wojo Opublikowano 28 Listopada Opublikowano 28 Listopada Dzień Dobry. Mam przełaja, przód 46/36 tył 11/32, niestety nie jestem wybitnym kolarzem wiec tył 32 jest dla mnie za mocny, potrzebuje cos wiecej niz przód czyli powiedzmy przy 36 z przodu wypadało by wiecej niz 36 z tyłu. Czy mozna zastosowac bez zmiany roweru:) i wydania miliona złotych - kasete z wiekszymi blatami?
Greg29 Opublikowano 28 Listopada Opublikowano 28 Listopada Nie za bardzo bo przerzutka nie obsłuży większych zębatek w kasecie. Żeby nie wymieniać całego roweru, można zrobić dwie rzeczy, albo wymienić tylną przerzutkę na GRX - Shimano 105 2x11 jest kompatybilne z GRX 2x11 tak samo jak Shimano Tiagra 2x10 jest kompatybilna z GRX 2x10. To znaczy na pewno kompatybilna jest nowa 105-tka ale raczej nie zmieniły się tam skoki ciągu itp. więc też powinno być kompatybilne ze starszą 105-tką. Przerzutka tylna GRX 2x11 obsługuje standardowo, wg specyfikacji kasetę 11-36T. Czy coś więcej? Podobno tak, podobno 11-42T też da radę ale nie dam sobie niczego obciąć :). Przy okazji zyskasz przerzutkę ze sprzęgłem więc nie będzie Ci obijała ramy na wertepach. Drugą opcją, tańszą ale trochę upośledzającą pracę napędu, tzn. precyzję zmiany biegów, jest przedłużka haka przerzutki - Wolf Tooth RoadLink albo tańsza wersja od SunRace. Z tą przedłużką możesz spokojnie założyć kasetę 11-42T
wojo Opublikowano 29 Listopada Autor Opublikowano 29 Listopada Dziękuje za odpowiedz, poszukam czegos uzywanego. A prosze jeszcze o podpowiedz - mam hamulce trp spire mechaniczne niestety, a ze jestem wielkosci kloca (194/97kg) to rower nie hamuje znaczy sie hamuje a droga hamowania jest równa drogi hamowania batorego. Tez szukac cos z grx? cos czuje ze wloze milin zlotych jakbym kupil nowy rower.
Greg29 Opublikowano 29 Listopada Opublikowano 29 Listopada Żeby przejść na hamulce hydrauliczne musiałbyś wymienić klamkomanetki ale zarówno nowe, hydrauliczne 105 jak i GRX trochę kosztują (nie wiem dokładnie ile ale na pewno ponad tysiąc zł bo za tysiąca można Tiagrę znaleźć) więc nie wiem czy się opłaca, chyba już lepiej wymienić rower. Tańszym rozwiązaniem byłoby kupić mechaniczno-hydrauliczne zaciski, na AliExpress można już kupić takie za jakieś 300 zł jeśli się nie mylę ale trzeba by było poczytać, które są dobre. Może na jakimś olx-ie można by było kupić TRP HY/RD takie jak montują w Tribanach
nctrns Opublikowano 30 Listopada Opublikowano 30 Listopada @wojo Przerabiałem wymianę zacisków w swoim rowerze, też miałem TRP Spyre. Po pierwsze - dobre pancerze bezkompresyjne, szczególnie do tylnego zacisku. Ja wziąłem Jagwire KEB-SL. Do tego wymieniałem zaciski na hybrydowe mechaniczno-hydrauliczne JuinTech. Trzeba wybrać odpowiednią wersję zależnie od tego, jaki typ mocowania zacisków jest w rowerze. W nowszych konstrukcjach powinno być flat mount, więc wtedy zaciski JuinTech F1. Poza tym trzeba dbać o tarcze i klocki - nie wolno ich zatłuścić, szczególnie uważać trzeba przy myciu roweru.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się