Skocz do zawartości

Panowie kto pomoze ?


revolta1

Rekomendowane odpowiedzi

Skladam rowerek na szose rekracyjny z prosta kierownica , kupilem rame z kilkoma dodatkami i suport . chce teraz dobrac do tego naped i tu mam problem . poczytalem troche i tyle jest problemow jak dla mnie z kompatybilnoscia czesci z soba ze wole zapytac niz sam kombinowac . a wiec tak :

Suport to shimano BC1.37x24 do niego chcialbym kompletna korbe z modelem itd . najlepiej jak by byla jednoblatowa jak jest taka mozliwosc jak nie to dwublatowa druga przerzutka chwile poczeka 

Kaseta 10 rzedowa 

Przerzutka ktora to obsluzy 

Manetka zmiany biegow 10

Lancuch 

 

Zalozenie jest zeby to byl naped 1x10 .jak sie nie uda rozwojowo bedzie 2x10

Edytowane przez revolta1
Odnośnik do komentarza

Napęd 1-rzedowy do roweru szosowego to moim zdaniem niezbyt dobry pomysł. Albo będzie brakowało zakresu, albo będzie kiepskie stopniowanie i duże przeskoki (co w szosówce bardzo przeszkadza). Nie jest też tak, że przeskoczysz z jednego blatu na dwa dokładając przerzutkę - na jednoblat przydałaby się tarcza NW, której nie wykorzystasz z przerzutką. Chyba, że masz zamiar jeździć bardzo rekreacyjne to wady jednoblatu w szosie nie będą miały dużego znaczenia.
Więc może najpierw zdecyduj czy jeden blat czy dwa, a potem będziemy dobierać komponenty.

 

 

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Dla mnie osobiscie najlepiej by bylo 1x10 . jezdze rekracyjnie . nie scigam sie . nie robie czasow . chce wsiasc na rowerek i jechac mieszkam na mazurach u nas nie ma gor jest plasko.to bedzie drugi moj rower tak wiec ten bedzie tylko na szose taki fittnes 

Odnośnik do komentarza

Chyba za bardzo się przejmujesz :) Ja mam w mtb napęd 2x10, duży blat jakiś z SLX'a ,łańcuch chodzi po wszystkich trybach bez problemu,ale wiadomo nie jeżdżę w kombinacji duży blat i jedynka z tyłu. Z NW można by tak jeździć i gitara,ale na wyjeździe w góry to trochę nie teges. Jaką mam tam linę łłańcucha to nie wiem,mało mnie to obchodzi szczerze mówiąc,składam tak by było dobrze. Robię takie rzeczy na wyczucie,linijka przy łańcuchu i patrzę ile skosu w stosunku do zębatek. Ustawienie tego to jest klucz do szczęścia że się tak wyrażę :) bo później dzieją się różne jaja. Zewnętrzne przerzutki to najgorsze bagno,ale cóż... waga mała i spory zakres... ,ehh..

Odnośnik do komentarza

W mtb tez mam 2x10 

I tu jest wlasnie moje pytanie czy to taki problem jest zrobic 1x10 aby to dobrze przerzucalo i mozna bylo tym jezdzic po plaskim asfalcie . na mazurach nie mamy gor :D

Ludzie jezdza , jezdzili kiedys 1x1 i bylo dobrze wigry. Jubilat. Pelikan. I rowery na kolach 26 nie pamietam

1X10 da sie zastosowac na asfalt w rowerze typu fittnes czy nie ?

Odnośnik do komentarza

Jasne  że się da. Skoro da się w MTB to dlaczego miałoby się nie dać w fitnessie?

Najsensowniej byłoby zrobić to na komponentach MTB-owych:
- przerzutka ze sprzęgłem (od Deore w górę),
- kaseta (na płaskie myślę, że 11-32 będzie dobrym wyborem)
- manetka 10-rzędowa (znowu od Deore w górę, oczywiście pod 10 rzędów)
- przednia tarcza narrow wide (musiałbyś przemyśleć jaki rozmiar, znajdź jakiś kalkulator przełożeń i przemyśl sprawę, można również jakiś owal wrzucić)
- korba , polecam coś ze sztywną osią
- łańcuch do takiego zestawu polecam 11-rzedowy, jest lepiej przystosowany do przekosów które w napędzie 1xX byc muszą

Ogólnie jaki przewidujesz budżet na napęd? Bo jeśli chciałbyś to na lepszych komponentach, to może się okazać, że rzeźbienie z napędem 1x10 wyjdzie nieznacznie taniej od pełnego 1x11.

 

Odnośnik do komentarza

O kasie nie myslalem chcialem zrobic liste niezbednego minimum i wtedy zobaczyc 

Jak piszesz jak najtaniej ale minimum zachowane czyli przerzutka deore , slx 

Kaseta podobnie itd 

I wtedy zobaczymy ile to bedzie kosztowac 

To naped , a przede mna jeszcze hamulce hydrauliczne . tarcze .opony itd :o

Odnośnik do komentarza

Z kasą chodzi o to, że jakbyś chciał coś na slx-sie 10, to niewiele drożej wychodzi 11. A prawda taka, ze napęd 1x10 to jest takie trochę kombinowanie, ani Shimano ani SRAM oficjalnie takiego napędu nie wspierają. Kupując 1x11 masz pewność ze wszystko będzie działać jak trzeba.

Korba, przednia zębatka i łańcuch w każdym z przypadków będą takie same. Czyli różnice w cenie zrobi manetka, tylna przerzutka i kaseta. Wersja minimum to Deore, wersja średnia SLX 10 i wypas -SLX 11. Cenowo wygląda to tak:

Przerzutka Deore/ SLX10 / SLX11  151zł/206zł/229zł
Manetka Deore/ SLX10 / SLX11  ok 100 zł/117zł/124zł (cenę manetki Deore dałem orientacyjnie, są w kompletach prawa+lewa)
Kaseta Deore/ SLX10 / SLX11 112zł/156zł/229zł (Deore i SLX 11-36, SLX11 11-40)

Podsumowując 363/552/582 zł

Jak widać 10-tkowego SLX-a się nie opłaca. Albo idziesz po taniości i bierzesz Deore, albo SLX11

 

Odnośnik do komentarza

Ja moje przejście na napęd 1x zacząłem od wymiany przednich trzech tarcz na jedną z Chin. Zrobiłem to bo jeszcze wtedy nie widziałem że w Internecie ludzie piszą że tak się nie da jeździć i to nie może działać poprawie.

Jeździłem z 3-4 miesiące na układzie 1 na 8, kasecie z 11-28. Raz okazało się że zabrakło mi pary w nogach i musiałem zejść z roweru. Teraz zakończmy mój przydługi wstęp i przejdźmy do konkretów. Na 100 procent będzie działać napęd 1x7,8,9,10,11. W każdym z tych napędów wewnętrzny rozmiar ognia jest taki sam a różnią się zewnętrznym rozmiarem. To że producenci nie proponują napędów 1x10,9,8,7 wynika z przekonania że jest to zbyt mała ilość przełożeń. Przy wyborze napędu 10 czy 11 dla amatora to kwestia ceny początkowej i eksploatacji. W 99% 10rz napęd będzie tańszy, czy to kaset czy łańcuch ale zdarzają się wyjątki od reguły takie jak łańcuch 11rz Sram 1110 za 50 PLN. Nowa przerzutka Deore z serii 6000 to naprawdę dobry sprzęt kto wie czy to nie jest kopia SLX 10rz.

Najgorsze w napędach 1x jest spadanie łańcucha na niższy bieg przy cofaniu korby. Ja przy 11rz kasecie, korbie deore i zębatce z Chin mam efekt spadania z dwóch najwyższych koronek. Pocieszające jest to że jeszcze nigdy w praktyce nie musiałem się z tym zmierzyć więc problem puki co jest czysto teoretyczny. Jedyny napęd jaki widziałem że sobie z tym radzi to Sram 1x12 gdzie zębatki są tak dobrze wyprofilowane że nie pozwalają łańcuchowi cofnąć się na wcześniejsze biegi.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Yan napisał:

Ja moje przejście na napęd 1x zacząłem od wymiany przednich trzech tarcz na jedną z Chin.

Tylko zauważ, że czym innym jest sytuacja kiedy masz już napęd i przerabiasz go na 1xX, a czym innym kiedy od nowa składasz taki napęd. W pierwszym przypadku, rzeczywiście to co zrobiłeś jest najbardziej sensowne bo koszt prawie żaden. I można wtedy przeboleć to że mamy 1x9 albo 1x10, a nie 1x11 bo kosztowało nas to 80 zł, a 1x11 kosztowałoby 1000.

8 godzin temu, Yan napisał:

Zrobiłem to bo jeszcze wtedy nie widziałem że w Internecie ludzie piszą że tak się nie da jeździć

Jasne, że da się jeździć, jak już ktoś pisał - kiedyś jeździło się na 1x1 i tez się dało. Ale patrząc z punktu widzenia odrobinę bardziej ambitnego MTB albo nawet mieszkania w pagórkowatej/górskiej okolicy uważam, że 1x8 czy 1x9 to jednak trochę za mało. A z punktu widzenia roweru typowo szosowego  - każde 1xX na razie jest mało sensowne. Ale jeśli uważasz, ze tyle Ci wystarcza - ok, wiele zależy od tego gdzie jeździsz i jak jeździsz.

8 godzin temu, Yan napisał:

i to nie może działać poprawie.

Działać będzie, dopóki będziesz trzymał się standardowych kaset dla danej ilości biegów. Najwięcej problemów było na starszych przerzutkach, jeśli ludzie chcieli przesiadać się na 1x10, ale zakres standardowej kasety 11-36 był dla nich za mały. Zaczynały się kombinacje z kasetami Sunrace 11-40, 11-42, czasem to chodziło lepiej, czasem gorzej, czasem wcale, były do kupienia specjalne dłuższe wózki do przerzutek itp. Teraz problem jest w zasadzie rozwiązany, bo 10-rzedowa Deorka ogarnia kasetę 11-42 w standardzie.

Odnośnik do komentarza

No dobra to teraz inaczej 

Jaka rozniaca w cenie by byla wkladajac takie same lub podobne podzespoly 

1X10 vs 2x10 

Bo wychodzi ze moje rozumowanie jest bledne , chodzi tu o oszczednosci 

Ze 1x10 bedzie taniej bo nie ma przerzutki przedniej i manetki 

A 2x10 bedzie drozej bo korba dwa blaty . manetka . przerzutka 

Odnośnik do komentarza

Korba wyjdzie cię tyle samo - 2 rzędowa deorka z serii 6000 to trochę ponad 300 zł - od razu z tarczami, możesz taniej kupić starszą wersję - chodzą po niecałe 300 zł
Korba Deore nie występuje w wersji 1-rzędowej, musiałbyś kupić dwu/trzyrzędowa i wywalić tarcze. Trzyrzędowa Deorka też trzeba liczyć ponad 300 zł, jeśli byś sprzedał tarcze, załóżmy że wyjdzie cię to 200 - ale trzeba kombinować ze sprzedawaniem. Dokupisz zębatkę NW, i wyjdzie ok 300 tak jak za 2-rzędową. Możesz też wziąć SLX-a bez tarcz za 300. W każdym razie taniej niż 2-rzedowa nie będzie, a może być drożej.

Manetki (seria 6000) komplet ok 160 zł, sama prawa 90 - zyskujesz 70 zł.
Przednia przerzutka ok 60 zł.

Reszta gratów taka sama czyli różnica to jakieś 130 zł +/- to co na korbie stracisz/zaoszczędzisz

Jeśli to ma być rower fitnesowy na szosę, to można to też zrobić na komponentach szosowych (jakaś tiagra/sora) , ale pewnie wyjdzie drożej (zwłaszcza manetki są znacznie droższe).
Jeśli zależy ci żeby było jak najtaniej, to warto się rozejrzeć za częściami używanymi. Ponieważ dużo osób przesiada się na wyższe grupy, czasem fajne graty są do kupienia za grosze. Przykładowo przednich przerzutek jest wysyp i zamiast płacić 60 zł za nową, można kupić za 20. Komplet manetek 10 widywałem po ok 80 zł itd...

 


 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...