Skocz do zawartości

Ustawienie bloków


szkudi01

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Mam problem z ustawianiem bloków w pedałach zatrzaskowych. 

Niedawno kupiłem nowe buty SPD oraz bloki i wstępnie ustawiłem bloki. Problem polega na tym, że pomimo ustawienia bloków tak samo w obydwu butach odczucia są różne, mianowicie czuję, że prawy but jest ok a w lewym bucie czuję, że blok powinienem przesunąć do tyłu, jak się okazało to moja lewa stopa jest o 4-6 mm dłuższa od prawej. Kolejnym problemem jest to, że bloków nie mogę już cofnąć bardziej do tylu, bo brakuje zakresu regulacji. 

Teraz pytanie co z tym fantem zrobić, czy przerabiać buty czy jest na to inny sposób. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Pozdrawiam. 

Opublikowano

Po pierwsze - bloki w obu butach mogą być ustawione różnie. Może to wynikać z wady postawy. Jeśli masz prawidłowy rozmiar buta to nie powinno być problemów z prawidłowym ustawieniem bloku, nawet z cofnięciem. Proponuję udać się do sklepu rowerowego posiadającego urządzenie do ustawiania bloków (np. ERGON) celem kontroli. Jeśli się znają to na pewno Ci pomogą, albo potwierdzą konieczność przerabiania buta :)

Opublikowano

Dzięki bardzo za zainteresowanie, nie wiecie może gdzie w okolicy Ostrowa Wielkopolskiego/Kalisza pomogą mi ustawić bloki w butach?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, nie wiem czy temat jest dalej aktualny, ale ostatnio zagłebiłem się w temat bajk fitingu. Sam też miałem problem z blokami i cierpnącymi palcami stóp. Po wykonaniu fitingu całego roweru i bloków wszystkie bolączki minęły, a podczas pedałowania czuje jak pracują mięśnie, których nie czułem wcześniej. 

 

Jeżeli chodzi o Twój problem proponuje spr czy ustawienie bloków jest na pewno prawidłowe poprzez: 

 

1. Wyznacz na gołej stopie miejsce gdzie kości dużego palca łączą się z kościami stopy. Spr to poprzez dosyć mocne wciśnięcie kciuka w to miejsce i ruszanie palcem w pewnym momencie poszukiwań będziesz czuł że znalazłeś punkt w którym, jedna kość się rusza, jest martwe puste miejsce i nieruchoma kość stopy.

2. Zaznacz ten punkt na gołej stopie.

3. Załóż buta na gołą stope. I postępuj dokładnie tak samo. Teraz powinno być łatwiej. Zaznacz to miejsce. flamastrem na bucie.

4. Od wyznaczonego punktu odlicz około 3-4 mm w (strone pięty)  zaznacz to miejsce na bucie. Ten punkt to miejsce w którym ma znajdować się środek Twojego bloku. 

Tutaj opisze domowy sposób jak ja to zrobie może ktoś mieć lepszy. ;)

5. wkręć lekko blok do buta.

6. Weź sznurek, sznurówkę czy coś podobnego. Przyłóż do wyznaczonego punktu przeciągnij, tak aby opadał na podeszwe i łamał się pod kontem prostym w kierunku bloku. Ważne aby to miejsce było dobrze wyznaczone.

7. W miejscu gdzie sznurek przecina się z linią bloku ustaw jego środek. 

 

Całą czynność powtórz z drugim butem i stopą.

 

Mam nadzieje że opisałem to w miarę zrozumiale. W razie problemów służę pomocą. 

Opublikowano
Godzinę temu, ReReKumKum napisał:

3. Załóż buta na gołą stope. I postępuj dokładnie tak samo. Teraz powinno być łatwiej. Zaznacz to miejsce. flamastrem na bucie.

Jak wykonac to zadanie,bo nie do końca rozumiem?

Opublikowano

Wkladasz gołą stopę do buta. Kładziesz kciuk na kości palca , poruszasz dużym palcem w bucie i wyszukujesz miejsca gdzie kość palca łączy się z kościami stopy. 

Kciuk musi wejść między te kości. Przy szukaniu tego miejsca na gołej stopie i uciskaniu kości palca może to lekko boleć, dlatego napisałem że jest to prostrze bo miejsce to będzie deko bolało już po wcześniejszym szukaniu. Myślę że w przysżłości opiszę tą metodę ze zdjęciami, będzie to łatwiejsze do wykonania. 

 

Tak ustaiony blok jest dokładnie w miejscu gdzie nasza stopa jest przyzwyczajona do naciskania. Po dodatkowym ustawieniu siodełka zgodnie z równaniem 

 

WS= DWx0.875

 

WS- wysokość siodełka

DW- Długość wykroku. 

WS - od środka korby do szczytu siodełka

 

Oraz przód tył. Tak aby wpięta noga na korbie ustawionej równolegle do podłoża, po spuszczeniu prostej ze szczytu kolana przecięła się z osią pedała. 

I ustawioeniu kierownicy ok WS- 7 cm. Mierzone od środka osi piasty do szczytu mostka. Im niżej kierownica tym więcej mocy generujemy, ale z tym nie wolno przesadzić. 

 

 

 

 

 

  • Pomógł 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...