Skocz do zawartości

Pinnacle Ramin


luk30mie

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.evanscycles.com/pinnacle-ramin-4-2017-mountain-bike-EV275648     Hej wszystkim. Co myslicie o powyzszym hardtailu? Specyfikacja wyglada ok jak za ta cene tylko nie moge znalesc o nim zadnych opinii. Jest to marka stworzona przez ta siec sklepow i nie wiem czy sens ryzykowac czy lepiej poszukac czegos znannej firmy moze z troche gorszym osprzetem ale pewnego. Dzieki za sugestie. Inne mtb ktore mnie zainteresowaly to https://www.evanscycles.com/scott-scale-760-2017-mountain-bike-EV286084             https://www.evanscycles.com/cube-ltd-pro-27-5-2017-mountain-bike-EV287421      https://m.tiso.com/alpn-trek-1131963/trek-superfly-6-matte-black-alpn-trek-1131963#   ten troche drogi.         Dodam ze kazdy z powyzszych bylby uzywany bardziej rekreacyjnie. W tygodniu dojazdy do pracy a weekendy wypady na sciezki gorskie. W tej chwili mam "MTB" klasy ok 2000 zl z suntour /shimano altus osprzetem i jak najbardziej nadaje sie na dojazdy do pracy ale z moja spora waga mam uczucie jezdzac w gorszym terenie ze sie cos w nim rozleci do tego po kazdym takim wyjezdzie kolo tylne trzeba centrowac. Dzieki i pozdrawiam.

Edytowane przez luk30mie
Odnośnik do komentarza

O Pinnacle nie ma informacji właśnie dlatego, że to marka wewnętrzna tej sieci sklepów. Rower nienajlżejszy, bez nowoczesnych bajerów, takich jak sztywne osie (tylko przód, nie w ramie) czy wewnętrzne prowadzenie linek, na pewno z prostymi kołami (OK, dopóki nie zabierzesz się do skakania). Będzie to bardzo fajny zakup, jeśli nie oczekujesz absolutnie najwyższych osiągów i nie zamierzasz go ulepszać w przyszłości. Ma wszystko, co potrzebne. Pojeździ dekadę na podstawowych przeglądach z wymianą absolutnego minimum, czyli łańcucha, uszczelek w amorze, ewentualnie kasety.

Odnośnik do komentarza

Ten Pinacle Ramin 4 z 2017r. to bardzo ciekawa propozycja. Rower ma wszystko co powinien mieć. Wyposażenie też posłuży długo i jest dobrze dobrane. Wewnętrzne prowadzenie linek nie jest wyznacznikiem niczego. Osobiście mam takowe, ale na przyszłosć mocno zastanawałbym się czy takie rozwiązanie wybrać. Sposób zewnętrznego prowadzenia linek może nie jest estetyczny, ale na pewno praktyczny, poneiważ umieszczając je pod górną rurą ramy, dolna chroni je przed nadmiernym zabrudzeniem. Przerabiałem to w Centurionie Backfire i na prawdę się sprawdzało.

Co do sztywnej osi z tyłu - mimo braku fabrycznego mocowania sztywnej osi można usztywnić ogon roweru poprzez wymianę piasty (lub wsadzenie odpowienich adapterów jeśli piasta na to pozwala) na oś 10mm. Jest to dużo lepsze rozwiązanie niż standardowa oś QR9 (5 mm), a nie wymaga przerabiania ramy,bo ta oś bez problemu wchodzi w haki ramy. Dodatkowo atutem tego rozwiązania jest fakt, że rama opiera się nie na tylnej piaście, ale właśnie na tej osi, co czyni ją jeszcze stabilniejszą. Sama sztywna oś z tyłu, co wielkokronie opisywane było w branżowej prasie, tylko w niewielkim stopniu podnosi sztywność, ale ni ekoła lecz ogona roweru. Na sztwność koła największy wpływ ma obecnie zastosowanie większego rozstawu piasty 148 mm tzw. systemu boost.

Kwestia problemów z centrowaniem tylnego koła może być związana właśnie z jego jakością i stopniem zmęczenia materiału. Wsadzenie sztywnej osi z tyłu w tym pyrzypadku kompletnie nic nie zmieni. Być może w nowym rowerze nie będziesz miał takiego problemu. Jeśli będzie Ci się to w przyszłości powtarzało to radzę udać się do speca od kół,bo być może wystarczy zmienić zaplot koła lub wymienić szprychy.Koszt stosunkowo niewielki. 

 

Ja zaufałbym tej marce,bo na Twoje potrzeby lepsze rozwiązanie nie jest potrzebne :)

Dodatkowo, aby zmniejszyć wrażliwość tylnego koła na nierówności proponowałbym sprawdzić poziom powietrza i ewentualnie nieco zmniejszyć, aby opona mogła lepiej amortyzować :)

Edytowane przez Franz Mauer
Odnośnik do komentarza

Hej. Waga jego w rozmiarze m to 12.6 kg czyli chyba nie najgorzej. Tak w obecnym rowerze prawdopodobnie kolu tylnemu nie sluzy dosc wysokie cisnienie. A co myslicie o tych pozostalych rowerach?.  Szczegolnie o Scott 760? Jest sporo tanszy ma kola 27.5 i przy moim wzroscie 175 cm moze bylby to lepszy wybor. Rowniez w  Pinnacle w jego opisie jest ze geometria jest nastawiona bardziej na zwrotnosc niz stabilnosc i czy to nie bedzie problemem "na ulicy" . Rownez bardzo ciekawie wyglada ten http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&langId=-1&categoryId=165499&productId=1173726&storeId=10001  jednak ma 1x11 i boje sie braku przelozen. Dzieki.

Odnośnik do komentarza

Możesz kupić markową ramę z myślą o jej rozbudowie. Ale moim zdaniem ma to sens tylko w razie planowania wyścigów albo grzebania przy rowerze jako hobby. Do spokojnego jeżdżenia marketowy gotowiec jest akurat. Ma osprzęt naprawdę dobrej klasy, który w codziennym użytkowaniu będzie praktycznie niezniszczalny.

W jeździe rekreacyjnej koła 29" będą praktyczniejsze. Trochę tracisz na zwrotności, ale to nie jest drastyczny efekt. Za to dalej zajedziesz mniejszym wysiłkiem i przejedziesz więcej przeszkód nawet bez specjalnej techniki.

1x11 może być ograniczeniem, jeśli wybierzesz się naprawdę w góry i będzie potrzebne żółwie przełożenie. Podobnie podczas wyścigu, gdzie istotna jest stała, wysoka kadencja, może brakować pośrednich przełożeń. Czy planujesz takie zastosowania?

Odnośnik do komentarza

Wyscigow napewno nie :) aczkolwiek w mojej okolicy gor i fajnych traili pod dostatkiem. Najlepiej w weekend wybiore sie do kilku sklepow. Poprzymierzam i wezme co mi najbardziej sie podoba ale raczej z 2x10 lub 2x11 bo teraz majac 27 przelozen jestem zadowolony z malych odstepow miedzy nimi i chyba braklo by mi czasem w "nogach" przy 11 lub wkurzal bym sie z gorki ze brakuje mi jeszcze szybszego biegu. Pozdra.

Odnośnik do komentarza

Rzeczywiście 12,6 kg jak na "marketowy" rower to dość dobra waga i daje możliwości zejścia z nią nawet poniżej 11 kg, oczywiście jeśli jest taka potrzeba. 

Jeśli chodzi o  rozmiar koła to już kwestia przyzwyczajenia. Tak samo będziesz musiał przyzyczaić się do 27,5 jak i do 29er. Ja mam 170 cm wzrostu i przesiadłem się z 26 od razu na 29er. Nie mam problemów z panowaniem nad rowerem, choć musiałem nabrać wprawy. Sądzę jednak, że 29er przy Twoim zastosowaniu sprawdzi się tak samo jak 27,5. 

Co do napędu...

Zdecydowanie bardziej uniwersalny będzie dla Ciebie napęd 2x10 lub 2x11. Napęd 1x11 jest stworzony porzede wszystkim na wyścigi, podobnie jak 1x12. Czy będzie brakowało Ci przełożeń...? Trudno powiedzieć,bo wszystko zależy jakie prędkości zamierzasz osiągać i głównie w jakim terenie zamierzasz się poruszać. 

 

Ten Broadman też jest fajnie zestrojony i zdecydowanie wizualnie lepiej wg mnie wygląda niż Pinacle :) Jednak podobnie jak poprzednio mamy do czynienia z napędem 1x11...

Odnośnik do komentarza

A jak wypada superfly 5 2017 w porownaniu do Pinnacle? Z tego co widze ma ta sama rame co 6 wiec na przyszlosc nie bedzie problemu z upgradem jesli zajdzie taka potrzeba a na poczatek to i tak pewnie bedzie w zupelnosci wystarczajacy. Pinnacle nie ma stozkowej glowki ramy.

Edytowane przez luk30mie
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...