Filipeu Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Wiem, że jest dużo poradników w internecie na ten temat, aczkolwiek nie mogłem znaleźć tam odpowiedzi na moje pytanie, jeżeli ktoś nie chce pomóc, niech poprostu nie odpowiada. Moje pytania brzmi jak to działa w kwestii wattów, gdy jeden zawodnik waży np. 60 kg o generuje 5W na kg, łącznie 300W a drugi wazy 80, kg i generuje również 5W na kg, czyli łącznie 400W, moje pytanie brzmi, czy Ci kolarze będą jechać z ta sama prędkością pod każdy podjazd, na płaskim terenie, i na zjeździe?
IOO Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Wygląda to jak zdanie z fizyki. Jeżeli przyjmiemy, że masę podałeś jako cały zestaw (kolarz + rower) i pominiemy opór powietrza i inne opory jakie mogą wystąpić w rzeczywistości to tak, będą jechać tak samo. W rzeczywistości jest już trochę inaczej. Wpływ na wynik ma opór powietrza i inne opory, np. toczenia. Dodatkowo jeżeli maja oni nawet takie same rowery, np. o masie 10 kg to moc na kilogram zmieni się dla lżejszego na ~4,29 kg/W (300W/70kg), a dla cięższego na ~4,44 kg/W (400W/90kg). Tak więc z tymi watami to też może być trochę mylące Jednak nadal miernik mocy pozostaje jednym z najbardziej pomocnych narzędzi przy treningu i kiedy twoja liczba watów na kilogram wzrośnie to będziesz jeździł szybciej. Mam nadzieję, że pomogłem i nigdzie się nie pomyliłem.
MadOnion Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 (edytowane) Jeszcze ważnym czynnikiem jest czas w którym dokonane były pomiary średniej mocy. Bo jeśli podczas 20 min testu wygenerowali po 5W na kg, to nie znaczy że generują tyle samo mocy maksymalnej w czasie 5 min. Wiec jeśli test trwał 20 min to podjazd, odcinek płaski i zjazd tez musi zajmować 20min. To takie laboratoryjne porównanie, też mam nadzieje że sie nie pomyliłem ;p Edytowane 14 Listopada 2017 przez MadOnion 1
IOO Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 5 minut temu, MadOnion napisał: Jeszcze ważnym czynnikiem jest czas w którym dokonane były pomiary średniej mocy. Bo jeśli podczas 20 min testu wygenerowali po 5W na kg, to nie znaczy że generują tyle samo mocy maksymalnej w czasie 5 min. Wiec jeśli test trwał 20 min to podjazd, odcinek płaski i zjazd tez musi zajmować 20min. To takie laboratoryjne porównanie, też mam nadzieje że sie nie pomyliłem ;p I własnie tu jest problem z postawionym pytaniem. Teoretycznie odpowiedź jest prosta, tylko w konfrontacji z rzeczywistością pojawiają się liczne "ALE" Między innymi dla tego nie każdy kto ma "milion" watów na kg może wygrać Tour. 1
Filipeu Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Opublikowano 14 Listopada 2017 Czyli gdyby obaj generowali 500W to nie wjeżdżają z ta sama prędkością, musza generować ta sama liczbę wattow na kg.
Filipeu Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Opublikowano 14 Listopada 2017 Juz rozumiem, dziękuje bardzo wszystkim. 🙂
MadOnion Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Wpłacasz 5zł na radio z Torunia ; ) 1
Filipeu Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Opublikowano 22 Listopada 2017 Ale czekajcie, z tego zdjęcia wynika coś innego, że jednak watty decydują a nie w/kg? O co chodzi?
kris1978 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Najlepiej oddaje tą różnice jak napiszę iż: zawodnik z większą mocą(cięższy kolaż) na płaskim jest szybszy od zawodnika z mniejszą mocą watami(lżejszy) jednak w górach zawodnik który ma lepszy stosunek w/kg jest lżejszy i ma mniejszą moc jest dużo szybszy pod górkę.
Filipeu Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2018 czyli na płaskim terenie nie liczy się waga? wtedy załóżmy, że jedzie kolarz 50 kg, i 100 kg, i obydwaj mają silniki 300W, i obydwaj jadą tak samo? oraz mam pytanie, czy jeżeli mam osprzęt tiagry, to pomiar mocy 105, będzie kompatybilny? Dlaczego kiedy jedzie np. zawodnik o bardzo małej ilości tkanki tłuszczowej (góral) o wadze 70 kg wzrost np 170cm. i zawodnik o dużej ilości tkanki tłuszczowej (sprinter) i waży 70 kg, i ma 160 cm wzrostu, to dlaczego ten sprinter nie może utrzymać mu koła? oczywiście, pod góre.
Nurek_ Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 4 godziny temu, Filipeu napisał: czyli na płaskim terenie nie liczy się waga? wtedy załóżmy, że jedzie kolarz 50 kg, i 100 kg, i obydwaj mają silniki 300W, i obydwaj jadą tak samo? Jeśli by mieli te same "wymiary" to faktycznie na płaskim waga się nie liczy. Cięższy kolarz będzie gorzej przyśpieszał, ale w kwestii utrzymania prędkości - będzie tak samo. Trzeba jednak jeszcze wziąć pod uwagę, że cięższy kolarz jest też prawdopodobnie wyższy i "szerszy", więc będzie stawiał większy opór powietrza - a to ma duże znacznie przy większych prędkościach. 5 godzin temu, Filipeu napisał: Dlaczego kiedy jedzie np. zawodnik o bardzo małej ilości tkanki tłuszczowej (góral) o wadze 70 kg wzrost np 170cm. i zawodnik o dużej ilości tkanki tłuszczowej (sprinter) i waży 70 kg, i ma 160 cm wzrostu, to dlaczego ten sprinter nie może utrzymać mu koła? oczywiście, pod góre. Bo są zupełnie inaczej wytrenowani. Góral jest wytrenowany do średniego wysiłku przez długi czas, sprinter do maksymalnego przez krótki. Podobnie jak w bieganiu - długodystansowiec nie ma szans ze sprinterem na krótkim dystansie i vice versa. A i sprinterzy nie mają dużo tkanki tłuszczowej. Mają za to bardzo dużo mięśni.
Filipeu Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2018 Czyli na płaskim liczą się waty, a nie w/kg? a pod góre liczy się w/kg a nie waty? A jak wygląda ftp górali w stosunku do ftp sprinterów? Z tego co zrozumiałem, to wynika że kolarz (sprinter) o wadze 70kg, wytnie szybciej sprintera o wadze 50kg, na płaskim terenie, po mimo że generują tyle samo w/kg? I czy pomiar mocy stages 105 będzie pasować do gianta tcr advanced 3 2017
MadOnion Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Top 3 z 2017r. 3. Andre Greipel (Lotto-Soudal) – Giro d’Italia, etap 12 czas: 19 sekund średnia prędkość: 68.2km/h maksymalna prędkość: 69.1km/h średnia moc: 1212W maksymalna moc: 1736W pięciosekundowy szczyt mocy: 1619W 2. Fernando Gaviria (Quick-Step Floors) – Giro d’Italia, etap 13 czas: 21 sekund średnia prędkość: 64.8km/h maksymalna prędkość: 72.8km/h średnia moc: 1098W maksymalna moc: 1478W 1. Peter Sagan (BORA-hansgrohe) – Tour de Suisse, etap 5 czas: 18 sekund średnia prędkość: 70.5km/h maksymalna prędkość: 76.2km/h średnia moc: 1220W pięciosekundowy szczyt mocy: 1417W Dane z: naszosie.pl
Filipeu Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2018 No tak ale nadal nie otrzymałem odpowiedzi co liczy sie w płaskim terenie, w/kg czy watt, oraz jak wyglada ftp sprintera w stosunku do górala w tej samej wadze. Im kolarz im mniej wazy tym mniej wattow ma na ftp?
Filipeu Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2018 W sumie, to rozumiem że na podjeździe sprinter nie wytrzymuje ponieważ ma duże bmi. Większe niż góral, ale od jakiego nachylenia zaczyna się ta różnica? Czy różnica, oraz problemy sprintera zwiększają się procentowo z zwiększaniem nachylenia?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się