Skocz do zawartości

Wibracje/drgania podczas pedałowania.


JakubP

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio zauważyłem problem w moim rowerze szosowym. Kupiłem go 2 miesiące temu, 440 km przebiegu. Był już podobny wątek, lecz niestety nie ma informacji o rozwiązaniu problemu. Otóż: podczas kręcenia pedałami, nie ważne czy pod naciskiem czy nie, czy kręcę "do przodu czy do tyłu", na każdym biegu czuć i słychać delikatne wibracje dochodzące z okolic kołeczek przerzutki. Problem ustępuje, gdy popchnę wózek przerzutki w kierunku korby, wtedy cicho wszystko chodzi. Przerzutka ładnie przerzuca, nie ma żadnych problemów. Wózek przerzutki jest prosty. Wygląda to tak, jakby łańcuch nie mógł się dobrze ułożyć na kasecie/kółeczkach przerzutki. Wykluczam wyciągnięcie łańcuchu, rower jest nowy.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Na 100% przerzutka jest dobrze wyregulowana :D ? Jak łańcuch nie może się dobrze ułożyć na kasecie to prawdopodobnie źle wyregulowana przerzutka. 

Edytowane przez Bryla123321
  • Pomógł 1
Opublikowano

Spróbuj zdjąć łańcuch i popedałować na sucho do przodu i do tyłu. Często czasem zlokalizować konkretnie miejsce jakichkolwiek wibracji. Jeżeli masz taką możliwość (bo nie każda grupa napędowa to 'potrafi') to ustaw wózek przerzutki jak najbliżej kasety. Ja miałem kiedyś w Kross Evado drobne wibracje, a człowiek nie wiedział że może pokręcić śrubą B-Tension. Do dziś zero problemów, a nawet oficjalny serwis Krossa nic nie mógł zaradzić hehe.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, m4rvell0us napisał:

ustaw wózek przerzutki jak najbliżej kasety

Nie "jak najbliżej", tylko "w odpowiedniej odległości". Po Twojej poradzie osoba nie obeznana z regulacjami może odkręcić śrubę tak, że górne kółeczko prawie dotknie kasety...

Zgodzę się natomiast, że jest to prawdopodobna przyczyna. Lub po prostu niewłaściwy naciąg linki. Może to też być zużyte kółeczko przerzutki lub jego łożysko. Albo skrzywiony hak.

Więc to dużo rzeczy może być ;) Trzeba wrzucić rower na stojak, pokręcić i popatrzeć co się dzieje, w którym miejscu przeskakuje.

Polecam też ten poradnik: https://www.parktool.com/blog/repair-help/rear-derailleur-advanced-troubleshooting

Edytowane przez Wooyek
  • Pomógł 1
Opublikowano
6 godzin temu, Wooyek napisał:

Nie "jak najbliżej", tylko "w odpowiedniej odległości". Po Twojej poradzie osoba nie obeznana z regulacjami może odkręcić śrubę tak, że górne kółeczko prawie dotknie kasety...

Zgadza się. Dzięki za uzupełnienie.

Opublikowano

Problem rozwiązany. Dzisiaj wyczyściłem napęd, rozpiąłem łańcuch. Lekko dokręciłem śrubkę regulującą odstęp od kasety na zdjętym łańcuchu. Założyłem z powrotem łańcuch i problem zniknął. Dzięki za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...