MostrT Opublikowano 15 Listopada Opublikowano 15 Listopada Cześć wam, przejdę od razu do tematu, jak wygląda w porównaniu wytrzymałość/awaryjność (np wymiana tłumika bo padł lub pojawianie się luzów itp) SID SL Rush RL czym to w ogóle jest ? szczątkowe informacje i opinie na forum ale nic konkretnego, czy jest to coś wartego uwagi ? ponoć tuleje były w sidach wadliwe (nie mylę z rs 35) więc czy to prawda czy przypadkowe biadolenie ? Kolejnym jest PIKE select charger RC, sytuacja jak powyżej każdy pisze o chargerach 2 oraz 2.1 i innych ale o RC cisza. Do porównania chciałbym dodać rebe RL oraz fox 32 na tłumiku grip, jak to jest z wymienionymi widłami ? Zależy mi na tym aby się dowiedzieć czy są to amory które mogę używać w codziennej jeździe bez obawy że za tydzień muszę jechać na serwis i zostawić tysiaka lub lepiej czy jednak są to mniej czułe ale pancerne konstrukcje którym wystarczy serwis co określony czas i będą działać ? Wiem że do zestawienia dałem amortyzatory które służą w zupełnie innych celach jednak chodzi mi tutaj o ich trwałość i bezawaryjność przy tych samych warunkach użytkowania. Chcę kupić rower z którymś z wymienionych ale np. upgrade do chargera 2.1 za ponad 1000zł w niedługim czasie po zakupie czegoś z innym tłumikiem by mnie doprowadził do szewskiej pasji.
vdcmike Opublikowano 16 Listopada Opublikowano 16 Listopada Tylko tłumiki z kondomem (czyli charger 2, 2.1) oraz bez kondoma ale charger 3.1 są w miarę bezproblemowe. Czyli select+ i wyższe modele widelców. Naprawa tych tańszych polega na wymianie na prawdziwego Chargera za 1000+ Reba ma prymitywny tłumik gdzie powietrze nie jest odseparowane od oleju więc nie nadaje się w ambitniejszy teren niż jakieś szutry i sporadyczne korzenie. Jeśli chodzi o pracę to grip jest porównywalny chargerem 2. Grip 2 z chargerem 2.1. Charger 3.1 jest lepszy. No i osobiście dla mnie charger tylko z możliwością niezależnej regulacji kompresji szybkiej i wolnej (wersja RC2). 1
MostrT Opublikowano 16 Listopada Autor Opublikowano 16 Listopada 11 godzin temu, vdcmike napisał(a): Tylko tłumiki z kondomem (czyli charger 2, 2.1) oraz bez kondoma ale charger 3.1 są w miarę bezproblemowe. Czyli select+ i wyższe modele widelców. Naprawa tych tańszych polega na wymianie na prawdziwego Chargera za 1000+ Reba ma prymitywny tłumik gdzie powietrze nie jest odseparowane od oleju więc nie nadaje się w ambitniejszy teren niż jakieś szutry i sporadyczne korzenie. Jeśli chodzi o pracę to grip jest porównywalny chargerem 2. Grip 2 z chargerem 2.1. Charger 3.1 jest lepszy. No i osobiście dla mnie charger tylko z możliwością niezależnej regulacji kompresji szybkiej i wolnej (wersja RC2). Czy w takim razie dobrze rozumiem że tańsze modele tłumików są z reguły mniej wytrzymałe i bardziej awaryjne czy po prostu pracują mniej zadowalająco/płynnie ale można na nich śmigać ?
vdcmike Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada Tłumiki w RS select są ponadprzeciętnie awaryjne, części zamienne do tych tłumików nie są dostępne, naprawa polega na wymianie na prawdziwego chargera za grubą kasę. Te widelce nie powinny być nigdy oferowane jako osobny produkt. Pierwotnie były opracowane dla producentów rowerów na pierwszy montaż żeby można było łowić niewtajemniczonych klientów na wideł z rzekomo wyższej półki.
MostrT Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada 4 godziny temu, vdcmike napisał(a): Tłumiki w RS select są ponadprzeciętnie awaryjne, części zamienne do tych tłumików nie są dostępne, naprawa polega na wymianie na prawdziwego chargera za grubą kasę. Te widelce nie powinny być nigdy oferowane jako osobny produkt. Pierwotnie były opracowane dla producentów rowerów na pierwszy montaż żeby można było łowić niewtajemniczonych klientów na wideł z rzekomo wyższej półki. A jak wygląda sytuacja z charger 3 RC2 ? jego mam na oku i jedynie niewiedza o tym widelcu mnie powstrzymuje aktualnie
vdcmike Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada (edytowane) Jeśli ważysz mniej niż 85kg to będziesz narzekał na tłumik (regulacja kompresji wolnej jest mocno odczuwalna od pierwszego kliknięcia). W 3.1 poprawili. Jeśli mowa o lyriku/pike'u to sprężyna powietrzną mocno progresywna (pod sport, nie pod "turystykę"). Można próbować to ogarnąć wycoągając fabrycznie wsadzone tokeny (nie zawsze są). Edytowane 18 Listopada przez vdcmike
MostrT Opublikowano 18 Listopada Autor Opublikowano 18 Listopada Ważę 90kg także raczej powinien być okej, liczę się też z tym że nie jest pluszowy, czyli w ostatecznym rozrachunku nie bać się jakiejś awaryjności bo z reguły w nim nie występuje, a naprawa to wymiana poszczególnych części bo to już ten "prawdziwy" charger ? Wybór mam między nim a reconem gold (tak wiem zupełnie inna klasa) więc jeśli będzie równie wytrzymały (chyba że nowe recony to ściek i o tym nie wiem) to będę zadowolony.
vdcmike Opublikowano 18 Listopada Opublikowano 18 Listopada Tam jest mocno skomplikowany charger, nie mający praktycznie nic wspólnego z 2/2.1, ale póki co awaryjność jest żadna. Są też upgrqde kity z 3.0 do 3.1 kosztujące w okolicy 80EUR.
akir19 Opublikowano 27 Listopada Opublikowano 27 Listopada Bez upgrade do 3.1 to regualcje kompresji działają tylko na papierze Wysłane z mojego Pixel 8a przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się