Skocz do zawartości

problem z napędem, dziwny odgłos

tomeq_82

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć ekipo,

Mam swoją wieloletnią przyjaciółkę Meridę. Rower klasycznie 26", amor 100 mm, napęd XT tył 1x9 - zębatka z przodu narrow-wide Ekfan (chińczyk), przód korba Deore XT hollowtech II, stara 2005-06 rocznik ale stan ok, support BB52. Regularnie wszystko sobie serwisuję, jeżdżę od wielu lat na łańcuchach Connex 908 (albo 904)

No i mam klops. Zachciało mi się zmiany łańcucha na nowy. Zmieniłem, oczywiście wszystko nasmarowane, wyczyszczone. Podczas jazdy mam efekt jak na załączonym filmie, im mocniej naciskam, tym ten efekt jest mocniejszy: https://photos.app.goo.gl/pg22N4sgJzZeALpa8
Podczas jazdy w trybie nazwijmy to "cruise" - odgłos jest prawie niesłyszalny albo minimalny. Tutaj mam stan - nowy łańcuch, stara kaseta XT (wiem, wiem ;) jestem światom że będzie kiepsko i może być głośniej ale z doświadczenia wiem, że się ułoży), zębatka i cała reszta bez zmian.

Zacząłem kombinować.... Rozkręciłem zębatkę, wyczyściłem, sprawdziłem kominki, zęby - no jest zużycie ale bez przesady (w końcu chwilę wcześniej działało na starym!), narrow-wide trzyma. Zmienłem spowrotem łańcuch na stary - nic (!) to samo. Wkurzenie rośnie, jak to k*wa?! Zmieniłem kasetę na nową XT, więc mamy zestaw - Connex 908 nowy, XT nowe. Nic, to samo. Zmieniłem na łańcuch XT nowy, zamiast Connexa, to samo. Rozkręciłem cały support, wyczyściłem mufę - było trochę błaganu, trochę rdzy no ale w końcu nie patrzę się na ten rower na półce, a latam po terenie ;)

Gwinty i wszystko palcami przejechałem, jest ciągłość, wyczyściłem, nasmarowałem Motorexem, podokręcałem z wyczuciem i..... to samo! Co więcej, mam wrażenie, że te moje zabawy w okolicach supportu ustabilizowały ten odgłos na tyle, że i przy niskim obciążeniu terkocze bardziej jak było brudne :(