Skocz do zawartości

Kross Level B7 2015 - jaki upgrade?


Dakatsu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, posiadam taki oto rower:

https://www.kross.pl/en/2015/mtb-xc-29/level-b7

Po pierwszym sezonie w maratonach MTB zmieniona została tylko piasta tylna oraz oponki. Chciałbym tej zimy poprawić jeden z tych elementów (na tyle pozwoli budżet):

-hamulce
-przedni amorek
-obręcze

Co waszym zdaniem dało by w tej chwili najlepszą odczuwalną poprawę? 

 

Opublikowano

Moim zdaniem amor na coś lżejszego i z powietrzem. Obręcze WBT złe nie są a jeśli heble robią robotę to też mogą zostać.

Opublikowano

Jeśli zmieniał bym amor to budżet starczy na Rebę. Hamulce jako tako, bez rewelacji.

Opublikowano
2 godziny temu, Dakatsu napisał:

Chciałbym tej zimy poprawić jeden z tych elementów (na tyle pozwoli budżet)

A jaki dokładnie masz budżet....?

Opublikowano

Jakieś 1500zł może coś tam może się uda lekko dołożyć.

Opublikowano (edytowane)

Reba to dobry wybór a przy heblach można pokombinować z klockami. Może kevlarowe lub półmetaliczne poprawią jakość hamowania. Heble bezpośredniego wpływu na komfort jazdy nie mają amor tak. Ale wiadomo jak człowiek wie, że rower się zatrzyma depnie nieco mocniej.

3 lata składałem rower do obecnego stanu z powodu ograniczeń budżetowych ;)

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Tylko trzeba pamiętać że w obecnej chwili kolega ma tam szybkozamykacz...a kupując amor w granicach 1500 zl moim zdaniem warto rozważyć przejście na sztywną oś, a w takim przypadku należy pamiętać że również należy wymienić koło przednie.

14 minut temu, PrzeLuka napisał:

Reba to dobry wybór

Zgadza się. Ale należy pamiętać że jest kilka wersji Reby, które różnią się od siebie znacząco. Bo "pełnowartościowa" Reba kosztuje sporo ponad 2k zł. Ale np rozważyłbym zakup np:

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/aion/29-cali_amortyzator-suntour-aion-rc-29-15qlc-czarny-polysk-2017/1477

a to tego komplet (lub na początek na przód) porządnych kółek. Mimo że te WTB nie są aż takie złe.

Edytowane przez suchy
Opublikowano (edytowane)

No jasne zgadzam się ale bierzmy pod uwagę ograniczony budżet pytającego, bo idąc tym tropem z 1500 zł zrobi się 3000 zł ;) Przyzwoite koła to wydatek minimum 500 zł lub sama piast np. Novatec to jakieś 120 zł. Pytanie czy Reba musi być nowa czy używana wystarczy?

Przykład koła:

http://allegro.pl/kolo-przod-29-alex-sx44-novatec-d041-15-disc-cz-i6762813830.html

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Czy do sztywnej osi muszę zmieniać całe koło? Nie wystarczy sama piasta i przepleść?    Dlaczego Suntour a nie Reba? 

Muszą być nowe części.

 

edit: aaa... no tak widzę że REBA droższa ale mają wybór może jednak warto dołożyć?

Edytowane przez Dakatsu
Opublikowano (edytowane)

Jak wyżej. Pod sztywna oś piastę Novatec kupisz za około 120 zł a obręcze jakie masz tragiczne nie są jak się nie pokrzywiły po pierwszym sezonie to jeszcze trochę Ci posłużą.

http://allegro.pl/piasta-przednia-novatec-nt-d041sb-15mm-disc-32h-i6747464690.html

Pancerna piasta!!!

Jaką piastę masz z tyłu?

Przednią piastę mimo wszystko polecał bym wymienić. Ja osobiście nie mam dobrych doświadczeń z JoyTech. Dla mnie tandeta. Obecnie jeżdżę na piastach od NovaTec i bez wahania polecam każdemu z trzech powodów. Niskie opory toczenia, solidna konstrukcja i niemal bezobsługowe użytkowanie.

46 minut temu, Dakatsu napisał:

aaa... no tak widzę że REBA droższa ale mają wybór może jednak warto dołożyć?

SunTour będzie robił robotę, sam używam. To przyzwoite amory zwłaszcza te z wyższej półki. Szkoda Ci dołożyć do Reby to rozważ RS Recon Gold. Równie przyzwoita konstrukcja i dziecinnie prosta w serwisie.

http://allegro.pl/nowy-rock-shox-recon-gold-29-manetka-120-mm-i7018889845.html

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Z tyłu również mam piestę Novatec i jestem bardzo zadowolony. Joytech umarł po pierwszym miesiącu. 

Z tego co widzę jednak wszyscy zajeli się tematem amorka więc pewnie to wybiorę jako ulepszenie na ten sezon. Do tego piasta i lepsze klocki. Sprawdzę na co uda się dozbierać z powyższych propozycji. 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Powiedzcie mi jeszcze tylko na co zwrócić  uwagę kupując nowy amorek np. Reba.
Czy skok amorka 100mm taki jak teraz zostawić?
Czy wszystkie Reby są pod główkę tapered? 
Czy będzie jakaś różnica w mocowaniach zacisku hamulcowego?

 

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, Dakatsu napisał:

Joytech umarł po pierwszym miesiącu. 

Czemu mnie to nie dziwi ;)

Kupując nowego RS warto sprawdzić płyny gdyż zdarza się, że z fabryki wychodzą właściwie zakonserwowane a nie należycie zalane. Z powodzeniem można zrobić to samodzielnie. Dobierz piastę do rozstawu goleni amora żeby sie nie okazało ze jest za szeroka lub za wąska. Zawsze można zapytać sprzedawcy jaki jest rozstaw. Oczywiście pompka do amora jeśli sam nie posiadasz lub nie znasz nikogo kto takową ma to będziesz musiał zakupić. Wybór jest naprawdę spory. Nie polecam BETO SP-002AG. Tandeta, rozsypała mi się po 4 użyciach. Jeśli 100 mm to dla Ciebie za mało to bierz 120 mm skoku. Zawsze można zmniejszyć to też nic trudnego w samodzielnym wykonaniu. Generalnie producenci amorów pomału odchodzą od standardu 1 1/8" wiec 1 1/8 - 1 1/5" staje się normą. Reby już raczej pod 1 1/8" nie robią. Główkę ramy jak wynika ze specyfikacji roweru masz taperowaną, wiec znajdziesz amor bez problemu. Z tego co widzę to w dolne łożysko masz wstawioną redukcje do 1 1/8". Wystarczy ją wyjąć. Różnic w mocowaniu hebla nie ma. Standard PM pod tarcze 160 mm. Recon będzie cięższy i mniej "zaawansowany" niżeli Reba ale nie zmienia to faktu, iż to solidny amor.

Sumując. Gdybyś wybrał to co podesłałem w linkach plus klocki to w 1500 zł zamykasz się bez problemu.

P.S.

A nad heblami pomyśl przy kolejnej przeróbce. Polecam BR-M 7000 lub coś tańszego np. BR-M 615. SLX będą lżejsze, nieznacznie ale jednak.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Dakatsu napisał:

REBA droższa ale mają wybór może jednak warto dołożyć?

Jeśli mówimy o skuteczności w terenie, to Reba RL i Recon RL są praktycznie takie same. Reba jest z lżejszych materiałów, a wersja RLT ma dodatkową regulację względem wersji RL. Istotnie lepszy tłumik ma dopiero SID. Sam musisz ocenić: Ile jest dla Ciebie warte odjęcie około 200 gramów (kilkunastu procent wagi amora między Reconem Gold RL a Rebą RL)? Czy potrzebujesz dodatkowej regulacji poza ciśnieniem i tłumieniem (szybkością odbicia amortyzatora)?

 

Kół nie doradzamy, bo istotną poprawę dałoby dopiero złożenie nowych na lekkich piastach i obręczach z włókna węglowego. Skoro mowa tylko o nowych częściach, to to jest cena jak za cały nowy rower.

Edytowane przez Andrzej Sawicki
Opublikowano (edytowane)

Patrzę na fabryczną specyfikację i przychylam się do opinii kolegów - powietrzny amorek i przednia piasta (może też Novatec?). Ewentualnie jak zostanie kapuchy można pomyśleć nad zmianą klocków, reszta jest wg. mnie w porządku. Pozdro :)

Edytowane przez cieq

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...