Skocz do zawartości

Zmiana napędu w rowerze focus whistler

GRdeR20002

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. 

Doszedłem do wniosku, że chciałbym zmienić napę w tym rowerze http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,8217 (Focus whistler 2013) na coś nowszego. Myślałem aby zamontować z tyłu przerzutkę Shimano SLX bądź shimano deore. Jako, iż jestem osobą dosyć początkującą w temacie, chciałbym poprosić was o porady, co dodatkowo trzeba będzie wymienić, jakie są różnice, co jest bardziej opłacalne. Z góry dziękuje za wszelką pomoc! 

Opublikowano

Jaki chcesz mieć napęd 3x9, 2x10 czy 1x11 może jeszcze inną konfigurację?

• Pomógł 1
Opublikowano

Zastanowiłbym się między konfiguracjami 3x9 3x10 i 2x10, jakie są główne wady i zalety tych konfiguracji?

Opublikowano

Napęd 3x to wg mnie zbyt duże skomplikowanie. Przykładowo ja najczęściej jeżdżę na 2x6 tak naprawdę zamiast 2x7 (kiedy chcę przyspieszyć) powinienem przejść na 3x4 a to zdecydowani za dużo pstrykania. W napędzie 2x10 to samo przełożenie mam na 2x5 czyli jestem na samym środku kasety i mogę swobodnie wrzucać cięższe przełożenia.
Wadą takiego rozwiązania jest strata kilku najcięższych przełożeń ale i tak przy zachowaniu zdrowej kadencji nie ma szans z nich korzystać.

Opublikowano

2x10 to taki napęd który czerpie zalety 1x10 i pozostawia młynek na podjazdy :)

Wysłane z mojej Nokii 3310

• Lubię to! 1
  • Pomógł 1
Opublikowano (edytowane)