Skocz do zawartości

Jakie kupić koła do Marin Four Corners

Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Otto,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

Chciałbym kupić nowe koła do roweru Marin Four Corners, bo poprzednie już swoje przeszły i chciałbym ulepszyć te nienajlepsze fabryczne.

Przewiduję budżet jakoś 1500 złotych i system tubeless. To rower zadaniowy i jeżdżę nim w każdych warunkach- słońce, deszcz, śnieg, asfalt, szuter, lasy, kamieniste drogi. Czy moglibyście mi coś polecić? Niestety nie znam się i nawet wskazanie, na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę mi pomoże. Domyślam się tylko, że muszę szukać z systemem QR i mocowaniem tarcz hamulcowych na 6 śrub, ale to tyle. Przy okazji będę też potrzebował do nich też opon i również bardzo chętnie poczytałbym propozycje.

Pozdrawiam

Edytowane przez Hardron
  • 3 tygodnie później...
  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

A może lepiej byłoby złozyć sobie samemu? Tzn niekoniecznie samemu to składać, ale dobrać komponenty i zapleść w serwisie rowerowym, który się na tym zna. Ja tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony. Zależnie od tego ile ważysz dobierz obręcze, ja swoje katuję ważąc ponad 100kg. Uważam, że dobrym wyborem będzie obręcz DTSwiss GR540, dedykowane do gravela, stożek chyba 25mm i 24mm wewnętrznej szerokości - na tym fajnie ułoży się opona, odczujesz poprawę komfortu. Do tego bezproblemowo obsługują tubeless'a. Zdziwisz się jak szybko można z łatwością zacząć radzić sobie ze zmianą opon nie uwaliwszy wszystkiego dookoła mlekiem :)

Co do piast - w wersji bardziej budżetowej np Novatec D792, dobre piasty, przystępne cenowo, są w opcji QR, gdybyś chciał kiedyś zmienić ramę to możesz wymienić w nich oś i przełożyć do roweru ze sztywnymi osiami. A jak drożej to niezawodne DTSwiss 350, tam też są endcapy pozwalające przystosować koło do każdego standardu.

Szprychy - pewnie jakieś Sapimy, tu polecam dobrać coś w serwisie, który będzie zaplatał.

Edytowane przez Otto
Opublikowano