Skocz do zawartości

Wymiana kasety z SUNRACE CSM90 11-34T na SHIMANO Alivio CS-HG400 11-34T

Pyskaty990

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z góry mowie, że nie znam się zbyt na rowerach, dlatego pytam tu :) Historia zaczyna się od tego, że około 4 miesiące temu kupiłem rower, rower jak rower (z perspektywy czasu wiem, że przepłaciłem i za tą cenę mogłem kupić lepszy no ale cóż), lecz jest to mój pierwszy rower, o który chciałem tak zadbać na tip-top, a więc zainteresowałem się ogólnie pojętym serwisem rowerów, konserwacje napędu przeprowadzałem co około 200 km, lecz za każdym razem widziałem ze mój napęd, jest głośniejszy, i szybciej się brudzący od kolegów, myślałem, że taka jego specyfika, aż wreszcie sprawdziłem wyciągnięcie łańcucha, przymiar wpadał na 0,75, na oko był około 0,85-0,95% (przejechałem na nim około 2,5 tys. km) wiec kupiłem nowy łańcuch KMC X9 Silver/Grey skróciłem na 112 ogniw, gdy poprzedni miał 113 (pomyliłem się w liczeniu), teraz gdy używam biegów 4,5,6 (których najczęściej używam), gdy mocniej przycisnę, łańcuch nagle przeskakuje, wiec obejrzałem film o kasetach i moja kaseta ma chyba "rekinki" na tych biegach, dlatego tez chciałbym wymienić kasetę, lecz na inną, ponieważ ta, co teraz mam (SUNRACE CSM90) jest brzydka, jej kolor się utlenia i ogólnie jest średnia. Wiec moje pytanie polega na tym, czy mogę zmienić kasetę na tą shimano, i czy muszę, no nie wiem, zmienić znów łańcuch albo cos innego. Pytam, ponieważ ktoś powiedział, że gdy zmienia sie stopniowanie muszę wymienić łańcuch.

SPECKA:
ROWER: 2x9

• Kaseta ktora teraz mam:

SUNRACE CSM90 (11-34T)

Stopniowanie: 11-12-14-16-18-21-24-28-34T

• Kaseta ktora chce kupic:

SHIMANO Alivio CS-HG400 (11-34T)
Stopniowanie: 11-13-15-17-20-23-26-30-34T

Korba: SHIMANO MT101 36T-22T/175MM
Przerzutka tył: SHIMANO DEORE M592
Przerzutka przód: SHIMANO ALTUS M2020

Z góry bardzo, ale to bardzo dziękuje za pomoc :)

WhatsApp Image 2024-08-28 at 14.21.15.jpeg