Skocz do zawartości

Czy ta rama będzie bardziej "agresywna"?


JakubP

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam szybkie pytanko, może głupie z pozoru. Czy rama tego roweru: https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/genesis/38970/solution_3_0 będzie choć trochę bardziej agresywna, sportowa i mniej "rekreacyjna" od tego roweru: https://www.kross.pl/pl/2015/mtb-275/hexagon-r6 ? Mam krossa i zastanawiam się nad wymianą ramy na tą z pierwszego linku. Niestety nie mogę znaleźć dokładnych wymiarów.

Z góry dzięki za pomoc :D 

Pozdrawiam 

Opublikowano

http://www.genesis-bikes.eu/solution-30_p3379

Moim zdaniem to zamiana siekierki na kijek. Szkoda zabawy,bo różnice w geometrii obu ram są niewielkie. Na pewno nie można powiedzieć,że jedna jest agresywniejsza od drugiej. Lepiej w krossie wsadzić mostek z ujemnym kątem i pozbyć się podkładek, aby kokpit osadzić niżej. Wtedy ciało nieco się wyciągnie i osiągnie bardziej aerodynamiczną pozycję. Ewentualnie można pomyśleć o wydłużeniu mostka lub zmianie szerokości kierownicy.

 

Opublikowano

Z tym, że rama krossa jest na mnie za duża i to jest głównym powodem zmiany. Mam 182 cm wzrostu i L krossa.

Opublikowano

tak czy inaczej do wymiany, ja miałem krótką i mało przyjemną przygodę z Krossem Level B na ramie L a też mam 182cm wzrostu. Ręce strasznie się męczyły.

Jak chcesz agresywniejsze XC to szukaj treka np X-calibra albo jakiegoś mondrakera. Zresztą nawet przesiadka na Krossa Level będzie krokiem do przodu, wystarczy spojrzeć na TT, hexagon to taki rower do parku ;)

Opublikowano

Pytam o konkretnie ta ramę, ponieważ znajomy z za płotu ma taki rower i go najprawdopodobniej kupię. 

Opublikowano

Nie do końca, chodzi mi po prostu czy przy zmianie ramy (bo raczej i tak ją zmienię) oprócz mniejszego rozmiaru dostanę troszkę bardziej "sportową" geo, ale nie do ścigania się, a do troszkę bardziej agresywnej jazdy MTB

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Twoja wysokość ramy to 49,84 cm 

 

WR= DW*0,56 

Zmierz sobie długość ramy od środka suportu do końca sztycy, jeżeli rama jest Twojej wysokości to problem nie jest w jej wielkości tylko ew w długości mostka. Pamiętaj że wysunięcie siodełka do przodu to nie do samo co zmiana mostka kierownicy. Długość i poprawność pozycji możesz prosto wyznaczyć. Podczas intensywnej jazdy kiedy jesteś maksymalnie skupiona na jeździe i przybierasz pozycję wyścigową, zwróć uwagę gdzie zawisa Twój wzrok. Poprawnie powinnaś patrzeć w okolice goleni amortyzatora,a piaste przedniego koła.

Aby ustalić czy kierownica jest w odpowiedniej odległości podczas jazdy spr czy w najlepszej dla Ciebie pozycji Twoje ręce pozostają lekko ugięte w łokciach, a plecy lekko okrągłe. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...