Skocz do zawartości

SR SUNTOUR Raidon vs. Epicon vs. Epixon - różnice, wady i zalety poszczególnych amortyzatorów.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Chcąc w przyszłym sezonie dokonać świadomego zakupu chcę poznać różnice, wady i zalety wymienionych w tytule konstrukcji.

Amorek którego będę szukał musi spełniać następujące kryteria:
- cena trzycyfrowa
- powietrze
- koło 27,5
- sterówka 1 1/8 bez tapera
- skok 100mm
- oś 9mm, jednak biorę pod uwagę 15mm plus przejściówki na 9mm (o ile to warte zachodu?)

Najbliżej mam do Raidona. W internecie ludzie polecają dołożyć do Epicona/Epixona jednak trudno znaleźć sztywne argumenty czym one się różnią  za co dopłacamy.

Liczę na Waszą pomoc w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza

Zapewn wybór padnie na Epixona.
Teraz dwa problemy.
1. Sterówka. Mam 1 1/8. Kupić amor z taką sterówką, czy taniej z raperem i stery z przejściówką?
2. Oś. Kupić pod qr9 czy przyszłościowo 15mm ? Są jakieś adaptery żeby zamontować koło 9mm w amorze 15mm ? do mojej mocno amatorskiej jazdy i słusznej wagi jest sens inwestycji w sztywną oś?

Odnośnik do komentarza

Mając piaste pod sztywną oś można zrobić redukcję na QR9. W drugą stronę nie ma możliwości. Jeśli nie masz taperowanej główki ramy to nie ma sensu stosować adapterow dla amortyzatora z taperowana główką. Po pierwsze to drogie, po drugie wg mnie trochę szpeci rower, bo jest to łożysko zewnętrzne. Pozostałym przy prostej rurze amora. Do amatorskiej jazdy w zupełności Ci wystarczy 😉

Odnośnik do komentarza

Jeśli idzie o nowe amortyzatory to Raidon to przyzwoity amortyzator. Sądzę, że spełniłby Twoje oczekiwania. Plusem jest jego cena. Jednak gdybym miał wybierać to wziąłbym Epixona. To wyższa półka czasem porównywana z Reba Rock Shox'a. Jest lżejszy od Raidona ponad 200g. Niby nie dużo, ale z uwagi że pisałeś coś o ściganiu się to lżejszy rower jest dynamiczniejszy :) Amortyzatory te różnią się również system blokady na kierownicy. Raidon ma na linkę, a Epixon hydrauliczną. Szczerze mówiąc nie wiem jak się sprawuje hydrauliczna w Suntour. W zasadzie rozważyłbym zakup amora bez blokady z manetki. Uważam, że najbardziej przydaje się przy ściganiu się, a przy turystycznej jeździe wystarczająca jest blokada na goleni.

 

Gdybyś posiadał piastę pod sztywną oś to wówczas poleciłbym Ci tańszego Raidona :)

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, lary84 napisał:

Jedyną różnicę jaką widać to czarne golenie, po szczegóły radzę napisać do Piotra ze sklepu activia. Ja na dniach będę zakładał kupionego epixona 2017 

Własnie z nim rozmawiam. Sam ma zbliżoną wagę i bardzo mocno namawia mnie na sztywną oś. Ale niestety różnica w cenie samego amorka to prawie 500 zł a do tego dochodzi koszt koła....Nie udźwignę :(

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, zibi_j1 napisał:

Własnie z nim rozmawiam. Sam ma zbliżoną wagę i bardzo mocno namawia mnie na sztywną oś. Ale niestety różnica w cenie samego amorka to prawie 500 zł a do tego dochodzi koszt koła....Nie udźwignę :(

Też się zastanawiałem nad sztywną osią, doszedłem jednak do wniosku że przy mojej jeździe wystarczy zacisk. Przy wymianie amora jest tak jak mówisz amortyzator kosztuje sporo więcej i trzeba doliczyć koło więc koszt ok 1000 zł więcej a to już dużo pieniążków. Możesz powiedzieć ile za epixona teraz Piotr sobie krzyczy ? Ja jeszcze muszę u niego kupić pompkę 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, zibi_j1 napisał:

epixon z osią 9mm z ubiegłego roku kosztuje teraz 899zł. bardzo dobra cena. ja jednak pójdę chyba w QR15

Słuszny koncept, ja już koło mam pod QR, na amor też kiedyś przyjdzie pora.

Odnośnik do komentarza

boli mnie to bardzo bo chciałem mieć jedne koła na szosę/rolki a drugie w teren, ale padło na Raidona 100mm skoku z hydrauliczną blokada na kierownicy ze sztywną osią i serwisem zerowym +wymianą jakichś uszczelek i podkładek na teflonowe. Myślę że będzie super.... Tylko teraz muszę znaleźć tanie koło

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, zibi_j1 napisał:

boli mnie to bardzo bo chciałem mieć jedne koła na szosę/rolki a drugie w teren, ale padło na Raidona 100mm skoku z hydrauliczną blokada na kierownicy ze sztywną osią i serwisem zerowym +wymianą jakichś uszczelek i podkładek na teflonowe. Myślę że będzie super.... Tylko teraz muszę znaleźć tanie koło

Ja się zdecydowałem się na epixona ale z osią 9 mm 

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.03.2018 o 13:28, lary84 napisał:

Ja się zdecydowałem się na epixona ale z osią 9 mm 

Dobry wybór, raidon to straszny mul, nawet mój stary leciwy recon chodził lepiej ;/

Odnośnik do komentarza
W dniu 3.08.2018 o 16:36, zibi_j1 napisał:

może zmulił go zły serwis ? widziałem taki przypadek.

Hej, mój raidon jest nowy, mimo to chodził średnio ( porównując do starej tory/recona gold ) wczoraj zrobiłem mu serwis, smar wymieniony na ten od activiabike ( smar na tuleje oraz pod wargę uszczelki kurzowej, a gąbki zostały nasączone olejem RS Red Rum :) amor zyskał na kulturze pracy, wreszcie zaczął wybierać jakiekolwiek małe nierówności ;)

Odnośnik do komentarza

Polecam sklep activia i jego właściciela jako bardzo dobrego fachowca ja co prawda kupiłem epixona ale po serwisie zerowym który przeprowadza właściwie tylko on. Co do amorka to jest wystarczający na moje potrzeby nie wiem czy działa świetnie bo nie mam porównania do droższych konstrukcji ale w porównaniu do xcm jest przepaść, nie odczuwam już lęku na zjazdach bo wiem jak zareaguje rower na ruchy kierownicą

Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, lary84 napisał:

Polecam sklep activia i jego właściciela jako bardzo dobrego fachowca ja co prawda kupiłem epixona ale po serwisie zerowym który przeprowadza właściwie tylko on. Co do amorka to jest wystarczający na moje potrzeby nie wiem czy działa świetnie bo nie mam porównania do droższych konstrukcji ale w porównaniu do xcm jest przepaść, nie odczuwam już lęku na zjazdach bo wiem jak zareaguje rower na ruchy kierownicą

XCM to typowy TAWOT RACING :D  przesiadka na epixona to musiał być dla ciebie szok ;) W raidonie przydało by się smarowanie olejowe lag , mnie jednak przekonuje jakość RS'ów , choć nie wykluczam zmiany na model wyższy od suntoura, ale to dopiero za rok.

 

Odnośnik do komentarza

Odswieze troszke post i zadam pytanie co wedlug was bedzie lepsze do Fulla na kolach 26" :

1.Rock Shox Recon Silver TK - Solo Air 100 Poplock (system tlumienia TK nie ma najlepszych recenzji)

2.SR Suntour Raidon-XC LO-R 120 26/28,6/A-H

Cenowo w promocji Raidon wychodzi o wiele taniej, dlatego pytanie czy warto doplacic do Recona ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...