lukster52 Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) Czy opłaca się dopłacić do slx? Jakie są różnice miedzy deore (m6000) a slx (m7000). Nie licząc ceny. Edytowane 22 Października 2017 przez lukster52
Franz Mauer Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 A o co dokładnie pytasz?
Red Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 To wiem tylko ten post jest umieszczony w kategori hamulce.To chyba widać już na pierwszy rzut oka. Deorki nie mają beznarzędziowej regulacji. Ale co ważniejsze i tego nie widać są przewidziane do współpracy z klockami żywicznymi, a przynajmniej z takimi są sprzedawane.
Zalas Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, Red napisał: są przewidziane do współpracy z klockami żywicznymi Próbuję przetrawić tą część zdania, rozkminić i coś z niego wykrzesać. No ale nie da się no po prostu się nie da. Jak hamulec może być przewidziany do klocków organicznych czy metalicznych... Tarcza owszem, rozumiem. Ale hebel? Ehhh. Wkładasz klocki jakie ci pasuje. Organiczne, pół-metaliczne, metaliczne, możesz nawet ceramiczne. Najczęściej są sprzedawane z organikami ze względu na oszczędności. Albo przykład z poprzednich lat gdzie SLX był sprzedawany albo z organikami albo metalikami i różnica była parudziesięciu złotych.@lukster52 patrząc na poprzednie lata, pewnie różnice w obecnych są podobne czyli: -dosłownie parę gramów (nie warto sobie kufra tym zawracać) -tłoczki (slx miały ceramiczne) -inny klocek -gwint przy klocku [można zamiast metalowej zawleczki trzymającej klocki użyć śrubki (pasują śrubki z tektro i chyba z saintów)] - w slx m7000 dostajesz śrubkę oryginalnie. - możliwość regulacji przewodu (w deore sztywno wchodzi w zacisk, w slx można go ładnie ułożyć przy ramie leciutko luzując jedną śrubkę) -slx regulacja oddalenia klamki bez narzędzi Tak na prawdę co do deore m6000 i slx m7000 nie jestem pewny tylko czy coś się z tłoczkami nie pozmieniało ale znając shimano pewnie nic. Nie orientuję sie w cenach ale jeśli rozrzut nie jest jakoś bardzo wielki to myślę, że opłaca się dołożyć do slx chodź by ze względu na ceramiczne tłoczki i po prostu ładniejszy dizajn Napisał dumny posiadacz slx BR-M675 Edytowane 22 Października 2017 przez Zalas 1
lukster52 Opublikowano 22 Października 2017 Autor Opublikowano 22 Października 2017 Dziekuje @Zalas o taką odpowiewiedż mi chodziło
Zalas Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 Teraz, lukster52 napisał: Dziekuje @Zalas o taką odpowiewiedż mi chodziło Proszę Tam edytowałem post i dopisałem 2 zdania. Doczytaj sobie. I najlepiej przejdź się do sklepu i macnij osobiście te tłoczki
Red Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 15 minut temu, Zalas napisał: Próbuję przetrawić tą część zdania, rozkminić i coś z niego wykrzesać. Pewnie dlatego że nie zdajesz sobie sprawy że ceramiczne tłoczki w SLX są właśnie z tego względu żeby lepiej znosić wysokie temperatury generowane przez klocki metaliczne. Podobnie zresztą jak sposób mocowania przewodu. A nie, jak to stwierdziłeś żeby sobie go regulować ( zdajesz sobie sprawę że przy takiej operacji jest ryzyko zapowietrzenia hampla. Chyba ? ).
Zalas Opublikowano 22 Października 2017 Opublikowano 22 Października 2017 1 godzinę temu, Red napisał: Pewnie dlatego że nie zdajesz sobie sprawy że ceramiczne tłoczki w SLX są właśnie z tego względu żeby lepiej znosić wysokie temperatury generowane przez klocki metaliczne. Taką samą temperaturę możesz wygenerować na organicznych klockach, to nie ma znaczenia. Wystarczy odpowiednio długi zjazd i odpowiednia prędkość Rodzaj klocków jedyne skraca twój czas hamowania oraz szybciej wzrasta temperatura co nie oznacza że jest wyższa. Nie należy też zapominać iż stopniowanie grup to nie jest jedynie wymysł ale też zastosowanie hamulców, wyższa grupa będzie do cięższych zastosowań Czemu zakładasz, że sobie nie zdaję z czegoś sprawy zamiast o to zapytać? (np. zdajesz sobie sprawę z .... ?) 2 godziny temu, Red napisał: . Podobnie zresztą jak sposób mocowania przewodu. A nie, jak to stwierdziłeś żeby sobie go regulować ( Tak masz tutaj nieco racji, płyn również się nagrzewa etc ale ten sposób mocowania przewodu nie ma na celu odprowadzania ciepła Takie mocowanie lepiej znosi wyższe ciśnienia (mniejsze ryzyko wybicia przewodu z zacisku podczas hamowania) oraz jest nieco lepiej uszczelnione. I od razu odpowiem spotkałem się z przypadkiem takiego wybicia jednak w hamulcach Hope, w Deore widziałem jedynie w internetach 2 godziny temu, Red napisał: ( zdajesz sobie sprawę że przy takiej operacji jest ryzyko zapowietrzenia hampla. Chyba ? ). Jest ryzyko jak przy większości operacji wykonywanych przy rzeczach "delikatnych" jednak nie trzeba takiego przewodu luzować nie wiadomo jak. Wystarczy ćwierć obrotu układ się nie rozszczelni a możemy obrócić przewód dzięki czemu nie będzie dziwnie odstawał co daje nam mniejsze prawdopodobieństwo zahaczenia kablami o krzaki czy podarcia go o kamienie w trakcie gleby (Ja przekręcałem te przewody i misja zakończona sukcesem ) I uprzedzę pytanie na które już kiedyś się natknąłem co z tarciem/oporem podczas takiego obracanie, bo jednak jest tam trochę oporu. Uszczelki się nie zetrą? Odp. Nie, robisz to raz, przesuwasz parę milimetrów a nie kręcisz tym w kółko jak kołem
Zalas Opublikowano 2 Listopada 2017 Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Rezus napisał: Właśnie z powodu braku ceramiki nie moŻna zakładać okładzin metalicznych! Hope enduro 4, Hope M4 również nie mają ceramicznych tłoczków co nie przeszkadza im w pracy z metalicznymi klockami. Ceramika pozwala nie zapiekać się tłoczkom i lepiej odprowadzać ciepło, znosi również wyższe temperatury. Nie ma przeciwwskazań na używanie ich z metalicznymi klockami. 2 godziny temu, Rezus napisał: Nie mają ceramicznych tlokow więc metaliki i długie zjazdy odpadaja Te heble na pewno nie są projektowane do ostrych zjazdów w których z reguły wykorzystuje się klocki metaliczne. Co nie zaprzecza temu, że takie klocki można tam wsadzić. Pozostaje też kwestia wagi ridera, osobę 100kg taki hamulec będzie miał problem zatrzymać i szybciej się ugotuje niż pod osobą ważącą np 60kg. Edytowane 2 Listopada 2017 przez Zalas
aju Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Mam slx, jeździłem też na deorce. Różnicy nie czuję żadnej (żywiczne klocki) ale... slx ma regulację manetki i fajny napis (taki żart)
Zalas Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 4 godziny temu, aju napisał: slx ma regulację manetki Regulacja manetki w hamulcach... To musi być ciekawe 4 godziny temu, aju napisał: i fajny napis (taki żart) Oj tam, ja składałem klamki zee z zaciskami slx po to aby mieć całe czarne heble
borek83 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Witam! Jakie klocki włożą to kwestia ceny. Ja w deorkach seryjnie miałem i mam metaliczne klocki więc jakby nie były do tego przystosowane nikt nie dokładałby kasy i wciskał na siłę metalików. Takie tylko małe spostrzeżenie.
Franz Mauer Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Nigdy nie słyszałem, aby do metalików konieczne było stosowanie tłoczków ceramicznych. To nie klocki są zagrożeniem dla przegrzewania się zacisku hamulcowego tylko tarcze hamulcowe, które będąc rozgrzanymi przy zaciśniętej klamce przenoszą ciepło na zacisk. Nieutwardzony składnik mieszanki okładzin hamulcowych podczas długotrwałego użytkowania (hamowania) po osiągnięciu określonej temperatury ulega odgazowaniu, więc faktycznie w niewielkim stopniu temperatura przekazywana jest na zacisk. Odgazowanie najszybciej dotyka klocki organiczne, a najpóźniej metaliczne. Zatem najszyciej skuteczność hamowania uzyskują hamulce organiczne, a najpóźniej metaliczne. Problem leży w tym, ze zbyt duża ilość gazu wpływa na osłabnięcie siły hamowania klocków i tu najszybciej odczuwalne jest to w przypadku organicznych, a najpóźniej w metalicznych. Nie wiem jak jest przy ceramicznych lub kewlarowych...? Tłoczki ceramiczne wprowadzono, aby poprawić płynność pracy zacisku w stosunku do tworzywa sztucznego oraz dla ograniczenia przekazywanej na zacisk temperatury, która może doprowadzić do nadmiernego rozgrzania się płynu hamulcowego, a tym samym do pojawienia się niebezpiecznych bąbli gazowych w przewodach prowadzących do zmniejszenia skuteczności hamulca. Przeglądając wiele testów klocków hamulcowych lub tarcz nigdzie nie wyczytałem choćby wzmianki o wpływie materiału z jakich zbudowane są tłoczki zacisku na skuteczność hamowania - przypadek?
bongkox Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Odkopię trochę temat, który zestaw będzie bardziej opłacalny pod tarcze XT SM-RT76 Deore + zakup klocków metalicznych https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-hamulce-tarczowe-hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m6000-+-bl-m6000-komplet-o_l_158_9461.html czy SLX na metalikach https://www.sbike.pl/czesci-mtb-trekkingowe-hamulce-hamulce-tarczowe-hamulce-tarczowe-shimano-slx-br-m7000-komplet-j04c-o_l_158_7059.html
lukster52 Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Opublikowano 6 Maja 2018 Zobacz na olx jest taka gosia i ona sprzedaje xt w chromie za 530 coś takiego i razem z dwoma kumplami stwierdzamy że najlepsze heble jakie są
bongkox Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Widziałem te ogłoszenie pisałem nawet do nich ,ale zero odpowiedzi ciekaw byłem długości przewodów bo wydaje mi się, że ten zestaw pochodzi z demontażu.
lukster52 Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Opublikowano 6 Maja 2018 Bo to sklep a dzisiaj niedziela. Ona niewiem skąd sprowadza ale do znajomych trafiły 3 komplety w pudełkach
bongkox Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Pisałem wczoraj z samego rana zobaczymy jutro. Dobrze wiedzieć, że sprzedawca sprawdzony.
mateusz_zwolinski Opublikowano 6 Maja 2018 Opublikowano 6 Maja 2018 Ja nie odczuwam żadnej różnicy w sile hamowania między Deore M6000, a XT M8000, więc nie spodziewałbym się jakiejkolwiek przy SLX. Na pewno są jednak lżejsze, ładniej pomalowane i mają praktyczną regulację klamki plus fakturę dzięki której palec się nie ślizga. Dokładnie tak jak w przypadku manetek.
WMW Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 Wszystkim, którzy kiedykolwiek trafią na to forum w sprawie hamulców polecam zajrzeć do katalogu części SHIMANO i tablicy Kompatybilność zacisków hamulca tarczowego i tarcz. Tanie tarcze mają małe otworki czyli dużą powierzchnię, wymagają szerokich klocków. Droższe tarcze mają duże otwory dlatego potrzebują długiego klocka. Następnie trzeba obejrzeć tarcze. Tanie tarcze robione są z jednaj blachy, droższe mają sztywny i gruby pająk dzięki czemu całe tarcze są sztywne. Najdroższe hamulce mają radiatory w tarczach i klockach. Jakie klocki? Takie na jakie ciebie będzie stać. Częsta zmiana klocków żywicznych pozwala zachować w dobrym stanie tarcze oraz jest szansa że będą mniej brudne. Często ratunek dla klocków to alkohol izopropylowy i wypalenie okładziny. Drogi hamulec to drogi serwis.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się