wojtalski Napisano 6 Październik 2017 Udostępnij Napisano 6 Październik 2017 Hej, zauważyłem na moim XTC już drugi dosyć spory odprysk lakieru, stąd pytanie czy lakier na karbonie z zasady tak słabo się trzyma, czy to jakaś wada? O ile odprysk od spodu jeszcze można uzasadnić uderzeniem, tak już od góry nie wiem co mogło się stać. Ktoś ma jakieś doświadczenia? Rower po jednym sezonie. Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 7 Październik 2017 Udostępnij Napisano 7 Październik 2017 Lakier na ramie karbonowej z zasady narażony jest na pęknięcia, ponieważ rama karbonowa pracuje bardziej niż np. aluminiowa. Szczególnie gdy ilość nałożonego lakieru jest duża. Wystarczy niewielkie napięcie powierzchni i może dojść do pęknięć. W Twoim przypadku wygląda jakby oba uszkodzenia lakieru powstały z tej samej przyczyny... Odnośnik do komentarza
egzo23 Napisano 8 Październik 2017 Udostępnij Napisano 8 Październik 2017 Typowe dla lakierów matowych. Są ładne, ale delikatnie. Miałem superiora malowane w macie i lakier bym baardzo delikatny. Lakiery błyszczące są wytrzymalsze. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Papynsky Napisano 8 Październik 2017 Udostępnij Napisano 8 Październik 2017 W jaki sposób lakiery błyszczące są wytrzymalsze od matowych, od czego to zależy? Odnośnik do komentarza
Franz Mauer Napisano 9 Październik 2017 Udostępnij Napisano 9 Październik 2017 Wg mnie najwiekszy wpływ na pękanie lakieru ma sama rama. Jeśłi jets nazbyt elastyczna to podczas naprężenia siła działająca na nią doprowadzi do pęknięcia właśnie lakieru. Jako, że ilość warstw przy nakładaniu lakieru błyszczącego jest większa to powłoka lakiernicza staje się sztywniejsza, a tym samym jest bardziej narażona na pęknięcia. Najważniejsze bay karbon był porzadny,bo ramę zawsze można dać do lakiernika Jełśi chodzi o uszkodzenie z powyższego zdjęcia to wg mnie wynika ono ze zbyt ubogiej ilości lakieru położonego na ramę. W moim GT mam dwa rodzaje lakieru: mat i połysk. Matu jest zdecydowani emniej,bo być moze producentowi zależało na pokazaniu struktury karbonu, więc warstwa jest na prawdę uboga. Sądzę, że z biegiem czasu i umnie mogą pojawić się perypetnie lakiernicze Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się