Skocz do zawartości

RockShox Recon Silver Solo Air - problem z blokadą.


Zbysio

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zamontowałem nowy amor. Wszystko fajnie, bezproblemowo. Cała operacja zajęła ok 40min. Przyszedł czas na manetke Onelock. Od stony technicznej ok, zamontowana linka napięta. Manetka linke napina i luzuje. Dlaczego w momencie napięcia linki amortyzator jest odblokowany, a gdy zwalniam linke blokuje sie pomimo, że na pokretle blokady jest odwrotne oznaczenie?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Franz Mauer napisał:

Działa prawidłowo. W Recon napięta linka otwiera amortyzator, a zwolniona blokuje. Tak samo mam w RS Reba 😉

A co się dzieje gdy wyluzowany amortyzator (zablokowany) wpada w dziurę i powinien się odblokować? 

Wydaje mi się, ze gdy blokuje się naciągnięciem linki to jest mozliwe wtedy zwolnienie blokady, a na luźnej nie ma co zwalniać.

Troche zamotałem, mam nadzieje, że zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza

Aby ten amor działał musisz naciągnąć linkę (poprzez wciśnięcie cyngla)-prawda?

Aby go zablokować musisz zwolnić cyngiel (luźna linka). Gdy masz luźna linkę i amor będzie musiał wybrać większą dziurę lub przeszkodę to blokada zostaje zwolniona tylko na czas przejazdu przez przeszkodę. Oczywiście nie może się to powtarzać zbyt często bo można rozwalić sobie tłumik. 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Franz Mauer napisał:

Aby ten amor działał musisz naciągnąć linkę (poprzez wciśnięcie cyngla)-prawda?

Aby go zablokować musisz zwolnić cyngiel (luźna linka). Gdy masz luźna linkę i amor będzie musiał wybrać większą dziurę lub przeszkodę to blokada zostaje zwolniona tylko na czas przejazdu przez przeszkodę. Oczywiście nie może się to powtarzać zbyt często bo można rozwalić sobie tłumik. 

Rozumiem. Dzięki. Tylko teraz wypowiedz kolegi

8 godzin temu, nonz napisał:

RS Recon 2016 100mm sztywna oś - pociągnięcie linki skutkuje zablokowaniem skoku. Tak samo mam w Reconie Gold z 2012r. 

Namieszane strasznie z tymi amortyzatorami. 

6 godzin temu, firefoks napisał:

Poluzuj trochę linkę ( metodą prób dojdziesz do tego ile )- w ten sposób wyregulujesz działanie blokady.

Nie wiem czy coś to zmieni w pracy amorka.

Odnośnik do komentarza

Być może kolega ma starszy typ tłumika. Prawidłowe zamontowanie manetki One Lock wygląda następująco : po wsunięciu linki w manetkę cyngiel powinien być wyłączony (równolegle do kierownicy). Wsuwasz linkę w pokrętło blokady na prawej goleniu amora. Naciągasz linkę z lekką siłą (zdecydowanie, ale bez przesady) i jednocześnie dokrecasz śrubkę blokując na pokrętle,aby linka nie uciekła. Koniec. Amor powinien być zablokowany. Następnie wciskasz cyngiel i amor powinien się uginac. Tak to działa u Ciebie? 

Odnośnik do komentarza

Ja zablokowałem mametke (linka naciągnięta), następnie za pomocą imbusa 2,5mm przekręciłem blokade i linkę zblokowałem imbusrm 2 mm.

Działa tak jak opisujesz. Z tym, że "malunki" na pokrętle na goleni pokazują odwrotnie, tz. Linka naciągnięta = zablokowany amortyzator. U

Skąd pewność, że tak ma działać?

Edytowane przez Zbysio
Odnośnik do komentarza

Strzelam że masz przekręconą blokadę o 45 stopni. Na TYM ZDJĘCIU masz niebieską blokadę (nr2) w którą wchodzi czarny dynks zakończony kwadratem. Jeśli zbyt mocno przekreci się blokadę, to działa ona tak jak opisałeś czyli blokuje po zwolnieniu linki czyli odwrotnie niż wskazuje informacja na amortyzatorze.

Żeby to zaprawić trzeba wykręcić blokadę i obrócić niebieski element o 45 stopni. U mnie te elementy mają inne kolory ale wyglądają identycznie. 

Edytowane przez nonz
Odnośnik do komentarza
27 minut temu, nonz napisał:

Strzelam że masz przekręconą blokadę o 45 stopni. Na TYM ZDJĘCIU masz niebieską blokadę (nr2) w którą wchodzi czarny dynks zakończony kwadratem. Jeśli zbyt mocno przekreci się blokadę, to działa ona tak jak opisałeś czyli blokuje po zwolnieniu linki czyli odwrotnie niż wskazuje informacja na amortyzatorze.

Żeby to zaprawić trzeba wykręcić blokadę i obrócić niebieski element o 45 stopni. U mnie te elementy mają inne kolory ale wyglądają identycznie. 

FB_IMG_1513371440345.thumb.jpg.63e253e0e65fccbee1f88a07b00fd612.jpg

Jakość kiepska, ale tak to wygląda w moim przypadku. Nie bardzo widzę możliwość obrotu o te 45°, co nie znaczy, że się nie myle.

Znalazłem też informację, że są dwa rodzaje manetek. Jedna ma 10mm, a druga 17mm naciągu linki.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Zbysio napisał:

FB_IMG_1513371440345.thumb.jpg.63e253e0e65fccbee1f88a07b00fd612.jpg

Jakość kiepska, ale tak to wygląda w moim przypadku. Nie bardzo widzę możliwość obrotu o te 45°, co nie znaczy, że się nie myle.

Znalazłem też informację, że są dwa rodzaje manetek. Jedna ma 10mm, a druga 17mm naciągu linki.

Bez rozkręcenia blokady takiej możliwości nie zobaczysz. Miałem na myśli obrót niebieskiego elementu z TEGO zdjęcia, który osadzony jest na kwadratowym czarnym elemencie.

Edytowane przez nonz
Odnośnik do komentarza
51 minut temu, firefoks napisał:

A zupełnie bez linki masz amor zablokowany czy uginający? Obstawiam,że drugi przypadek.

sztywny

 

Godzinę temu, Zbysio napisał:

Jakość kiepska, ale tak to wygląda w moim przypadku. Nie bardzo widzę możliwość obrotu o te 45°, co nie znaczy, że się nie myle.

Bo nie ma takiej szansy i sensu. Praca tłumika i tak się nie zmieni. Nadal będzie lokował, gdy linka będzie luźna, a otwierał gdy naciągnięta.

1 godzinę temu, Zbysio napisał:

Znalazłem też informację, że są dwa rodzaje manetek. Jedna ma 10mm, a druga 17mm naciągu linki.

CO nic nie zmieni,bo nadal będzie pracował tak jak opisałem. Długość naciągu linki będzie miała wpływ na skuteczność działania samej blokady.

Jeś

13 godzin temu, Zbysio napisał:

Działa tak jak opisujesz. Z tym, że "malunki" na pokrętle na goleni pokazują odwrotnie, tz. Linka naciągnięta = zablokowany amortyzator.

Jeśli potwierdzasz, że działa tak jak opisałem to oznaczeniami na pokrętle bym się nie przejmował. Być może autor miał coś innego na myśli stosując oznaczenie, albo po prostu ktoś zamontował pokrętło od innego modelu tłumika. Jak posiadam RS Reba i RS Recon Gold i w obu przypadkach działanie blokady jest identyczne jak u Ciebie, choć pokrętła wyglądają tak:

 

1.jpg
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, firefoks napisał:

A zupełnie bez linki masz amor zablokowany czy uginający? Obstawiam,że drugi przypadek.

Gratuluję. Bez linki amortyzator jest odblokowany. Sytuacja opanowana. Wygląda to tak, że w zły sposób zabrałem się za naciągnięcie linki. Postaram się wyjaśnić. 

1. Pokrętło bez linki = odblokowany amortyzator. 

2. Całość ruchu pokrętła to x°.

3. Pokrętło w skrajnych położeniach = amortyzator odblokowany.

4. Połowa zakresu pracy pokrętła czyli 50% x° daje efekt zablokowanego amortyzatora.

W tym przypadku zastosowałem metodę kolegi:

14 godzin temu, Franz Mauer napisał:

Prawidłowe zamontowanie manetki One Lock wygląda następująco : po wsunięciu linki w manetkę cyngiel powinien być wyłączony (równolegle do kierownicy). Wsuwasz linkę w pokrętło blokady na prawej goleniu amora. Naciągasz linkę z lekką siłą (zdecydowanie, ale bez przesady) i jednocześnie dokrecasz śrubkę blokując na pokrętle,aby linka nie uciekła. Koniec.

I w tej chwili naciągnięta linka blokuje amortyzator. Dziękuję wszystkim za pomoc.  

Ps. W międzyczasie napisałem do Harfy zobaczymy co odpiszą.

Temat do zamknięcia, ewentualnie dla potomności.

Edytowane przez Zbysio
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...