Skocz do zawartości

End of the project - Lapierre by AntySzprycha


Antyszprycha

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Krótko i na temat, było tak

59e3a45b63582_2017-08-0408_47_36.thumb.jpg.036eaa2b1a17a378166e6c47a524b968.jpg2017-05-31 21.00.53.jpg59e3a45514290_2017-07-0315_03_09.thumb.jpg.929e694e7c50829317fdcd0245ce424e.jpg59e3a4e37caaa_2017-06-0311_36_46.thumb.jpg.0ef62b178a1114bd100c2fb6474e8d06.jpg2017-06-21 14.18.51.jpg

 

A jest tak:

59e3a509ccdcc_2017-09-0214_20_03.thumb.jpg.2dffce7180311cf71159caf97417eaba.jpg59e3a50f3c929_2017-09-0214_22_59.thumb.jpg.c16e643347089acd5d129300f4994e2f.jpgDSC01485.thumb.JPG.25edecc6663a59ac2e9bce8a74b3c2ae.JPGDSC01473.thumb.JPG.aabbb74a8d537996190083ed9a00cc21.JPGDSC01474.thumb.JPG.b2ca7b635151ce3382d0c1ba23406f06.JPGDSC01479.thumb.JPG.bb46e2e35a444f9afdfacaecd47689a3.JPGDSC01484.thumb.JPG.8e757fc966ef7f9c7be8179a7ed1a82b.JPGDSC01476.thumb.JPG.788679946eb2c1943c62c69683b8799f.JPGDSC01475.thumb.JPG.94787618ba8e6120a11d9772f1294ec9.JPGDSC01477.thumb.JPG.4a57447b2faaa40f0cb6d12128db276d.JPGDSC01478.thumb.JPG.28c9c80ba325d3b201f537d76ff1b8ba.JPGDSC01480.thumb.JPG.125e6e096eb7942e34a80fb9da86e9ed.JPGDSC01481.thumb.JPG.1b3f50a1b5a24d8396cc486b507b7ad7.JPG

 

Rama - Lapierre Edge 227 w rozmiarze S pomalowana metodą proszkową w kolor czarnego półmatu + naklejki w kolorze pełnego matu

Koła - Obręcze Remerx 29" na szprychach od DT + piasty novatec anodowane na czerwono

Opony - Continental Race King 29x2.1 (druty) + dętki Continental 

Amortyzator - Rock Shox Rekon Silver Solo Air 29 z blokadą skoku z kierownicy

Kierownica - Ritchey WCS ALU -6%

Sztyca - Ritchey WCS 400mm offset 20mm

Gripy - Ritchey WCS

Siodło - Fizik Arbea VS

Napęd - 1x10

Przerzutka tył - Shimano RD M786 XT 10rz. Shadow Plus

Manetka - Shimano SL M780 Deore XT

Korba - Shimano FC M677 SLX Korba Hollowtech II z przednim blatem 36 zębowym Narrow Wide od Polskiej firmy Ekfan

Hamulce - Shimano hydraulic altus BRM315 -160mm / 160mm

Mostek - Accent 90mm

Pedały - Spd Shimano M-520

Do zmiany na pewno zaliczają się jeszcze hamulce ale muszę się poradzić jakie wybrać, wleci też na pewno suport tokena anodowany na czerwono

Całkowita waga roweru z pedałami to 12,5 kg

(szczerze mówiąc liczyłem niższą wagę tym bardziej, że wyleciała przednia przerzutka, manetka oraz jeden przedni blat. Niestety koła 29 cali ważą więcej niż 27,5 :)

Zapraszam do opiniowania, chętnie posłucham co się podoba a co nie :)

 

Edytowane przez Antyszprycha
  • Lubię to! 4
Opublikowano

Ja również jestem pod wrażeniem Wywalisz dętki, wlejesz mleko i będzie jakieś 100g mniej ;) Ale czy waga w czymś przeszkadza? Moim zdaniem w niczym i śmigaj niech wiatr targa włosy twe :) BRAWO!

Ode mnie serducho !

Jak będziesz zastanawiał się nad hamulcami to wsadzaj XT. Dla mnie to jedne najprostszych w obsłudze i najmniej awaryjnych hamulców na rynku, a jednocześnie najskuteczniejszych przy dość niskiej wadze. Wielu twierdzi, że to lepszy wyrób niż same XTR. Nawet te z wersji M785 :)

Opublikowano

@Franz Mauer dzięki wielkie ! Sam czekałem z niecierpliwością na efekt końcowy i fajnie bo spełnił moje oczekiwania. Z hamulcami jest taki temat, że tył mi przepuszcza (tarcze nowe klocki przejrzane i są ok) do tego muszę wkładać sporo siły w klamkę aby mocno zahamować..

@Sziva, @Wojtek dzięki za miłe słowa :)

Opublikowano

Co do hamulców... nie dziw się to najbardziej podstawowa wersja z oferty Shimano. One mają hamować, ale jak...to już sam czujesz. Modulacja w nich to pojęcie tabu ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mały update, Lapierre zyskał komplet nowych hamulców XT M-8000 wraz z tarczami 180mm w systemie ice tech. Pogoda za oknem nie pozwala na wyjazd więc wyszedłem do garażu popatrzeć trochę na rower i cyknąłem kilka fotek nowego osprzętu.

IMG_8588.thumb.JPG.cd3059cae561eaee03d56f30af161208.JPGIMG_8590.thumb.JPG.12b57f65e02c9fba66d8436504f6de64.JPGIMG_8591.thumb.JPG.e1f2b310b05c7a340ca1f95a4fa114b0.JPGIMG_8594.thumb.JPG.58e8b4a13e70b92b09ebebb703b17df6.JPGIMG_8593.thumb.JPG.ec83d9059a3b758b9d7f438ae627dce5.JPGIMG_8595.thumb.JPG.4cb93a7542c321f632d12970165f8be1.JPG

Opublikowano

Zmień kąt podejścia przewodu do tylnego zacisku, bo bardzo ostro zakręca

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ostro ? Hmm jakoś nie zwróciłem na to uwagi, może pociągnąłem go za mocno jak spinałem je pod ramą

Opublikowano

No i daj go po wewnętrznej stronie ramy ;) Żeby się nie przeciął przy glebie.

Opublikowano

O właśnie. Mniejszy kąt i kabelek od wewnątrz ramy

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Lepiej ze zmianą kąta przewodu nie kombinuj, bo jeśli hamulce działają prawidłowo to niczemu to nie przeszkadza. Układ jest odpowietrzony i dopóki nie będziesz serwisował to tak bym zostawił. Ze zmianą sposobu prowadzenia przewodu to dobry pomysł tym, bardziej że dodatkowo możesz niechcący zahaczyć o jakieś krzaki lub inne wystające elementy np. rękę policjanta, jak będziesz go mijał pędząc jak wiatr ;)

Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano

Zamienić kąt bez rozszczelnienia układu, to nie problem. A gdyby nawet, to przelać też problem żaden.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Generalnie chodzi Wam o to, że linka z pancerzem powinna iść większym łukiem tak ?

Opublikowano
1 godzinę temu, egzo23 napisał:

Zamienić kąt bez rozszczelnienia układu, to nie problem. A gdyby nawet, to przelać też problem żaden.

Tylko nie do końca rozumiem po co to robić? Jeśli chodzą mu jak żylety to po co kombinować? Poza tym zapewne hamulce zostały zamontowane bez skracania przewodu. Jeśli pociągnięty zostanie przewód z tyłu to może okazać się,że na kierownicy będzie plątanina. Ja w swoich GT miałem jeszcze więcej przewodu z tyłu i kompletnie w niczym to nie przeszkadzało. Bardziej bałbym się, aby nie był zbyt mocno naciągnięty,bo w razie kraksy może wyrwać przewód z klamki lub zacisku.

29_1.jpg
Opublikowano

Ja bym nawet ze względów estetycznych to przedstawił. Zbyt duży kąt może łamać przewód. Ale to już skrajności musi być

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Właśnie, że został skrócony i jeden i drugi ale delikatny zapas jest. W zasadzie też nie wiem czemu miałoby to służyć, nawet nie wpadłbym na to, że jest za ostry skręt do zacisku

@egzo23pokaż jak wygląda to u Ciebie jeśli możesz

Edytowane przez Antyszprycha
Opublikowano

34b10310fd8c3b387a69a6a0bef40e1b.jpg&key=034709a4640927790936927288d7fe7443f06db67bfa8c8513ac859a9990b120

 

Przepraszam za jakość. Problemy z ostrością.

 

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Ale widzę, że masz całkowicie inaczej poprowadzoną linkę więc u Ciebie nie ma prawie w ogóle "zakrętu"

Opublikowano

Prawda.
Przewód leci górą

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze inaczej poprowadzony jest przewód do zacisku umieszczonego miedzy rurkami tylnego trójkąta.  Moim zdaniem nie ma to żadnego negatywnego wpływu na pracę hamulca.

816300-H-020.jpg Edytowane przez Franz Mauer
Opublikowano (edytowane)

Póki nic się nie dzieję zostawie, ew. wyciągną troszkę pancerz 

@egzo23zwróc uwagę na zdjęcia roweru jak wygladał fabrycznie (początkowe zdjęcia tematu), powiększ sobie i zobacz, że wtedy pancerz do zacisku szedł w taki sam sposób

Edytowane przez Antyszprycha
  • Lubię to! 1
Opublikowano
2 minuty temu, Antyszprycha napisał:

Póki nic się nie dzieję zostawie, ew. wyciągną troszkę pancerz

Słusznie ;)

Opublikowano

Fabrycznie nie dało się tego zmienić. Teraz się da. :) Ale jak nie, to nie. :)
Ale kabel od wewnętrznej strony daj.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...