ArekBajk Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Witam, mam problem ponieważ jestem już od roku posiadaczem roweru kellys cliff 30 na kołach 28' i oponach od kellysa. Zauważyłem że cały czas jeździ mi się bardzo ciężko (jeżdżę od 3 lat po 2500 km w sezonie) więc nie jest to wina mojej siły nóg. Mam również rower Kross hexagon x6 (MTB) i zauważyłem że jeździ mi się lżej (opony mniejsze i szersze) niż na moim cliffie. Czy może być to wina opony czy zbyt dużego ciśnienia w dętce? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Wiktor00863 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Zwiększ ciśnienie w dętce i kup oponę z łagodniejszym bieżnikiem. 1
nonz Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opór podczas jazdy nie powoduje tylko opona, która w tym wypadku jest niezła. Proponuję sprawdzić smarowanie piast i regulację hamulców, które mogą ocierać o felgę. 1
ArekBajk Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Co do hamulców to jestem pewny że nie obcierają sprawdzałem ostatnio: /
nonz Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Zwróć uwagę także na swoją pozycję na obu rowerach. Najprościej jest zmierzyć odległość od środka kasety sportu do szczytu siodła. Możliwe że różnica w odczuciu jazdy na obu rowerach wynika że stopnia ujgęcia stawu kolanowego w najniższym punkcie obrotu korbą. Ciężko znaleźć inną przyczynę bez naocznego sprawdzenia rowerów :