Skocz do zawartości

Temat powraca . kola na du....pe 110kg


revolta1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie .nie znam się kompletnie dobre takie kola ?


Piasty novatec łożyska maszynowe. Obręcze wtb i19  29" , oczkowane , szprychy sapim 2.0

 


Chodzi o to ze szukam mocnych kół ważę 110 kg .nie zależy mi na ich niesamowitej lekkosci tylko żeby mnie wytrzymały na leśnych ścieżkach dołkach .polnych drogach 
Teraz mam Treka x Calibra 9 z roku 2015 i fabryczne koła bontrager 
Które z nich są lepsze ?

 

Przy zwyklej jezdzie rekracyjnej po lesnych sciezkach , polnych drogach , co sezon musze cetrowac kola , wymienialem dwie szprychy bo strzelily podczas jazdy 

Edytowane przez revolta1
Odnośnik do komentarza

Waże troche mniej... ale z plecakiem z bukłakiem itd pewnie też mam 110kg. Mam koła na obręczach Sunrims Single Track na 36otworów i już ponad 10lat bez centrowania... - koła 26"

W drugim rowerze mam oryginalne obecze Giant 29" na 32 otwory po ok. 1,5tyś km również nie wymagają centrowania.

Jesli szukasz mocnych obręczy to wybierz coś dedykowane do FR/DH. Może masz za luźno sprzychy naciągnięte?

Odnośnik do komentarza

W bontragerach mam 28 szprych i myslalem ze moze sa za ciasno skoro dwie mi wycialo 

Jedna nie mam pojecia kiedy(oczywiscie wymienilem wycetrowalem minelo z dwa miesiace i strzelila   druga na prostym asfalcie strzelila 

Odnośnik do komentarza

Chyba to nie to do konca ilosc szprych . tu bardziej szerokosc felgi i jakie szprychy sa zalozone.sam juz nie wiem 

Ile trzeba wydac na kola jakich szukam , czyli mocne , nie musza byc wyjatkowo lekkie itd . maja mnie wytrzymac (110kg plus jakies 10kg ) 9 godzin jadzy w lesie i polnych drog 
Chodzi o kompletne kol bez opon i detek , piasty itd ,zakladam do rowerka i jade  , jaki to koszt , ?bontragery bym wzial do innego rowerka wtedy

Edytowane przez revolta1
Odnośnik do komentarza

Zrobisz jak uważasz. 28szprych jest dobre dla wychudzonych zawodników. Dla siebie wziąłbym Dartmoor Rocket lub Sniper. Są dedykowane do FR/DH więc powinny wytrzymac. Ceny od ok 140zl/sztuka. Do tego szprychy, piasty i zaplot.... Pewnie przekroczy 800zl za dwa koła.

 

 

Odnośnik do komentarza

Moja waga obecna to ok 100kg. Ostatnie półtorej roku oscylowało ok 110kg. Koła na obręczach ZTR FLOW EX 29", maszynowych piastach novateca, szprychy DT SWISS i mosiężne nyple sapim. Kółka jeżdzą jako tubless na oponach WTB NINE LINE 29x2.0... Nie miały lekko, jazda w ciżkim terenie, lekkie hopy, skoki z "krawęzników" ok półmetrowych, ostra jazda po schodach etc. Efekt - zero rozcentrowania - nawet o milimetr, a w dodatku są stosunkowo lekkie.

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Składałem sobie. Obręcze nowe to koszt ponad 400zł za sztukę, choc aktualnie widze ze mozna je nabyc w promocji -50% (http://allegro.pl/obrecz-ztr-flow-ex-32h-29-29er-50-ceny-i6926228319.html). Piasta przednia Novatec NT-D711SB disc 32H to cena ok 160zł, piasta tylna Novatec NT-D712SB to ok 290zl. Komplet nypli na oba koła na tym samym portalu aukcyjnym można zdobyć za ok 20zł (nyple mosiężna Sapim 12mm), szprychy  DT COMPETITION 2.0-1.8-2.0 to ok 3zł za sztukę. Ważne żeby koło zaplatał ktoś kto się na tym dobrze zna.

Odnośnik do komentarza

W wielu sklepach online jak zamawiasz cały komplet zaplot jest gratis. Więc nawet jeśli wychodzi nieco więcej za komponenty, to może okazać się że wcale nie jest tak źle.

Bikestacja na pewno ma zaplot gratis jak zamawiasz komplet.

Sugerował bym coś na 32 szprychy, proste nie cieniowane, piasty Novatec są jak najbardziej ok - poszukaj wersji z adapterami pod różne osie w komplecie, będzie łatwiej w razie zmiany ramy/wicelca, a nawet odsprzedać łatwiej potem takie coś.

Co do obręczy to ja problem mam podobny w trekkingu, sam waże koło 70kg, ale w sakwie na codzień ze 20 wiozę, w przypadku jakichś wypadów większych nawet więcej, więc tylne koło dostaje po tyłku i kilka razy poleciała mi szprycha. Finalnie postanowiłem zapleść coś na 533D (dopuszczalne obciążenie to 130kg) po taniości i piastach 785 (bo akurat takie mi się poniewierają, na pewno nie kupił bym nowych piast shimano).

 

Był byś w stanie sprawdzić co to za piasty w tych kołach WTB i w jakiej cenie je namierzyłeś ? Nie wygląda to źle, wytrzymuję wg. producenta 110-120 kg, z tym że jak dla mnie w tej chwili do opon od 1,75 do 2,1 cala szedł bym w obręcze 21mm.

szerokosc-obreczy-a-opona.jpg

Edytowane przez jedras
Odnośnik do komentarza

Jak byłbyś zainteresowany to mam komplet nowych kół na bazie obręczy WTB Frequency i23 32H, piast novatec oraz dtswiss, szprych dtSwiss i nypli swoim. Miałem je włożyć do nowego roweru ale pozmieniały mi się plany. Jak coś to w sobotę możemy omówić szczegóły bo do piątku jestem w delegacji. W załączeniu masz zdjęcie przedniego koła (tarcze hamulcowa założyłem na próbę tylko).

IMG_20171017_162554.jpg
Odnośnik do komentarza

Przed ostatnie podejscie zacznijmi inaczej 
 Panowie w  rozsadnej cenie .nazwy modele .niepotrzebuje sklepu znajde sobie 
- felga 
-piasta przod . piasta tyl 
- szprychy 

Wewnetrzny rozstaw w moim treku to przod 100mm tyl 135mm 


Zebym mogl zebrac wszystko i dac do zaplotu i zlozyc sobie kola dobre na moja wage nie zalezy mi na ultralekkich komponetach tylko na bezawaryjnosci i wytrzymalosci

Edytowane przez revolta1
Odnośnik do komentarza

Wytlumaczylem sobie ze jednak potrzebuje nowych kol do mtb :) kola wtb przekladam do ghosta . a trek zostaje bez kol tak wiec cos mocnego 29" do mtb budżet 1300 zl wiem ze to nie za wiele no ale . narazie DT swiss E1900 mam na mysli ale czekam na propozycje 

 

Skaldac kola ? Jak tak to 

Jaka piasta 

Jakie szprychy 

Jaka obrecz 

Moze sa gotowce . jakie ? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...