Skocz do zawartości

Problem z dętkami (700C)


MICHU

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem polegający na:

- zbyt szybkim ubywaniu ciśnienia (jest to odczuwalne co kilka dni),

- w związku z tym konieczne jest częste pompowanie (przez co prawdopodobnie uszkadza się zawór Presta),

- a w konsekwencji powstaje dziura tuż przy zaworze (pomimo tego, że staram się uważać przy pompowaniu, nie majtam tym wentylem).

I tak, im bardziej schodzi powietrze, tym częściej pompuję i po pewnym czasie kolejna dętka trafia do kosza.

Czy droższe dętki powinny lepiej trzymać ciśnienie? Czy można wymienić dętki na te z innym, mniej awaryjnym zaworem (zwykłym lub samochodowym) i czy będą one pasować do obręczy (dwuściennych)?

Rower krosowy, 28" 700C

Odnośnik do komentarza

A co to za dętki? Miałem z Kendą taki przypadek, że dzień w dzień musiałem pompować. Zmieniłem dętki na inne, droższe. Bodajże Bontragera, ale ręki sobie nie dam uciąć.
Po zmianie pompowałem raz w tygodniu.

Wysłane z mojej Nokii 3310

Odnośnik do komentarza

Jeśli masz rozkrecany wentyl presta to kup to kup najmniejszy pojemnik mleczka uszczelniajacego i strzykawka wtlocz troche do detki. Uno uszczelniwszelkie ubytki w strukturze detki i problem zniknie. Być może dętka jest zleżała. Chyba, że coś siedzi w oponie co delikatnie nakłówa detke i powietrze powoli schodzi. 

A może,gdzieś Ci opona przyszczypuje detke do obręczy? 

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Mam to w 2 rowerach (oba firmy Giant), w sumie w 4 oponach. Także jak wybieramy się na rower to pompka idzie w ruch. Myślałem o mleczku uszczelniającym, ale w sumie to same dętki powinny trzymać ciśnienie. Jeżdżę po równym, rekreacyjnie, raczej asfalt.

I teraz tak, albo Giant montuje fabrycznie badziewne dętki, a ja dodatkowo trafiam na dziadoskie zamienniki, albo przyczyna jest gdzie indziej. A wentyle presta mi totalnie nie pasują, może to z nich powoli uchodzi powietrze...

Odnośnik do komentarza

Jeśli mówimy o szosie, to normalne, że opony trzeba dopompować co kilka dni. Co cieńsze slicki należałoby w zasadzie sprawdzać przed każdą jazdą. Guma jest porowata i zwyczajnie wypuszcza powietrze z czasem.

 

Odnośnik do komentarza

Jeżeli dętka ma wykręcane zaworki to sprawdź czy te są odpowiednio mocno wkręcone. Często producenci zbyt lekko je dokręcają i właśnie tą drogą może uciekać powietrze. 

Edytowane przez Nemrod
  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

W rowerze crossowym, rozumiem ze pompujesz i jeżdzisz z ciśnieniem takim jak zalecane na oponie ?

Napisz jakie masz opony, dętki i jakie obręcze, przy zmianie dętki na pewno wszystko dobrze wyczyściłeś ? (w moim crossowym ze smart samami z lite skin pompowałem co 2-3 tygodnie, z Marathon Plus nie pompowałem od ich założenia, czyli jakieś pół roku, jeżdzony praktycznie co dzień, dętki zawsze kupuję standardowe Schwalbe).

Ściągnął bym oponę, obejrzał jak ułożona jest opaska na obręczy, może jest zbyt wąska, albo stara i nie oplata jej już tak ładnie, lata po obręczy i ona coś tam z czasem uszkadza.

Z zaworu presta raczej nie przejrziesz na inny ze względu na inną średnicę dziury w obręczy, 6,5 to presta a 8,5 lub 8,6 samochodowy i dunlop z tego co pamiętam, sam się nad tym ostatnio zastanawiałem, żeby sobie zunifikować zaworki w rowerach, na kilku forach wyczytałem że nie ma problemu z rozwierceniem tego, finalnie odpuściłem. Chyba że obręcz ma otwór pod samochodowy, a dętka presa jest założona z adapterem z samochodowego na presta (na przykład w mavic A319 w rowerze dziewczyny tak mam).

  • Pomógł 1
Odnośnik do komentarza

Kupiłem czeskie dętki Mitas, z kauczuku butylowego, wg producenta długo utrzymuje ciśnienie i ma bardzo dobrą wytrzymałość na przebicie (16 zł/szt.). Założyłem, ciśnienie prawidłowe, wszystko dokładnie przejrzałem, opaska równo leżała. Na razie jest w porządku.

Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto wspomnieć. Podczas montażu dętki, już po założeniu opony, po lekkim napompowaniu należy wepchnąć delikatnie cały wentyl do środka obręczy. Wtedy opona (tuż przy wentylu) prawidłowo się ułoży na obręczy. Znowu po lekkim dopompowaniu wentyl należy delikatnie wyciągnąć (wtedy dętka w oponie wypełni się prawidłowo). Ja po prostu o tym nie wiedziałem. Uszkodzenia każdorazowo dotyczyły nasady wentyla, zapewne był on albo jakoś przyszczypany lub nienaturalnie wygięty a częste pompowanie sprzyjało jego uszkodzeniu.

DSC_0934.jpg
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...