wyciąć jakiś otwór.

Akurat leży mi pod biurkiem 😊 dzięki za podpowiedź bo bym pilnikiem jechał

IMG_20180417_134455.jpg

Opublikowano
1 minutę temu, Marcin Kwita napisał:

Akurat leży mi pod biurkiem 😊 dzięki za podpowiedź bo bym pilnikiem jechał

IMG_20180417_134455.jpg

:D

Opublikowano
Dnia 16.04.2018 o 13:16, Marcin Kwita napisał:

 Ciężko o info w necie na temat jakie dobrać.

Mam zwykłe sks bluemels. Nie mam kiedy ich zamontować ale jak bardzo chcesz to podziałam w temacie i w ciągu dwóch dni założę. Z każdymi błotnikami trzeba podłubać. W moim Cube też musiałem docinać pręty bo są dłuższe. 

 

 

Opublikowano

Już mnie to zmęczyło. Biorę te najszersze od speca i sobie będę w nich wycinał dziurki i kształty. Jak zrobię to dam fotki co i jak.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
W dniu 18.04.2018 o 12:38, Marcin Kwita napisał:

Już mnie to zmęczyło. Biorę te najszersze od speca i sobie będę w nich wycinał dziurki i kształty. Jak zrobię to dam fotki co i jak.

I jak te błotniki? pokażesz?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Leża pod stołem nie ruszane. na razie jeżdżę ciesząc się ciepłym deszczem. W połowie czerwca przeprowadzę ich montaż. Zamówiłem najszersze 52 mm więc jak trzeba będzie ciąć to będę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...