kavoo Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Macał ktoś może tę lampę? Bo na papierze spełnia wszystkie moje kryteria (moc, ładowanie USB, żywotność, solidne mocowanie), ale nie mogę nigdzie znaleźć zdjęć/video pokazujących jak to świeci (poza zdjęciem reklamowym Mactronica, ale takie marketingowe materiały przyjmuję z rezerwą). Zależy mi na tym, żeby snop był na krawędziach miękki i dobrze rozproszony a nie odcięty jak nożem od czarnego otoczenia... jak w starych kreskówkach
Wiktor00863 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 (edytowane) Wydaję mi się że za tą cenę można znaleźć mocniejsze lampy ale nie koniecznie ładowanych przez USB. Jeśli jednak się tak uparłeś na ładowaną przez USB to weź tego Mactronic Noise XTR 03. Edytowane 11 Kwietnia 2017 przez Wiktor00863
Yarpenn Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Jeżeli masz możliwość odwiedzić Mactronica we Wrocławiu to mają dodatkowe pomieszczenie (ciemne), gdzie możesz sprawdzić działanie lampki
kavoo Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2017 No to szkoda, że to forum nie istniało miesiąc wcześniej jak byłem w delegacji w Wałbrzychu i nocowałem we Wrocku. Teraz się nie wybieram, za daleko
Yarpenn Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 No dobra, zerknąłem. Ten Noise 03 jest chyba potomkiem Noise 500, który posiadam. I jest jeszcze mocniejszy. Lampka daje tak wielki i mocny snop światła, że te brzegi świecenia nie będą dla Ciebie myślę stanowiły żadnej różnicy. Tam, gdzie świeci, świeci potężnie. Będę robił test Noise 500 w nocy z nagraniem w wysokiej rozdzielczości jak się zrobi cieplej to będziesz miał porównanie. No tylko niestety trzeba jeszcze trochę poczekać.
MarioVento Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 Cześć.Zakupiłem ten model lampki.W mojej ocenie świeci bardzo jasno.Rzuca szeroki ,równomierny snop światła bez żadnych plam.Jest poręczna.Dużą zaletą jest wymienny akumulator, który wymienia się jak zwykłą baterię.
chcedowetliny Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 Temacik stary i zapomniany ale pozwolę sobie dopisać kilka słów już po długotrwałym użytkowaniu. może komuś w przyszłości przydadzą się poniższe uwagi. Jeśli ktoś poszukuje 800 / 1000 i więcej lumenów to niech zapomni o tej lampce i szuka innej. Jednak jeśli komuś wystarczy 540 lm i to prawdziwe 540 to szczerze polecam. jest możliwość przełączenia na 30 sekund na 750lm (jeśli dobrze pamiętam) ale po jakimś czasie przestałem tej funkcji używać bo te 540 naprawdę ma moc. Jak jeżdżę w nocy w lecie gdzie naprawdę jest czarno jak w d..... np las Kabacki czy Kampinos to całkowicie wystarczy. Natomiast gdy mamy jakiekolwiek dodatkowe oświetlenie na drodze (ulicy) przełączam na 50 % (jakieś 250 lm) i bez problemów. Co ważne, lampka nie przygasa z upływem czasu i stracie mocy. Świeci cały czas tą samą intensywnością aż do rozładowania. 50% wystarczy na ponad 8 godzin, a 100% około 5h (trochę ponad) co oznacza, że w okresie letnim można całą noc śmigać nawet na 100% i szybciej skończy się noc niż moc w lampce. Na okres jesienno zimowy można dokupić dodatkowy akumulator, a wymiana trwa jakieś max 30 sekund. Naprawdę lampka godna polecenia (co ważne firma wiele lat produkuje oświetlenie różnego rodzaju dla służb specjalnych czy straży dla wielu krajów w europie, a to coś chyba jednak znaczy, a dla tych co wspierają polskie firmy dodam, że to jest polska firma). Szukałem długo dobrej lampki po tym jak już miałem za sobą mało przyjemne doświadczenia z kilkoma innymi. Krótko i do rzeczy: Moim zdaniem do dzisiaj lampka z najlepszym stosunkiem mocy do długości świecenia poniżej 300pln. Jeśli się mylę będzie fajnie jak ktoś wskaże inną (nie mówię tu o lampka z zewnętrznymi ciężkimi akumulatorami montowanymi na ramie) ale żeby do tego miody trochę dziegciu: Brakuje mi dodatkowego małego włącznika na kablu aby móc włączyć chociaż te 750 lm w czasie jazdy (taki guzik przy gripach, pod kciukiem). Bo bez kabla zupełnie już nie używam tych 750lm. W końcu jeśli potrzeba więcej światła to znaczy, że robi się coś "niebezpiecznie" i wtedy niechętnie odrywa się ręce od kierownicy. Drugi minus to jak ustawi się już moc na początku jazdy np 100%, 50% czy 10% lub stroboskop to w trakcie jazdy nie ma już kontynuacji (pętla) dalszej zmiany tylko klikamy a lampka się wyłącza i zaczynamy ustawianie od nowa (głupawe to) ups...trochę się rozpisałem jak na lampkę więc dodam, że jestem tylko użytkownikiem a nie pracownikiem firmy mactronic 😂 Jednakże szczerze i z czystym sumieniem mogę polecić tą lampkę .....a jeszcze jedno.....ma blokadę aby przez przypadek nie włączyć w plecaku....przydatne
Nemrod Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 Niestety fizyki się nie oszuka. Biorąc pod uwagę pojemność akumulatora, zużycie prądu przez diodę i czas świecenia 5,5h wychodzi maksymalny strumień świetlny około 400 lm. Biorąc pod uwagę, że soczewka nie jest gładka ostatecznie tych lumenów jest jeszcze mniej...Przy strumieniu na poziomie 540 lumenów i aku o pojemności 3400 mAh czas świecenia nie powinien przekroczyć 3,5h. Miałem tą lampkę na testach i jak dla mnie niczym specjalnym się nie wyróżniała. Jak dla mnie jest zdecydowanie za droga. Za około 300 zł można kupić na ali Ravemena PR1200, który jest zdecydowanie lepszy: https://pl.aliexpress.com/item/Gor-ca-sprzeda-nowa-PR1200-1200LM-rower-reflektor-samochodowy-8-poziom-jasno-ci-wodoodporna-symulacja-przedni/32833090677.html?spm=a2g17.search0104.3.2.2f98781bRVWB9a&transAbTest=ae803_4&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_10_10065_10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_10820_10301_10821_537_536%2Csearchweb201603_53%2CppcSwitch_0&algo_pvid=d1be71cb-e647-494f-9b95-d6bb3067901f&algo_expid=d1be71cb-e647-494f-9b95-d6bb3067901f-0
chcedowetliny Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 (edytowane) Oczywiście każdy ma swoje zdanie i doświadczenie z tą lampką. Nie mam miernika w oczach i nie zagwarantuję na 100% czy to było 540lm czy 470lm oraz czy i ile zmniejszy się moc świecenia z upływającym czasie. jednakże opisałem swoje spostrzeżenie i porównanie do innych lampek. Pisząc o jej mocy muszę bo miałem mocniejsze lampki (jeśli chodzi o napis na pudełku) a w rzeczywistości świeciła gorzej.... Potwierdzić mogę,że ta latarka na 100% świeciła trochę ponad 5 godzin (tak wiem, zależne od temperatury, wieku akumulatora, ciśnienia itd) i nie zwróciłem uwagi aby w trakcie jazdy moc świecenia spadła jakoś zauważalnie. Nie lubię podpierać się innymi ale tutaj konkretny test długości świecenia (cyt:"...Nam po pełnym naładowaniu lampa zasygnalizowała rozładowanie po ok 5h 10 minutach...") szczegóły: https://portal.bikeworld.pl/artykul/drukuj/16322/test_lampa_rowerowa_mactronic_noise_xtr_03 tuta konkretny wykres mocy owej lampki w porównaniu do innych: https://velonews.pl/posts/5434-test-oswietlenia-rowerowego-cz-1-lampki-zintegrowane Jak widać czas świecenia podobny z tym co deklaruje producent moc natomiast mniejsza i trochę spada z czasem ale w akceptowalnie. Co do Ravemen PR-1200 znam. fajna nie zaprzeczam ale jak dla mnie stanowczo za droga bo dla mnie max za "światełko" to 300 pln (mówię o cenach po za aliexpress) i nie jestem zwolennikiem dwu czy więcej ledowych bo dla mnie to zbędny dodatek który wymusza blisko dwukrotny pobór mocy. Zaznaczam słowo "blisko" bo to rożnie bywa czasem jest 50/50 a czasem 30/70 w zależności od modelu. No ale przyznać trzeba, że wzornictwo zacne. Edytowane 10 Maja 2019 przez chcedowetliny
Chrismel Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 22 godziny temu, chcedowetliny napisał: Jak jeżdżę w nocy w lecie gdzie naprawdę jest czarno jak w d..... np las Kabacki czy Kampinos to całkowicie wystarczy. Dużo się włóczę po nocy właśnie po lasach oraz drogach gruntowych i jak dla mnie nawet 400 lumenów zapewnia całkowity komfort. 22 godziny temu, chcedowetliny napisał: Brakuje mi dodatkowego małego włącznika na kablu aby móc włączyć chociaż te 750 lm w czasie jazdy A mi brakuje żeby lampkę przygasić. Niestety nawet te 400 lumenów które mam ustawione strasznie daje po oczach rowerzystom z naprzeciwka w ciemnym terenie. A "majstrowanie" przy lampie na wyboistej drodze nie należy do przyjemnych. Gdybym miał teraz wybierać lampkę to zdecydowanie kupiłbym taką która ma sterowanie na kablu.
Nemrod Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 (edytowane) 18 godzin temu, chcedowetliny napisał: Co do Ravemen PR-1200 znam. fajna nie zaprzeczam ale jak dla mnie stanowczo za droga bo dla mnie max za "światełko" to 300 pln (mówię o cenach po za aliexpress) i nie jestem zwolennikiem dwu czy więcej ledowych bo dla mnie to zbędny dodatek który wymusza blisko dwukrotny pobór mocy. Zaznaczam słowo "blisko" bo to rożnie bywa czasem jest 50/50 a czasem 30/70 w zależności od modelu. No ale przyznać trzeba, że wzornictwo zacne. Mnie Ravemen kosztował dokładnie 284 zł. Ma wyświetlacz, tryb krótkich świateł (praktycznie nie oślepia), pilota do obsługi z kierownicy i możliwość pracy jako powerbank ( bateria 5600 mAh). Także przy podobnej cenie Mactronic nie wygląda na zbyt opłacalny zakup.Dwie diody świecące po 200 lumenów każda zużyją minimalnie więcej prądu niż jedna dająca 400 lumenów. Co do wykresu to Macronic wygląda na nim bardzo słabo. Po 2 godzinach lampka świeci już praktyczne tylko nieco ponad połową mocy. Także faktycznie może ona świecić strumieniem 540 lumenów...ale przez pierwsze 2-3 minuty. Dla porównania firma która od lat specjalizuje się we własnych lampkach: http://wetestlights.com/test.php?l=152&n=IXON Core Tu przez 3,5 godziny spadku mocy praktycznie nie ma. Edytowane 10 Maja 2019 przez Nemrod
mikrus Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 Mam rzeczoną lampkę i jestem ci ja zadowolony z nabytku niej. Nie zależało mi na intensywności świecenia a jedynie na czasie . Zważywszy iż ulubiony maraton zabiera mi jedną noc z okładem polski produkt daje radę . Dodatkowo można do niej dokupić znacznie pojemniejszy aku o tych samych gabarytach. Oślepianie innych użytkowników to nieporozumienie ( jeżdżę tylko po szosach).
chcedowetliny Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 Tak z wieloma aspektami się tu zgodzę. Jednakże chce tu opisać oświetlenie xtr03, a przede wszystkim wyrazić moją opinię z użytkowania. Nie chce porównywać z innymi bo zawsze może ktoś napisać, że lepsza jest np ta: https://silesiasports.eu/Lampka-rowerowa-Silva-Singletrack-Silesiasports?gclid=EAIaIQobChMI7raA3PSQ4gIVSamaCh3UggLjEAQYASABEgI5LfD_BwE i pewnie będzie maiła rację. Jeśli już porównywać to podobne. w tym przypadku z jedną diodą o podobnej mocy, z szybko wymienialną baterią (to mega ważne bo kupuje sobie dwie zamienne, ładuję i jadę na kilkudniową wyprawę bez zastanawiania się czy będzie gdzieś możliwość doładowania) Czy słabo wypada na wykresie... i tak i nie. Tu widać czas świecenia a moc jest podana w lux. Natomiast nie ma możliwości porównania lm do lux. Czas wypadł bardzo dobrze a luxy...hmmm... tak moc spada ale ciężko stwierdzić ile to w lumenach. Fakt, że podawanie w lm to bardzo mało precyzyjna miara bo mamy tu mowę tylko o możliwościach diody, a luxy podają konkretny strumień światła na m2 i tu można byłoby tak naprawdę szczerze porównać latarki. W ogóle powinno być podawane tylko i wyłącznie w luxach Podsumowując xtr 03 (tylko i wyłącznie moje subiektywne odczucie): PLUSY: Moc wystarczająca, bardzo dobry stosunek mocy do czasu świecenia, szybko wymienialny akumulator paluszek, możliwość używania jako latarka (kształt latarki, jedna dioda-to plus dla tych co takiej szukają), solidnie wykonana, polska firma nie chińszczyzna, możliwość blokowania przypadkowego włączenia. MINUSY: Brak kabla do obsługi (jeśli ktoś takiego poszukuje), sterowanie siłą świecenia w trakcie jazdy (trzeba rozpocząć od nowa), spadająca moc świecenie (teraz już wiem po obejrzeniu wykresów - jednakże spadek jak dla mnie nie zauważalny w czasie jazdy - więc mały minus) ....i dodać jeszcze muszę zgodnie z tym co pisał kolega Nemrod: Tak znajdziemy oczywiście lepsze oświetlenie ale tu znowu wracamy do porównywania czyli co kto tak naprawdę poszukuje (czas, moc, wygląd, użytkowanie, znane logo, wymienna bateria, dodatkowy kabel itd.)
Nemrod Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 Bo spadek, jest na tyle wolny, że ludzkie oko zdązy sie przyzwyczaić do zmieniających się warunków i tego nie widzi. Ale moim zdaniem powinna być podawana sredna moc strumienia w danym trybie aż do wyczerpania baterii a nie ta w pierwszej minucie świecenia. Ale cóż większość producentów tak robi. Aha Mactronic swoje lampki robi w Chinah. Zresztą 70% modeli to chińskie rembrandy z domalowanym logiem. Ale akurat XTR03 to chyba ich autorska konstrukcja. I nie chodzi mi o to, że to zła konstrukcja. Zdecydowanie może wystarczać do jazdy.Tylko, że patrząc, że otrzymujemy lekko zmodyfikowaną latarkę z dość mocnym ogniwem to cena jest zdecydowanie za wysoka. Taki np Prox Crater jest zbliżony konstrukcyjne. Dostaje się co prawda słabsze ogniwo ( 2600 MAh) ale kosztuje ponad 2 razy mniej: https://allegro.pl/oferta/przednia-lampka-prox-crater-cree-xm-l2-880-lm-usb-7600453521
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się