Skocz do zawartości

Rama Accent Furious + prosta kierownica


suchy

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zamiarem zakupu frameset-a Accent Furious:

 https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-gravel/accent/furious-set

I mój dylemat polega na tym, że zamierzam zamontować kierą prostą z przykręconymi rogami.

Mój wzrost to 179 cm

Długość nogi 83 cm.

Z barankiem skłaniałbym się w stronę rozmiaru M bo wolę troszkę mniejsze ramy...no ale z prostą kierownicą coś się zmienia...

Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tą ramą...?

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Sama prosta kierownica niewiele zmiena, chyba że zmienia się również jej szerokość w stosunku do baranka?

Napewno bylaby szersza w okolicach 560mm.

 

5 godzin temu, Nath_147 napisał:

chcesz go budować na tej ramie bo ci się ona podoba (czytaj. taka fanaberia)

Dokladnie, bardzo podoba mi sie ta rama..a po za ty nie zalezy mi na predkosciach tylko na sprawniejszym = dalszym zwiedzaniu okolicy bo na fullu wartoscia graniczna dla mnie jest ok 80 - 100 km nie z uwagi na zmeczenie tylko ze poprostu ograniczenia w tym zakresie.

5 godzin temu, Nath_147 napisał:

czy bo masz masę części pod prostą kierownicę a z czasem zamierzasz założyć gravela?

Dokladnie i tu...po za zakupem samej ramy i kół mam wszystko, a z czasem może pomyślałbym o baranku i osprzęcie do niego...

W dodatku bardziej zależy mi na wygodzie...przyli prosta kierownica ... niż na baranku który tak napradę ogranicza sprawność takiej ramy.

Odnośnik do komentarza

jak prosta kiera ale szersza, to będziesz rozciągnięty tyle że na boki, zamiast do przodu jak w przypadku baranka, 

między dwoma sąsiednimi rozmiarami, mniejszą ramę można wydłużyć mostkiem, wysokością sztycy i setbackiem siodła, odwrotnie można postąpić z większą rama z wyjątkiem jednej sprawy, nie będziesz miał wpływu na wysokość górnej rury, aczkolwiek z twoimi wymiarami wydaje mi się że nawet przy L będziesz miał z 1-2 cm luzu, chyba że zeskoczysz na lekko ugięte nogi (wtedy może być krucho z jajkami :D)

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem większej różnicy nie odczujesz. Pochylenie ciała będzie bardzo podobne. Jedyna róznica polegać może na tym, ze przy prostej, nieco szerszej kierownicy podczas jazdy bedziesz stawiał większy opóe niż w przypadku, złożenia się na baranku. Jednak to sa już szczegóły. 

Odnośnik do komentarza

Przy tej samej długości mostka na prostej kierownicy w zależności od zasięgu barnaka masz dłonie cofnięte o około 6-7cm w porównaniu do chwytu na łapach.

Czyli różnica spora. Wiem bo sam miałem na CX-owej ramie jakiś czas prostą kierę zanim kupiłem baranka i klamkomanetki. Najprościej założyć długi mostek ( ja miałem 13,5cm ).

Inaczej pozycja będzie dużo bardziej wyprostowana, ale jeżeli nie zależy na prędkościach to nie powinno to przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Dnia 18.12.2017 o 18:03, Nath_147 napisał:

jaki jest cel takiego roweru? chcesz go budować na tej ramie bo ci się ona podoba (czytaj. taka fanaberia) czy bo masz masę części pod prostą kierownicę a z czasem zamierzasz założyć gravela?

A wracając do tematu baranka...to kto powiedział że ma on być w rowerze typu gravel? Producenci?

Szlaki dopiero przecierane są...a po za tym patrzenie jak ludzie meczą siie z tymi barankami w "terenie" nie napawa optymizmem.

A ja poprostu na chwilę obecną chcialbym dotrzeć szybciej w miejsca w które np na mtb musiałbym jechać pół dnia.

Tak samo jak sram powiedział że to kolarze wymyślili ideę jednoblatu tak samo może gravel lepszy byłby z prostą kierownicą.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, suchy napisał:

 może gravel lepszy byłby z prostą kierownicą.

Do jazdy w terenie? Oczywiście. A magia pojawia się, gdy dorzucisz amortyzator, szerokie opony i nieco bardziej miękkie przełożenia. Tylko czym to się wtedy różni od roweru górskiego?

Idea stojącą za gravelami to wycieczkowa szosa na sterydach. Wrzucanie do takiego roweru prostej kierownicy robi z niego crossa na sztywnym widelcu.

Cytuj

Szlaki dopiero przecierane są...a po za tym patrzenie jak ludzie meczą siie z tymi barankami w "terenie" nie napawa optymizmem.

Szlaki były przecierane od lat, bo historia tych rowerów jest dużo dłuższa niż ostatnie kilka sezonów wielkiego boomu. A skoro nie podoba Ci się takiego typu rower, może on po prostu nie jest dla Ciebie i zamiast wymyślać koło na nowo, lepiej poszukać czegoś innego? Albo chociaż powiedzieć sobie jasno, że nie składasz gravela, lecz rower crossowy.

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Puncu napisał:

Nie musi. Tak samo nie musi mieć napędu szosowego.
Ja mam fitnessa zrobionego pod szuter.
Opony 700x38c, napęd mtb i kierownica z rogami.

Dokładnie... popieram!

1 godzinę temu, Fenthin napisał:

Do jazdy w terenie? Oczywiście. A magia pojawia się, gdy dorzucisz amortyzator, szerokie opony i nieco bardziej miękkie przełożenia. Tylko czym to się wtedy różni od roweru górskiego?

Może nadużyłem słowa "teren"...ale do typowych takich wyjazdów mam full-a. A poprostu chciałbym dalej... ale nie tylko po "szosie".

1 godzinę temu, Fenthin napisał:

A skoro nie podoba Ci się takiego typu rower, może on po prostu nie jest dla Ciebie i zamiast wymyślać koło na nowo, lepiej poszukać czegoś innego? Albo chociaż powiedzieć sobie jasno, że nie składasz gravela, lecz rower crossowy.

A kto powiedział że mi się nie podoba?

Powiem inaczej....z barankiem bardzo mi się podoba...ale czuję że bede źle się czuł.

Mówisz crossowy? Ale ja nie chce amora...chcę w miarę szybki, lekki i w miarę wytrzymały rower... którym chciałbym również wjechać w las.

 

Ps. Dlaczego zadając pytanie typowo doboru ramy... wszyscy...przepraszam... wiekszość nie odpowiada na temat? Bo ja wyznaję zasadę że jak nie mam za wiele do powiedznenia w temacie to z zasady nie odzywam się... Proszę Was...nie utwiedzajmy się w stereotypach "polaka". 

Bynajmniej z góry dziękuje za rozwinięcie tematu... ale skupmy się na temacie... a jak mamy dyskutować czy ta rama bez baranka to nadal grawel czy nie to no problem...założe oddzielny wątek :)

Wracając do tematu... mostek podejżewam byłby długości ok 10 cm i zamontowany w negatywie to trochę położyłoby sylwetkę.

Odnośnik do komentarza

To ja Ci powiem tak. Fitness pezerobiony pod szuter jest grvelem? Nie wiem, ale swoją role spełnia.

Co do mostka i kierownicy. Zostaw sobie ten problem do monentu aż rower będzie stał na kołach z oponami, z siodełkiem i sztycą. Wgramol się i poproś drugą osobe o mały bikefiting. Bez mostka, bez kiery.

Dobierz pozycje która wg Ciebie będzie wygodna i zmierz odległość do rury sterowej.

Drugim rozwiązaniem jest założenie byle jakiego mostka i kierownicy oraz zrobienie sobie zdjęcia od boku. Powinieneś dążyć do tego by kąt między tłowiem a wyprostowanymi rękami miał 90 stopni.

Odnośnik do komentarza

Fitness/Hybryda to przede wszystkim rower z prosta kierownicą a Przełaj/Gravel z barankiem i tyle jak dla mnie . 

Co do męczenia się na baranku. Naście lat jeździłem z prostą kierą i też miałem podobne podejście, ze baranek to taki szpan i na siłę

usportowienie roweru. Ale obecnie mogę  napisać, że branek na dłuższe trasy jest o wiele lepszy niż prosta kiera.

Mnogość chwytów pozwala odpoczywać dłonią i jednocześnie dobrać pozycję do własnych potrzeb. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...