Skocz do zawartości

Solidna dętka do 29era - co polecacie?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Macie jakieś sprawdzone, porządne dętki do 29", najlepiej się sprawdzające dla  szerokości opon 2,20"? Interesuje mnie możliwie jak najlepszy, (czyt. najkorzystniejszy) wybór w stosunku wytrzymałość - waga. Cena nie gra roli. :D 

Opublikowano

Potwierdzam Continental. One są w rozmiarze dla opon o szerokości od 1.75 2.35 o ile się nie mylę. Dziś akurat zakupiłem 3 sztuki

Opublikowano

Dętki Conti to nie najlepszy wybór. Główny powód dla którego przeszedłem na system bezdętkowy. W sezonie zużyłem 10szt. Zdarzają się egzemplarze nietrzymające powietrza. Łatki nie chcą się tego trzymać nawet na kleju Continental'a a tym bardziej zwulkanizować. Na plus jest rozkręcamy wentyl presta, pozwalający wlanie uszczelniacza ale i tak wolę podstawowe modele Schwalbe.

Opublikowano

Ja używam podstawowych modeli Schwalbe w różnych rowerach do różnych opon i jest ok. Wersje odchudzane próbowałem raz do Furious Fred i więcej nie chcę mieć z tym nic wspólnego... co chwilę kapeć. W następnym sezonie, a raczej po zimowym sezonie będę w rowerze MTB przechodził na mleko.

W kwestii wytrzymałość/waga to polecił bym Ci Maxxis DH, ważą 2,5-3 razy więcej niż Schwalbe, ale są 10 razy wytrzymalsze :) Nie wiem tylko czy produkują je pod 29 cali, używam 26.

Opublikowano

Maxxis DH to nieporozumienie. Dętka waży 465g?
A przebija się jak każda inna. Ja od paru lat w zjazdówce używam dętek Schwallbe Standard i zero problemów, zero kapci, przy ciśnieniu 1,8 bara :)

Wysłane z mojej Nokii 3310

Opublikowano

Proszę bardzo, najlepsza "dętka" 29".

 

35 minut temu, Puncu napisał:

Ja od paru lat w zjazdówce używam dętek Schwallbe Standard i zero problemów, zero kapci, przy ciśnieniu 1,8 bara :)

Co sugeruje, że więcej zależy od opony niż od dętki. Bo raczej nie od stylu jazdy w Twoim przypadku. ;)

Opublikowano (edytowane)

@Andrzej Sawicki, to oczywiste. Nawet kolega od papierowego Furious Fred'a to mimowolnie potwierdził. Także opona dyktuje jak bardzo narażeni jesteśmy na snakebite'a bo to ona musi dogadać się z obręczą. I na koniec to co napisałem wyżej. Dętka musi trzymać powietrze (co można zniwelować dolewając uszczelniacza) oraz dać się zakleić i zwulkanizować a nie, jak to jest w przypadku Conti, łatki puszczają po tygodniu.

Edytowane przez Red
Opublikowano

Przejdź na system tubeless i po kłopocie, od maja aż do teraz 0 kapci a ważyłem ponad 100kg jak zacząłem jeździć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...