Koń puder Opublikowano 3 Października 2017 Opublikowano 3 Października 2017 Siemka. Od niedawna ujeżdzam nowego x- calibra i zauważyłem ze bębenek tylnej piasty czasami pracuje głośno a czasami cicho. Dziś na przykład po jeździe bębenek był ledwo słyszalny kręcąc kołem na postoju. Smar który znajduje się na zapadkach aż tak może się przemieszczać ze jest go tam raz mniej a raz więcej? Od czego to zależy?
Zalas Opublikowano 12 Października 2017 Opublikowano 12 Października 2017 Myślę, że po prostu możesz mieć zabrudzoną piastę lub mocno przepracowany smar. Rozbierz piastę, wyczyść, sprawdź stan zapadek jak i wielowypustu oraz sprężyny. Potem nasmaruj i poskładaj. Polecam albo dać mało smaru albo jakiś taki który nie jest bardzo lepki, żeby zapadki się czasem nie pozaklejały Dobrze sprawuje się też gęsty olej do łańcucha np na mokre warunki. Pamiętaj lepiej zajrzeć i zrobić serwis gdy coś cię niepokoi niż gdy coś padnie A jest duże prawdopodobieństwo, że pozbędziesz się problemu
Koń puder Opublikowano 13 Października 2017 Autor Opublikowano 13 Października 2017 Tylko że ta piasta ma nie więcej jak 120 km za sobą. Nie chce mi się wierzyć że już w niej coś nie gra po takim przebiegu. Nie wiem, do serwisu się zgłaszać? Nawet gdybym chciał ją rozebrać to nie mam narzędzi.
Zalas Opublikowano 13 Października 2017 Opublikowano 13 Października 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Koń puder napisał: Tylko że ta piasta ma nie więcej jak 120 km za sobą. Nie chce mi się wierzyć że już w niej coś nie gra po takim przebiegu. Nie wiem, do serwisu się zgłaszać? Nawet gdybym chciał ją rozebrać to nie mam narzędzi. No to jak ci się nie chce wierzyć to olej jeśli działa i czekaj aż się spierniczy Jeśli jest nowa to pewnie masz na nią gwarancję. Najwyżej oddasz na gware Jeśli przeskok w tym cykaniu nie jest wielki i nie ma wpływu na jazdę to pewnie bym olał. Ale zawsze to może być też jakaś wada fabryczna. Ja uważam, że może to być spowodowane małą ilością smaru w środku albo po prostu sprężyna jakoś źle dociska czy coś (chodź nie ma za bardzo jak się poruszyć w środku). Czasem jest się dobrze doposażyć w narzędzia, żeby w razie wu samemu zajrzeć do środka i być samodzielnym Możesz też wyciągnąć koło z ramy i sprawdzić czy na bębenku nie ma żadnego luzu Edytowane 13 Października 2017 przez Zalas
Koń puder Opublikowano 14 Października 2017 Autor Opublikowano 14 Października 2017 Na bębenku nie ma luzu. Zauważyłem że po jeździe napęd jest cichszy a po umyciu trochę dźwięku wraca. Możliwe że woda może tam się dostawac tak łatwo. Zaznaczę że nie myje roweru myjka ciśnieniowa
Zalas Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) 2 godziny temu, Koń puder napisał: Na bębenku nie ma luzu. Zauważyłem że po jeździe napęd jest cichszy a po umyciu trochę dźwięku wraca. Możliwe że woda może tam się dostawac tak łatwo. Zaznaczę że nie myje roweru myjka ciśnieniowa Faktycznie woda się tam może dostawać (choć nie powinna) i rozrzedzać lub wypłukiwać trochę smaru z zapadek. Potem pewnie po jeździe smar się z powrotem ładnie rozprowadza... Zrób test. Nie myj przez jakiś czas okolic kasety wodą tylko wycieraj suchą szmatką albo wilgotną i zobacz czy coś się zmienia. Przyszło mi jeszcze do głowy, że jeżeli jest tam jakiś beznadziejny smar to może reagować na różnicę temperatur. (Producenci często oszczędzają na rzeczach których gołym okiem nie sprawdzisz). Mamy taką porę roku, że na zewnątrz jest po parę stopni a potem pewnie rower ląduje w cieplejszym pomieszczeniu jak piwnica czy mieszkanie. Wiesz kiedy jest zimno smar może gęstnieć i stawiać opór zapadką etc a kiedy jest ciepło to odwrotnie Edytowane 14 Października 2017 przez Zalas
jedras Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Jakie tam masz piasty ? W zależności od wersji i rocznika różne tam zakładali.
Koń puder Opublikowano 14 Października 2017 Autor Opublikowano 14 Października 2017 To model x calibra 9 na 2018 rok. Piasty bontragera i napisane jest na nich tylko boost141. Z przodu w katalogu jest napisane że piasta jest uszczelniana z maszynowymi łożyskami a z tyłu już nie.
jedras Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 Nie wydaje mi się że powinno się coś złego dziac z tą piastą, one nie są przypadkiem produkowane przez DT ? Spróbował bym zdjąć bębenek i zobaczyć co się tam dzieje, niestety koła bontrangera jedyne jakie mam są na łożyskach kulkowych i sposób mocowania bębenka jest podobny do shimano, ale podejrzewam że w tych na maszynach będzie znacznie łatwiej go zdjąć. Na zapadkach nie powinno być tego smaru nie wiadomo ile, za dużo też spowoduje że nie będzie ich słychać za bardzo, jeżeli nie dostaje się tam żaden syf to bym się nie przejmował, może to tylko rzeczywiście za duża ilość smaru w nowych kołach.
Zalas Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 2 godziny temu, jedras napisał: Spróbował bym zdjąć bębenek i zobaczyć co się tam dzieje, Na zapadkach nie powinno być tego smaru nie wiadomo ile, za dużo też spowoduje że nie będzie ich słychać za bardzo, jeżeli nie dostaje się tam żaden syf to bym się nie przejmował, może to tylko rzeczywiście za duża ilość smaru w nowych kołach. No nowości nie napisałeś
Koń puder Opublikowano 15 Października 2017 Autor Opublikowano 15 Października 2017 Postaram się ogarnąć narzędzia i zobaczę co słychać w środku. Odezwę się jak coś będę wiedział
jedras Opublikowano 18 Października 2017 Opublikowano 18 Października 2017 Hmm wydaje mi się że dla Bontrangera piasty robiło też DT, jeżeli tak i to piasta na maszynach popatrz do instrukcji, może w ogóle nie są potrzebne narzędzia do zdjęcia bębenka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się