Skocz do zawartości

Merida One-Twenty 9.600 (2016) - na dobry początek


Kolzwer205

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

W styczniu 2017 roku zakupiłem swój pierwszy rower górski. Przez lata jeździłem tylko na trekkingach, bądź rowerach miejskich, pozostałe moje sprzęty i krótka historia tutaj. Dużym bodźcem do zakupu konkretnie tego modelu stały się sierpniowe testy rowerów z Mobilnego Centrum Meridy. Tam, początkowo niezbyt chętnie nastawiony do jazd rowerami górskimi szybko przekonałem się, jak dużo możliwości daje taki sprzęt i jaką łatwość jazdy zapewnia w ciężkim terenie. Szczególnie przypasowały mi wtedy duża przyczepność fulla w stosunku do hardtaila i geometria Meridy One-Twenty 9XT. Skuszony dodatkowymi rabatami postanowiłem zakupić właśnie model niższy.

Od po kilku kilometrach na pierwszych jazdach miałem problem z bólem w przedniej części kolan, zdecydowałem się na wymianę sztycy na trochę dłuższą (dzięki temu mogłem wysunąć ją około 1,5 cm wyżej w stosunku do poprzedniej) i z offsetem 20 mm, - problemy momentalnie ustały. Dodatkowo wymieniłem obejmę sztycy na szybkozamykacz Accent. Po moich przyzwyczajeniach z trekkingami wyposażyłem go też w błotniki: Zefal No Mud i Zefal RM29.

Specyfikacja roweru:

RAMA: Aluminiowa T6061, rozmiar M (mam 178 cm, ważę 58 kg), rura sterowa Taper 1/8" i 1,5", wygładzone spawy, tłoczona mechanicznie.

WIDELEC: RockShox Sektor Silver TK 130 mm, 

DAMPER: Rock Shox Monarch RL 120 mm,

KOŁA: 29" (zdecydowałem się kupić ten rozmiar ze względu na jazdę na dłuższych dystansach i mniejszy kąt najeżdżania na przeszkody),

OPONY: Maxxis Ardent 2.25 fold TR

OBRĘCZE: Merida BIG.NINE Comp D (Jalco, aluminiowe)

PIASTY: Formula sztywne osie 15/12-142 mm

PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Deore double side swing

PRZERZUTKA TYŁ: Shimano SLX SGS Shadow+

MANETKI: Shimano Deore-i-spec

KORBA:  Shimano Deore M627 36-22

ŁAŃCUCH: KMC X10

KASETA: Shimano CS-HG50-10 11-36;

HAMULCE: Shimano BR M447, tarcze 180 mm, klocki żywiczne Shimano (przy mojej wadze zapewniają wystarczającą siłę, hamując często tylko jednym palcem, nie testowałem ich jeszcze stricte w terenie górskim)

KLAMKI HAMULCA: Shimano BL M506

KIEROWNICA:  Dartmoor Tornado V.2 31,8 750 mm, wznios 1,5”, podgięcie do góry 4*, podgięcie do tyłu 9*, aluminium 6061;

MOSTEK: FSA V-Drive 31.8 x 70 mm +17 st;

PEDAŁY: Shimano PD-M520,

SZTYCA: Pro LT offset 20mm;

SIODEŁKO: Merida, wymienione w maju 2018 na WTB Pure Race

WAGA: ~14,7 kg (razem z błotnikami, pompką na ramie, jednak nie jestem do końca pewny tego pomiaru).

Obecnie rower służy mi do rekreacyjnej i bardziej turystycznej jazdy po bezdrożach, lasach, drogach pożarowych, czy  też typowo rekreacyjnie, ale w szybszym tempie po ścieżkach na Jurze i lasach. Na dzień dzisiejszy przejechałem nim 2010 km. W dalszych planach zastanawiam się nad tublesami.

A prezentuje się tak:

5a1fe206d5413_DSC_1886-1085Sowczyce(opolskiepowiatoleskigmOlesno)(wpobliuosSobisz).thumb.jpg.814e74eaeb7e19a159baaeeb5edcf617.jpgDSC_0221-1091.thumb.jpg.f056181e23713e32258f9180293c04e2.jpg5a1fe4012a905_DSC_7163MeridaOne-Twenty9_6002016.thumb.jpg.4952b2391850e89aa0b17f70ab886075.jpgDSC_0209-1084.thumb.jpg.6053dea979163664004534ead5d32e3e.jpgDSC_0216-1088.thumb.jpg.b5ba4de8fe53cadddc8307d2212c7bea.jpgDSC_0220.thumb.jpg.60648711cdbb83cd847568ce22317c8d.jpgDSC_0252-1104.thumb.jpg.21ec5a85f9d9e37fc60b7800c3b4ab60.jpgDSC_0259-1107.thumb.jpg.30029fd6a3870e250cbd1a9ff5655ce2.jpg

Torby z pierwszego zdjęcia: Sport Arsenal W2B Art. 612, z przodu Roswheel 5l, małe torebki Author A-H805

Pozdrawiam Was szajbajki!

Edytowane przez Kolzwer205
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie odnośnie torby Sport Arsenal W2B której używasz. Jak wygląda kwestia "nieprzemakalności" tej konstrukcji? Producent podaje że jest w 100% wodoszczelna, ale chciałbym poznać twoją opinię ;). Drugie pytanie to jak torba zachowuje się podczas jazdy? czy bardzo buja w lekkim terenie/ na asfalcie?

Odnośnik do komentarza

Torba zwinięta minimum trzykrotnie zapewnia 100% wodoszczelność, porównywalnie jak Crosso Dry, w moim teście, pozostawiona podczas ulewnego deszczu nie przepuściła ani kropli. Jeśli chodzi o bujanie to praktycznie kwestia ułożenia w niej bagażu i to jak ciężkie rzeczy znajdują się u jej "wylotu". Osobiście przód wypełniam zwykle takimi rzeczami, jak dętka, podstawowe narzędzia, jakieś drobiazgi, bluza, peleryna, czasem  0,5 l butelka, na koniec prawie zawsze dość ciężka lustrzanka owinięta w kawałek materiału i tu potrzeba już dociągnąć torbę dodatkowym trokiem. Mam wrażenie, że na większym wyboju fabryczne mocowanie przy tak rozłożonym ciężarze mogło by nie wytrzymać (w miarę możliwości cięższe rzeczy powinny znajdować się bliżej sztycy). Torba mocno ściągnięta razem z trokiem praktycznie nie buja, w ostrym terenie to odchyły rzędu 2-3 cm. Bez dodatkowego troka próbowałem tylko z dętką, bluzą i peleryną, więc wypełnioną może w 1/4 lub mniej - na asfalcie nie bujała, w terenie minimalnie.

Edytowane przez Kolzwer205
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Wielkie dzięki za informacje :) Właśnie takiej torby szukałem, bo 90% podsiodłówek dostępnych na rynku nie jest wodoszczelna co dla mnie jest jakimś nieporozumieniem. Teraz tylko muszę dobrać do tego jakąś torbę w ramę żeby mi chociaż jeden bidon jeszcze tam został...

 

Odnośnik do komentarza

Sigmę posiadam w wersji bezprzewodowej, nie zauważyłem opóźnienia w wyświetlaniu aktualnej prędkości, błąd pomiarowy w porównaniu do przewodowej wersji jest marginalny - około 300-500 metrów przy dystansie 100 km (przy równym starcie, porównując do dystansu na rowerze znajomego) . Z montażem początkowo był problem, bo po zamocowaniu przystawki bezpośrednio do mostka nie mogłem już wkręcić licznika. Pomogło dopiero podłożenie 4 mm kawałka gumy i ściągnięcie za pomocą zacisków (jak to niektórzy mawiają "trytytek"), całość trzyma się pewnie.

W modelu bezprzewodowym trzeba jedynie uważać na czujnik prędkości montowany na widelcu - mała podstawka przylegająca do widelca jest połączona cienkim plastikowym zawiasem z korpusem czujnika. Taki zawias pozwala ustawić czujnik idealnie prostopadle do magnesu na szprysze, po ustawieniu zakręca się śrubkę. Problem w tym, że to delikatna konstrukcja i przypadkowo podczas czyszczenia roweru urwałem czujnik właśnie na zawiasie, póki co dokleiłem go klejem typu super-glue, przetrwało to dwie jazdy terenowe, ale nie wiem jak długo ten patent wytrzyma. Dokładnie mam na myśli ten zawias:

4.thumb.jpg.0434dfb7d6eae4504abd77323f07341d.jpg

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

W tym tygodniu rowerek doczekał się nowego siodła - WTB Pure Race (148 mm). Mimo dużo bardziej masywnego wyglądu przybyło tylko 20 g (poprzednie ważyło 250g), a komfort dla czterech liter jest nie do opisania. Czeka mnie jeszcze wymiana gripów, oryginalne trochę zużyły się w poprzednim sezonie.

 

20180605_170623 1600 Kielniki.jpg Edytowane przez Kolzwer205
dodanie zdjęcia
Odnośnik do komentarza

W zeszłym tygodniu rower doczekał się wymiany kierownicy  MERIDA pro OS 740 mm R12 i mostka MERIDA Expert OS 5 70 mm na kierownicę Dartmoor Tornado V.2 31,8 750 mm, wznios 1,5”, podgięcie do góry 4*, podgięcie do tyłu 9*, aluminium 6061; oraz mostek: FSA V-Drive 31.8 x 70 mm +17 st. Za sprawą minimalnie wyższej pozycji rower lepiej radzi sobie na zjazdach, dzięki zmianie dłuższe dystanse też stały się przyjemniejsze 😊

DSC_6085-1600-001.thumb.jpg.c7b0d58420bedc8a70ad52e0dd201338.jpgDSC_6087-1600-001.thumb.jpg.ea8ceb9a247a6faa01d9fb2a1c6ff96f.jpgDSC_6097-1600-002.thumb.jpg.390e6b5851085ffe25298342d771c2a3.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...