Skocz do zawartości

Deore vs slx


lukster52

Rekomendowane odpowiedzi

To wiem tylko ten post jest umieszczony w kategori hamulce.

To chyba widać już na pierwszy rzut oka. Deorki nie mają beznarzędziowej regulacji. Ale co ważniejsze i tego nie widać są przewidziane do współpracy z klockami żywicznymi, a przynajmniej z takimi są sprzedawane.
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Red napisał:


są przewidziane do współpracy z klockami żywicznymi

Próbuję przetrawić tą część zdania, rozkminić i coś z niego wykrzesać. No ale nie da się no po prostu się nie da. Jak hamulec może być przewidziany do klocków organicznych czy metalicznych... Tarcza owszem, rozumiem. Ale hebel? Ehhh. Wkładasz klocki jakie ci pasuje. Organiczne, pół-metaliczne, metaliczne, możesz nawet ceramiczne. Najczęściej są sprzedawane z organikami ze względu na oszczędności. Albo przykład z poprzednich lat gdzie SLX był sprzedawany albo z organikami albo metalikami i różnica była parudziesięciu złotych.
@lukster52 patrząc na poprzednie lata, pewnie różnice w obecnych są podobne czyli:
-dosłownie parę gramów (nie warto sobie kufra tym zawracać)
-tłoczki (slx miały ceramiczne)
-inny klocek
-gwint przy klocku [można zamiast metalowej zawleczki trzymającej klocki użyć śrubki (pasują śrubki z tektro i chyba z saintów)] - w slx m7000 dostajesz śrubkę oryginalnie.
- możliwość regulacji przewodu (w deore sztywno wchodzi w zacisk, w slx można go ładnie ułożyć przy ramie leciutko luzując jedną śrubkę)
-slx regulacja oddalenia klamki bez narzędzi

Tak na prawdę co do deore m6000 i slx m7000 nie jestem pewny tylko czy coś się z tłoczkami nie pozmieniało ale znając shimano pewnie nic.

Nie orientuję sie w cenach ale jeśli rozrzut nie jest jakoś bardzo wielki to myślę, że opłaca się dołożyć do slx chodź by ze względu na ceramiczne tłoczki i po prostu ładniejszy dizajn ;)

Napisał dumny posiadacz slx BR-M675

Edytowane przez Zalas
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, Zalas napisał:

Próbuję przetrawić tą część zdania, rozkminić i coś z niego wykrzesać.

Pewnie dlatego że nie zdajesz sobie sprawy że ceramiczne tłoczki w SLX są właśnie z tego względu żeby lepiej znosić wysokie temperatury generowane przez klocki metaliczne. Podobnie zresztą jak sposób mocowania przewodu. A nie, jak to stwierdziłeś żeby sobie go regulować ( zdajesz sobie sprawę że przy takiej operacji jest ryzyko zapowietrzenia hampla. Chyba ? ).

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Red napisał:

Pewnie dlatego że nie zdajesz sobie sprawy że ceramiczne tłoczki w SLX są właśnie z tego względu żeby lepiej znosić wysokie temperatury generowane przez klocki metaliczne.

Taką samą temperaturę możesz wygenerować na organicznych klockach, to nie ma znaczenia. Wystarczy odpowiednio długi zjazd i odpowiednia prędkość ;) Rodzaj klocków jedyne skraca twój czas hamowania oraz szybciej wzrasta temperatura co nie oznacza że jest wyższa. Nie należy też zapominać iż stopniowanie grup to nie jest jedynie wymysł ale też zastosowanie hamulców, wyższa grupa będzie do cięższych zastosowań ;) 

Czemu zakładasz, że sobie nie zdaję z czegoś sprawy zamiast o to zapytać?
(np. zdajesz sobie sprawę z .... ?) 

2 godziny temu, Red napisał:

. Podobnie zresztą jak sposób mocowania przewodu. A nie, jak to stwierdziłeś żeby sobie go regulować (

Tak masz tutaj nieco racji, płyn również się nagrzewa etc ale ten sposób mocowania przewodu nie ma na celu odprowadzania ciepła ;) Takie mocowanie lepiej znosi wyższe ciśnienia (mniejsze ryzyko wybicia przewodu z zacisku podczas hamowania) oraz jest nieco lepiej uszczelnione. I od razu odpowiem spotkałem się z przypadkiem takiego wybicia jednak w hamulcach Hope, w Deore widziałem jedynie w internetach ;)

2 godziny temu, Red napisał:

 ( zdajesz sobie sprawę że przy takiej operacji jest ryzyko zapowietrzenia hampla. Chyba ? ).

Jest ryzyko jak przy większości operacji wykonywanych przy rzeczach "delikatnych" jednak nie trzeba takiego przewodu luzować nie wiadomo jak. Wystarczy ćwierć obrotu układ się nie rozszczelni a możemy obrócić przewód dzięki czemu nie będzie dziwnie odstawał co daje nam mniejsze prawdopodobieństwo zahaczenia kablami o krzaki czy podarcia go o kamienie w trakcie gleby ;) (Ja przekręcałem te przewody i misja zakończona sukcesem ;) ) I uprzedzę pytanie na które już kiedyś się natknąłem co z tarciem/oporem podczas takiego obracanie, bo jednak jest tam trochę oporu. Uszczelki się nie zetrą? Odp. Nie, robisz to raz, przesuwasz parę milimetrów a nie kręcisz tym w kółko jak kołem :P 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Rezus napisał:

Właśnie z powodu braku ceramiki nie moŻna zakładać okładzin metalicznych!

Hope enduro 4, Hope M4 również nie mają ceramicznych tłoczków co nie przeszkadza im w pracy z metalicznymi klockami. Ceramika pozwala nie zapiekać się tłoczkom i lepiej odprowadzać ciepło, znosi również wyższe temperatury. Nie ma przeciwwskazań na używanie ich z metalicznymi klockami.

 

2 godziny temu, Rezus napisał:

Nie mają ceramicznych tlokow więc metaliki i długie zjazdy odpadaja

Te heble na pewno nie są projektowane do ostrych zjazdów w których z reguły wykorzystuje się klocki metaliczne. Co nie zaprzecza temu, że takie klocki można tam wsadzić. Pozostaje też kwestia wagi ridera, osobę 100kg taki hamulec będzie miał problem zatrzymać i szybciej się ugotuje niż pod osobą ważącą np 60kg.

Edytowane przez Zalas
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, aju napisał:

 slx ma regulację manetki 

Regulacja manetki w hamulcach... To musi być ciekawe :DxD 
 

 

4 godziny temu, aju napisał:

 i fajny napis ;) (taki żart)

Oj tam, ja składałem klamki zee z zaciskami slx po to aby mieć całe czarne heble :D 

Odnośnik do komentarza

Witam! Jakie klocki włożą to kwestia ceny. Ja w deorkach seryjnie miałem i mam metaliczne klocki więc jakby nie były do tego przystosowane nikt nie dokładałby kasy i wciskał na siłę metalików. Takie tylko małe spostrzeżenie.

Odnośnik do komentarza

Nigdy nie słyszałem, aby do metalików konieczne było stosowanie tłoczków ceramicznych. To nie klocki są zagrożeniem dla przegrzewania się zacisku hamulcowego tylko tarcze hamulcowe, które będąc rozgrzanymi przy zaciśniętej klamce przenoszą ciepło na zacisk. Nieutwardzony składnik mieszanki okładzin hamulcowych podczas długotrwałego użytkowania (hamowania) po osiągnięciu określonej temperatury ulega odgazowaniu, więc faktycznie w niewielkim stopniu temperatura przekazywana jest na zacisk. Odgazowanie najszybciej dotyka klocki organiczne, a najpóźniej metaliczne. Zatem najszyciej skuteczność hamowania uzyskują hamulce organiczne, a najpóźniej metaliczne. Problem leży w tym, ze zbyt duża ilość gazu wpływa na osłabnięcie siły hamowania klocków i tu najszybciej odczuwalne jest to w przypadku organicznych, a najpóźniej w metalicznych. Nie wiem jak jest przy ceramicznych lub kewlarowych...?

Tłoczki ceramiczne wprowadzono, aby poprawić płynność pracy zacisku w stosunku do tworzywa sztucznego oraz dla ograniczenia przekazywanej na zacisk temperatury, która może doprowadzić do nadmiernego rozgrzania się płynu hamulcowego, a tym samym do pojawienia się niebezpiecznych bąbli gazowych w przewodach prowadzących do zmniejszenia skuteczności hamulca.

Przeglądając wiele testów klocków hamulcowych lub tarcz nigdzie nie wyczytałem choćby wzmianki o wpływie materiału z jakich zbudowane są tłoczki zacisku na skuteczność hamowania - przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
mateusz_zwolinski

Ja nie odczuwam żadnej różnicy w sile hamowania między Deore M6000, a XT M8000, więc nie spodziewałbym się jakiejkolwiek przy SLX. Na pewno są jednak lżejsze, ładniej pomalowane i mają praktyczną regulację klamki plus fakturę dzięki której palec się nie ślizga. Dokładnie tak jak w przypadku manetek.

Odnośnik do komentarza

Wszystkim, którzy kiedykolwiek trafią na to forum w sprawie hamulców polecam zajrzeć do katalogu części SHIMANO i tablicy Kompatybilność zacisków hamulca tarczowego i tarcz. Tanie tarcze mają małe otworki czyli dużą powierzchnię, wymagają szerokich klocków. Droższe tarcze mają duże otwory dlatego potrzebują długiego klocka. Następnie trzeba obejrzeć tarcze. Tanie tarcze robione są z jednaj blachy, droższe mają sztywny i gruby pająk dzięki czemu całe tarcze są sztywne. Najdroższe hamulce mają radiatory w tarczach i klockach. Jakie klocki? Takie na jakie ciebie będzie stać. Częsta zmiana klocków żywicznych pozwala zachować w dobrym stanie tarcze oraz jest szansa że będą mniej brudne. Często ratunek dla klocków to alkohol izopropylowy i wypalenie okładziny. Drogi hamulec to drogi serwis.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...