Skocz do zawartości

Kaseta 10-rzędowa SUNRACE MX3 11-42T

Paul_Sz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Noszę się z zamiarem wymiany mojej obecnej kasety Shimano 11-36T na SUNRACE MX3 11-42T, co sądzicie o tym modelu?

Od zawsze używałem kaset i osprzętu Shimano i nie mam żadnego doświadczenia z kasetami innych producentów stąd moje pytanie do szanownego forum.

Czy ten model będzie współpracował właściwie z resztą mojego napędu? Obecnie jest to pełne Shimano z grupy XT oraz łańcuch KMC.

Z przodu mam blat 24T, więc powinno wystarczyć 42T z tyłu, jak sądzicie? Czy może szukać czegoś  w rozmiarze 46T?...

Może ktoś ma jakąś inną propozycję, może jednak coś z grupy Shimano lub innej?

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze i porady w wyborze.

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Godzinę temu, Paul_Sz napisał:

Z przodu mam blat 24T, więc powinno wystarczyć 42T z tyłu

Na takim młynku chcesz pionowe ściany podjeżdżać?

Z tego co się orientuje przerzutki 10 rzędowe słabo sobie radzą z tak dużą kasetą. Rozwiązaniem przychodzi przerzutka 11 rzędowa z manetką 10rz.

Opublikowano

@Puncu możesz trochę rozwinąć temat, dlaczego przerzutki 10-cio rzędowe nie radzą sobie z taką kasetą? Nie brałem pod uwagę zmiany przerzutki bo obecna jest w całkiem dobrej kondycji.

W sumie to nigdy nie jeździłem na 42 zębach z tyłu, więc nie mam porównania a w mojej okolicy jest kilka ciekawych wzniosów, np.: Pilsko czy Babia Góra.

A jaka jest wasz opinia n/t produktów firmy SUNRACE? Ktoś używa jest/ nie jest zadowolony? Mają w swojej ofercie także inne stopniowania więc może dobiorę coś mniejszego...

Opublikowano

@Zalas używa Sunrace MS3, czarnej. Miał problemy z przerzutką Sram GX, ja za to próbowałem sparować zębatkę 42t z Shimano SLX M670. W obu przypadkach problem był ten sam. Wózek przerzutki albo blokował się się na drugim biegu a największa zębatka szorowała po wózku, albo górne kółeczko było tak blisko że cały czas terkotało to największej zębatce.