WojAbuk Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Cześć, zajechałem swój rower i mam zamiar kupić nowy, ale jako że jestem zwolennikiem sztywnego widelca mam problem z znalezieniem czegoś odpowiedniego i stwierdziłem że najlepiej będzie złożyć go samemu. Może ktoś mi pomóc dobrać cześć lub dać materiałami z którymi powinienem się zapoznać? Najbliżej jest mi do górala, ale nie jestem w 100% pewny, bo jeżdżę głównie leśnymi sieczkami. Chciałbym wydać poniżej 3kzł, a mogę do 4-5kzł. Tym razem chce mieć rower który nie zardzewieje po miesiącu (aluminiowy, a nie stalowy, ale wspornik siodełka najchętniej miałbym z stali nierdzewienie)
Roman Wawa Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Jeżeli nie koniecznie "góral" może gravel.Proponuję zapoznać się z tematem, może Ci przypasuje.
Roman Wawa Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Wszystkie (prawie) elementy gotowe, można składać.Niestety widelec wrócił do producenta, przysłali wadliwy.Nowy jest w drodze, powinien być niedługo i wtedy składamy całość. Rama przyszła 2 tygodnie temu.Jest kilka rzeczy do których można się przyczepić; mimo wytycznych nie wykonali cieniowania rury sterowej.Lakierowanie tak 7/10,.Dwie niezgodności wymiarów.Pierwsza: to różna odległość od osi wzmocnień tylnego trójkąta, różnica spora ok. 4mm (będzie mieć znaczenie jeśli pojawi się potrzeba zamontowania większej opony) Druga, istotniejsza: zbyt krótkie sklepanie dolnej części trójkąta przy suporcie. Jest mało miejsca pomiędzy blatem zębatki a ramą, trzeba będzie dodatkowej podkładki pod korbę lub inna korba.Zobaczymy po złożeniu co i jak. Generalnie rama jest spoko, szlif spawów bardzo dobry tylko te detale. Nie mają konkurencji w tym przedziale cenowym i zapewne dlatego "zlewają część rzeczy. Jak przyjdzie wideł podeślę kilka fotek. pzrd. 1
WojAbuk Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 (edytowane) Ja niekomfortowo się czuje z hamulcami szosowymi, więc gravel raczej odpada. Edytowane 21 Grudnia 2017 przez WojAbuk Błąd interpunkcyjny.
nctrns Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Co masz na myśli? Klamkomanetki szosowe czy same hamulce dual-pivot? Bo jeśli to drugie, to można złożyć rower na hydraulikach, tylko będzie to trochę kosztować
WojAbuk Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 Klamkomanetki Wydaje mi się że gravel ma takie same szczeni jak góral.
nctrns Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Klamkomentki szosowe do obsługi hamulców hydraulicznych są bardzo drogie, nie wiem czy działają z zaciskami górskimi.
Nath_147 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 (edytowane) Składanie na pewno nie będzie tanie. Podpytaj suchy z tego wątku : lub revolta1 Edytowane 21 Grudnia 2017 przez Nath_147
WojAbuk Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 Jeśli wyraziłem się w sposób nie zrozumiały to wybacz, ale mi chodziło o to że ja czuję się nie komfortowo z klamkomentkami szosowymi.
Ireneusz Maśliński Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Są specjalne przejściówki - adaptery aby z mechanicznych klamkomanetek przejść na hamulce hydrauliczne. Widziałem je w sklepie Gianta. Moim zdaniem na lekki teren nie ma nic lepszego jak gravel. Niedawno wydałem 29era synowi i kupiłem gravela i dla mnie to był strzał w dziesiątkę.
revolta1 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 10 godzin temu, Nath_147 napisał: Składanie na pewno nie będzie tanie. Podpytaj suchy z tego wątku : lub revolta1 Skladanie sobie rowerka naprawde nie jest tanie . mi zostaly kola od treka i tak pomyslalem ze zloze cos ale zaczynajac od zera wychodzi drogo . czesci kupowalem nowe nie liczac ramy . kol . siodla. mostka . kierownicy . wszytko deore moze tylko albo az . i liczac ze moje kola byly warte jakies 400 zl to razem wyszlo okolo 2500zl . tyle ze wiekszosc gratow jest poprostu nowych . nie wiem czy nie lepiej szukac uzywki rowerka jak najbardziej zblizonego swojemu "idealowi" a pozniej tylko zmienic detale pod siebie i wszystko .
WojAbuk Opublikowano 21 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2017 Może nie posługuje się językiem polskim najlepiej, ale czemu wszyscy przyczepili się hamulców hydraulicznych? Ja nie lubię klamek szosowych, więc hydrauliczne nic mi się dadzą, bo tak samo się je trzyma. Składanie samemu rowerów zapewne wychodzi drożej od zakupu gotowego rowu, ale wydaje mi się że wyjdzie taniej niż zakup roweru i wymiana „połowy” roweru, a tak wychodzi gdy chce mieć aluminiowy z sztywnym widelcem. Ps. Ja szukam informacji na co muszę zwrócić uwagę przy doborze części, lub pomocy z doborem części, ale raczej to pierwsze.
Ireneusz Maśliński Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Nikt Ci tu nie chce nic narzucać, po prostu wymieniamy poglądy. A może ten Ci się spodoba? http://www.markowerowery.pl/rower-giant-toughroad-slr-2-2018-3758.html Jest więcej sztywniaków z prostą kierownicą. Jeszcze taki http://www.biketop.pl/p3480,giant-escape-0-disc-2018.html
Nath_147 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 po pierwsze wybrać ramę, z odpowiednią geometrią, z odpowiednią ilością miejsca na oponę (której będziesz używał), z odpowiednimi mocowaniami na hamulce, z odpowiednimi mocowaniami pod koła (zwykła lub sztywna oś), w odpowiednim rozmiarze pod siebie (ale jeszcze nie kupować), po drugie sprawdzić czy jest do niej odpowiedniej długości widelec aluminiowy (lub carbonowy) by nie zaburzył geometrii, by rura sterowa była zgodna z ramą, by miał wystarczająco miejsca na oponę, odpowiednią oś i odpowiednie mocowania pod hamulce jakie chcesz instalować - jeżeli takiego nie znajdziesz to wróć do pierwszego punktu, poszukaj odpowiednich sterów dla swojej ramy i widelca (czasem zdążają się niestandardowe rozwiązania ) - jeżeli takiego nie znajdziesz to wróć do pierwszego punktu, wybrać odpowiedni dla siebie napęd, ilość przełożeń i raczej kupować wszystko jednego producenta, jednej grupy (nie wszystkie będą ze sobą kompatybilne, lepiej to sprawdzić wcześniej), wybierając przednią przerzutkę zwróć uwagę na średnice rury w ramie, wybierając korbę i support do niej zwróć uwagę na gniazdo suportu w ramie, wybierając tylną przerzutkę sprawdź czy obsłuży pojemność napędu - jeżeli na czymś będzie ci bardzo zależało a nie będzie pasować do wybranej ramy to wróć do pierwszego punktu jeżeli będziesz kompletował koła, upewnij się czy bębenek tylnej piasty będzie kompatybilny z wybraną kasetą, czy oś jest odpowiednia z ramą, reszta komponentów według własnych upodobań, wybierając mostek zwróć uwagę czy średnica mocowania kierownicy i samej kierownicy jest zgodna, z wspornikiem siodła i obejmą czy jest zgodna z średnicą ramy przy składaniu jak nie masz odpowiednich narzędzi (i ewentualnie doświadczenia), a blisko jest solidny serwis rowerowy, to powierzyłbym im montaż sterów w ramie (jak nie są zintegrowane), docięcie rury sterowej widelca i nabicie bieżni oraz gwiazdki (mnie to strasznie nerwi) oraz zaplatanie i centrowanie kół (jeżeli składasz z elementów pierwszych), pozostałe czynności zrobiłbym sam (klucz do kaset, supportu przyda się w przyszłości do serwisowania); 1
Roman Wawa Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 "Szapo ba" dla Nath_147. Proponuję stworzyć nowy wątek umieścić jako ZŁOTE PORADY. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się