MarcinRosoll Napisano 13 Październik 2017 Udostępnij Napisano 13 Październik 2017 Cześć wszystkim ! Dzisiaj stwierdziłem, że po raz pierwszy umyje kasetę w moim nowym rowerze KROSS B3. Zrobiłem nim już ok 500km w suchych warunkach i kaseta już wymagała czyszczenia z kurzu i smaru. Po czyszczeniu zaczęło mi zgrzytać koło podczas kręcenia. Zapewne dostała się woda do łożysk... Specjalnie myłem kasetę szczotką i spłukiwałem bieżącą wodą i miałem świadomość że muszę robić to ostrożnie. Żadnego dużego ciśnienia. Stwierdziłem, że zdejmę kasetę i sprawdzę co tam się dzieje. Gdy zobaczyłem jak wygląda osłona łożyska to trochę się zdziwiłem. Chodźby nie wiem jak się starał woda i tak by się dostała. Jedna strona jest dosłownie wytarta, jakby brakowało krawędzi. Na szczęście nie ruszyłem w trasę. Zapewne trzeba to rozebrać, wyczyścić i złożyć i wymienić tą osłonkę. Rower ma 3 miesiące. Oddawać na gwarancję czy robić to we własnym zakresie ? Wystarczy, że oddam samo koło do serwisu czy muszę cały rower ? https://zapodaj.net/5c73e6c27413d.jpg.html https://zapodaj.net/f310d9d51273a.jpg.html https://zapodaj.net/fd610c42e34b4.jpg.html Odnośnik do komentarza
krystian94 Napisano 13 Październik 2017 Udostępnij Napisano 13 Październik 2017 Uwaga moje zdanie. Nie oreintuję się mocno w Krossie ale B3 to chyba nie jest jakiś wysoki model (spokojnie nic do Ciebie nie mam). Chcę Ci jedynie przekazać, że ten typ tak po prostu może mieć. Trudno się tutaj spodziewać jakichś bardzo zaawansowanych uszczelnień, łożysk maszynowych w bębenku itp. Widzę masz po prostu zwykłe tradycyjne łożyska kulkowe na dociskanych konusami bieżniach. Czasem po myciu, jak fabrycznie jest mało smaru, to może się tam dostać woda i robić nieszczęście. Być może gdy wyschnie to dźwięki znikną ale problem nie minie. Zaprowadź rower na gwarancję i niech Ci na serwisie rozbiorą bębenek, wyczyszczą i nasmarują. Myślę, że dla kogoś kto pracuje w serwisie przynajmniej 2 dni powinno to być 15 minut. Jeżeli masz klucze i lubisz się tym bawić i umiesz to zrobić, to też mógłbyś działać. Zacznij od zapytania w miejscu zakupu, jeżeli nic Cię to nie kosztuje. Wujas kupił Canona Fsi 3 za 16 kafli, umył rower i nie mógł przekręcić korbą do tyłu, więc nie przejmuj się. Takie czasy. Trzym się ciepło. Odnośnik do komentarza
MarcinRosoll Napisano 13 Październik 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Październik 2017 (edytowane) Cześć Po pierwsze dzięki za odpowiedź Absolutnie nie chwale się rowerem, podałem model w celu raczej orientacyjnym (być może ktoś się spotkał z takim przypadkiem w tym modelu). Sam rower nie jest TOP za 16 kafli ale za 2,5 tys można już wymagać trwałości Mógłbym to sam zrobić ale nie wiem czy czuje się na siłach. Jutro podjadę do serwisu i zapytam co i jak tym bardziej, że jest na gwarancji. Pewnie zwykły użytkownik wsiadłby na rower i dalej jeździł ale jestem dość uczulony na "niedoskonałości" i zwracam uwagę na każdy pisk/zgrzyt itp. Od razu zauważyłem, że coś jest nie tak. Mam nadziej, że jest to kwestia wymiany uszkodzonej bieżni na nową i wyczyszczeniu i nałożeniu nowego smaru. Pozdrawiam ! Edytowane 13 Październik 2017 przez MarcinRosoll Odnośnik do komentarza
Puncu Napisano 13 Październik 2017 Udostępnij Napisano 13 Październik 2017 Tak jak kolega powiedział. Podjedź na gwarancje i zobacz co Ci powiedzą. Jeżeli będą chcieli pieniądze za serwis to nie powinni wziąć więcej niż 30zł. Ja bym robił sam, ale ja wszystko robie sam. Ale po co tracić gwarancje? Odnośnik do komentarza
nonz Napisano 14 Październik 2017 Udostępnij Napisano 14 Październik 2017 Zacznę od pochwały, bo sam zająłeś się swoim rowerem . Według mnie serwis jest dobrym wyjściem jeśli nie masz narzędzi. Czyszczenie i smarowanie łożysk powinno się wykonywać regularnie, więc skoro masz praktyczne podejście do sprzętu to warto, abyś zrobił to sam. Odnośnik do komentarza
MarcinRosoll Napisano 14 Październik 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Październik 2017 Byłem w serwisie zapytać o tą osłonę. Gościu powiedział, że nie mam się co tym przejmować bo pod tą osłoną jest tam jeszcze bieżnia, która zapobiega dostaniu się wody. Powiedział, że woda z brudem mogła się dostać pomiędzy bębenek a piastę i potem do kulek w piaście i dlatego może zgrzytać. Powiedział, że trzeba wyciągnąć ośkę, zobaczyć co tam się dzieje i wymienić smar. Tak myślałem żeby powiedzieć, że rower na gwarancji i w sumie mógłbym mu zostawić to koło ale dostałem pełną instrukcję co i jak wykręcić, że w sumie sam to zrobię. Będę miał pewność, że wszystko zrobiono jak trzeba No i nabiorę trochę doświadczenia. Tak naprawdę zaczynam powoli kompletować sobie wszystkie narzędzia i mam zamiar sam sobie serwisować. Oczywiście raz do roku do serwisu aby zachować 5 lat gwarancji na ramę Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się