Skocz do zawartości

Serwis Rock Shox XC30 TK Coil


Korbadeusz

Rekomendowane odpowiedzi

W soloair się da ale jak z stalową sprężyną to szczerze nie wiem. Pewnie się da ale nie będę wprowadzał Cię w błąd jak. Przejrzyj dokładnie. Olejem zalewasz tylko tłumik na resztę idzie smar. Kup jakiś smar do amorów żeby nie okazało się ze "strawi" Ci uszczelki. Prosta robota. Pół godz i masz przeserwisowany amor.

Odnośnik do komentarza

Ok. Olej mam 15W Motorex, smar mam też - jakiś od Suntoura - ale do amorów. Uszczelek mi w raidonie nie strawił. Ogólnie amor może być? ten XC 30? Kupiłem dziś, używany ale po wyglądzie z zewnątrz nie wygląda na mocno zajechany. 

Odnośnik do komentarza

Nie wlewaj do tłumika 15 W! 143 ml 5W. 15stką nasącz te gąbeczki pod uszczelkami kurzowymi. Jak w manualu. Szczerze to tyłka nie urywa ale to prosta konstrukcja wiec niemal bez awaryjna. Będzie robił robotę ;) Przyzwoity budżetowy amor. Z powietrznego Raidona przesiadasz się na stalową sprężynę?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

5W? Myślałem że 15W i tak jest dość rzadki ;) Jakiś olej konkretnie polecisz? No tak wyszło, Raidon się rozleciał - mam wersję X3 z kartridżem który to właśnie przestał istnieć. Coś się w nim rozpier... Nie trzyma ciśnienia, a w chłodnie dni to na 10km ma powietrza, dosłownie. Budżet mnie ogranicza to raz, dwa to moja waga oscyluje w okolicach 80 kg także myślę że XC30 da radę. 

Edytowane przez Korbadeusz
Odnośnik do komentarza

XC 30 da radę ale może warto by pomyśleć nad uratowaniem Raidona jak budżet się znajdzie. Mam takiego jednego fachowca od amorów Suntour. Nie lej 15 W, bo efekt będzie taki jak byś miał sztywny widelec. Niby nie jest taki gęsty ale w tłumiku masz tak drobne szczeliny, że tłumikowi robi to spora różnicę. Serwisowałem niedawno amor po takim niedopatrzeniu. Wymiana oleju na 5W rozwiązała problem całkowitego braku amortyzacji. Bierz 5W od Rock Shoxa. Nie jest drogi. Na Allegro znajdziesz bez problemu.

Odnośnik do komentarza

Ile dałeś za XC 30? Ja bym obstawiał, iż nie trzyma ciśnienia z racji zużytych uszczelek komory powietrznej. Dolne i górne lagi nie tworzą żadnej szczelnej komory odpowiadającej za samą amortyzacje. Tłumik jak nie blokuje skoku i cieknie to ewidentnie nadaje się do wymiany.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

W prawej jest tylko tłumik nic więcej.  Komora powietrzna to tłok w lewej górnej goleni i to musi być szczelne. Na stronie z której podesłałem Ci linka znajdziesz wszystkie części do Raidona.

Dobra cena :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Powietrzna może być sprężyna. Tłumik jest olejowy ;) Wychodzi na to, że wystarczyło kupić nowy tłumik i amor by działał ale teraz masz dwa :)

https://issuu.com/srsuntourinc/docs/srs-2k12-low/67

W ogóle to temat dotyczył innego amora ale niech już będzie... Mam nadzieje, że pomogłem i wiesz już co i jak zrobić z XC 30.

Pozdrawiam i udanego serwisu!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Ok, rozumiem. A jeszcze taka sprawa: czy w Rock Shoxach jest możliwość po numerze seryjnym sprawdzić jaki to dokładnie model? W Suntourach takie coś było, coś w rodzaju wyszukiwarki na stronie producenta. Na stronie RS jakoś tego się nie dopatrzyłem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...