malborski biker Napisano 2 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopad 2017 Witam,mam Krossa B8 Rio na korbie SRAM GX 32T - chciałbym wstawić zębatkę o większej średnicy,np 38T SRAM X-SYNC - czy jest ona w pełni kompatybilna z każdym napędem SRAM 1x11 ? czy bede potrzebował dodatkowe przestrojenie tylnej przerzutki? dziękuje za odp Odnośnik do komentarza
Wooyek Napisano 2 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 2 Listopad 2017 Jest kilka wersji tych zębatek, przy czym najważniejsze to nie kupić wersji direct-mount (spiderless) do korby z mocowaniem na 4 śruby (a z tego co widzę, taka jest w B8 Rio). Z przerzutką nic nie będziesz musiał robić. Jedynie łańcuch może być problemem - potrzebne będą ~2 dodatkowe ogniwa, więc jeśli teraz masz prawidłowo skrócony, będziesz musiał "podługasić" (czyli w praktyce: kupić nowy). Większość rowerów ma jednak fabrycznie za długi łańcuch, więc może nie będziesz musiał nic robić. Poza zębatkami SRAM-a warto też rzucić okiem na alternatywnych producentów, np. polskie firmy Banless i HCC. Duży wybór (np. zębatki owalne), niższe ceny i bez problemu upewnisz się przed zakupem, czy dobrałeś odpowiedni model. Poglądowo: https://banless.pl/pl/p/Zebatka-okragla-94BCD-96BCD/28https://banless.pl/pl/p/Zebatka-owalna-94BCD-96BCD/21 https://hcc-components.store/pl/p/HCC-Zebatka-okragla-ROUND-94-96BCD/10https://hcc-components.store/pl/p/HCC-Zebatka-owalna-CONSTANS-94-96BCD/11 Odnośnik do komentarza
malborski biker Napisano 2 Listopad 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopad 2017 (edytowane) Znalazłem tą,: https://www.olx.pl/i2/oferta/zebatka-sram-x-sync-38t-1x11-1x12-nowa-CID767-IDoBrQ4.html?ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=answers&ref[1][path][0]=4206480895&ref[1][params][ref][0][ajax]=1&ref[1][params][ref][0][action]=myaccount&ref[1][params][ref][0][method]=answers&ref[1][ajax]=1&ref[1][action]=myaccount&ref[1][method]=answer#gallery Mam nadzieję że taka jest ok, bardzo Ci dziękuję za tak dokładną i wyczerpującą odp!!! Edytowane 2 Listopad 2017 przez malborski biker Odnośnik do komentarza
adios_1984 Napisano 28 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 28 Listopad 2017 Tak z czystej ciekawości, w jakim terenie jeździsz, że zakładasz tarczę 38T? Z 42 na kasecie jest to dość twarda kombinacja. Odnośnik do komentarza
malborski biker Napisano 28 Listopad 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopad 2017 Głównie płaskie szutry leśne i dużo szosy, niestety przysłanie mi 38t ale od x01, nie pasowało, znalazłem 34t i teraz jest idealna kadencja, i z górki młyńska nie ma wreszcie i górne zebatki zaczną być w użytku, dla mnie idealne byłoby 1x12 i 34t lub 1x11 z 34t ale z gx z tyłu bo wtedy byłoby 10t na tylnej a w nx jest 11,mala różnica ale czuć Odnośnik do komentarza
Wooyek Napisano 29 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopad 2017 10 godzin temu, malborski biker napisał: z tyłu bo wtedy byłoby 10t na tylnej a w nx jest 11,mala różnica ale czu 10% to bardzo duża różnica. Odnośnik do komentarza
adios_1984 Napisano 29 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopad 2017 18 godzin temu, malborski biker napisał: Głównie płaskie szutry leśne i dużo szosy, niestety przysłanie mi 38t ale od x01, nie pasowało, znalazłem 34t i teraz jest idealna kadencja, i z górki młyńska nie ma wreszcie i górne zebatki zaczną być w użytku, dla mnie idealne byłoby 1x12 i 34t lub 1x11 z 34t ale z gx z tyłu bo wtedy byłoby 10t na tylnej a w nx jest 11,mala różnica ale czuć Ja mam kasetę GX 10-42 i z przodu korbę GX 32T. Świetna kombinacja. Wcześniej próbowałem 11-46 Shimano i 32T, i brakowało mi właśnie tej różnicy, tego ostatecznego dociśnięcia. W opcji 1x11 lub 12 stopniowanie srama jest naprawdę dobrze przemyślane i sprawdza się w moim przypadku na płaski i w górach. Odnośnik do komentarza
Nurek_ Napisano 29 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopad 2017 16 minut temu, adios_1984 napisał: Ja mam kasetę GX 10-42 i z przodu korbę GX 32T. Świetna kombinacja. Wcześniej próbowałem 11-46 Shimano i 32T, i brakowało mi właśnie tej różnicy, tego ostatecznego dociśnięcia. W opcji 1x11 lub 12 stopniowanie srama jest naprawdę dobrze przemyślane i sprawdza się w moim przypadku na płaski i w górach. Do kasety Shimano 11-46 mogłeś dać tylko zębatkę 36 i miałbyś praktycznie ten sam zakres co SRAM 10-42 z korbą 32. Ale stopniowanie faktycznie wydaje się lepsze w kasetach SRAM-a. Odnośnik do komentarza
adios_1984 Napisano 29 Listopad 2017 Udostępnij Napisano 29 Listopad 2017 33 minuty temu, Nurek_ napisał: Do kasety Shimano 11-46 mogłeś dać tylko zębatkę 36 i miałbyś praktycznie ten sam zakres co SRAM 10-42 z korbą 32. Ale stopniowanie faktycznie wydaje się lepsze w kasetach SRAM-a. Oczywiście masz rację. Po prostu składając nowy sprzęt chciałem sprawdzić, czy po drugiej stronie płotu trawa jest bardziej zielona. I w opcji 1x chyba rzeczywiście jest Dodatkowo tarcze srama mają, przynajmniej w wersji Eagle 1x12 są zaprojektowane do pracy w konfiguracji 1x, i mają te fikuśne kształty zębów i wycięcia. Do swojego napędu wybrałem właśnie korbę GX w wersji 1x12, i powiem wam, że zwykłe tarcze narrow wide póki co przegrywają w moim odczuciu. Ten napęd chodzi super cicho, miękko i lekko. Zobaczymy jeszcze jak się sprawdzi w warunkach bojowych i błocie. Odnośnik do komentarza
dajbajka Napisano 21 Marzec 2018 Udostępnij Napisano 21 Marzec 2018 A mnie zainteresowała korba Truvativ Descendant 6K Eagle GXP wiem że to tylko z 50zł taniej od GXE ale jestem ciekawy czy nie jest to przypadkiem identyczna korba. Odnośnik do komentarza
Adrian N. Napisano 13 Marzec 2019 Udostępnij Napisano 13 Marzec 2019 Też mam grupę gx eagle z 32 zębatka z przodu, zastanawiam się nad założeniem większej z przodu bo jednak trochę mi brakuje, tylko pytanie czy te 2 zęby to będzie wyraźnie odczuwalna różnica. Myślę bardziej 36 lub 38 włożyć już z xx01 ale czy znowu nie przesadze.. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się