Koń puder

Dźwięk tylnej piasty

Rekomendowane odpowiedzi

Koń puder

Siemka. Od niedawna ujeżdzam nowego x- calibra i zauważyłem ze bębenek tylnej piasty czasami pracuje głośno a czasami cicho. Dziś na przykład po jeździe bębenek był ledwo słyszalny kręcąc kołem na postoju. Smar który znajduje się na zapadkach aż tak może się przemieszczać ze jest go tam raz mniej a raz więcej? Od czego to zależy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zalas

Myślę, że po prostu możesz mieć zabrudzoną piastę lub mocno przepracowany smar. Rozbierz piastę, wyczyść, sprawdź stan zapadek jak i wielowypustu oraz sprężyny. Potem nasmaruj i poskładaj. Polecam albo dać mało smaru albo jakiś taki który nie jest bardzo lepki, żeby zapadki się czasem nie pozaklejały :) Dobrze sprawuje się też gęsty olej do łańcucha np na mokre warunki. 
Pamiętaj lepiej zajrzeć i zrobić serwis gdy coś cię niepokoi niż gdy coś padnie ;) A jest duże prawdopodobieństwo, że pozbędziesz się problemu ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Koń puder

Tylko że ta piasta ma nie więcej jak 120 km za sobą. Nie chce mi się wierzyć że już w niej coś nie gra po takim przebiegu. Nie wiem, do serwisu się zgłaszać? Nawet gdybym chciał ją rozebrać to nie mam narzędzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zalas
2 godziny temu, Koń puder napisał:

Tylko że ta piasta ma nie więcej jak 120 km za sobą. Nie chce mi się wierzyć że już w niej coś nie gra po takim przebiegu. Nie wiem, do serwisu się zgłaszać? Nawet gdybym chciał ją rozebrać to nie mam narzędzi.

No to jak ci się nie chce wierzyć to olej jeśli działa i czekaj aż się spierniczy ;) Jeśli jest nowa to pewnie masz na nią gwarancję. Najwyżej oddasz na gware :P Jeśli przeskok w tym cykaniu nie jest wielki i nie ma wpływu na jazdę to pewnie bym olał. Ale zawsze to może być też jakaś wada fabryczna. Ja uważam, że może to być spowodowane małą ilością smaru w środku albo po prostu sprężyna jakoś źle dociska czy coś (chodź nie ma za bardzo jak się poruszyć w środku). Czasem jest się dobrze doposażyć w narzędzia, żeby w razie wu samemu zajrzeć do środka i być samodzielnym ;) Możesz też wyciągnąć koło z ramy i sprawdzić czy na bębenku nie ma żadnego luzu ;)

Edytowane przez Zalas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Koń puder

Na bębenku nie ma luzu. Zauważyłem że po jeździe napęd jest cichszy a po umyciu trochę dźwięku wraca. Możliwe że woda może tam się dostawac tak łatwo. Zaznaczę że nie myje roweru myjka ciśnieniowa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zalas
2 godziny temu, Koń puder napisał:

Na bębenku nie ma luzu. Zauważyłem że po jeździe napęd jest cichszy a po umyciu trochę dźwięku wraca. Możliwe że woda może tam się dostawac tak łatwo. Zaznaczę że nie myje roweru myjka ciśnieniowa

Faktycznie woda się tam może dostawać (choć nie powinna) i rozrzedzać lub wypłukiwać trochę smaru z zapadek. Potem pewnie po jeździe smar się z powrotem ładnie rozprowadza... Zrób test. Nie myj przez jakiś czas okolic kasety wodą tylko wycieraj suchą szmatką albo wilgotną i zobacz czy coś się zmienia.
Przyszło mi jeszcze do głowy, że jeżeli jest tam jakiś beznadziejny smar to może reagować na różnicę temperatur. (Producenci często oszczędzają na rzeczach których gołym okiem nie sprawdzisz).  Mamy taką porę roku, że na zewnątrz jest po parę stopni a potem pewnie rower ląduje w cieplejszym pomieszczeniu jak piwnica czy mieszkanie. Wiesz kiedy jest zimno smar może gęstnieć i stawiać opór zapadką etc a kiedy jest ciepło to odwrotnie ;) 

Edytowane przez Zalas

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jedras

Jakie tam masz piasty ? W zależności od wersji i rocznika różne tam zakładali.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Koń puder

To model x calibra 9 na 2018 rok. Piasty bontragera i napisane jest na nich tylko boost141. Z przodu w katalogu jest napisane że piasta jest uszczelniana z maszynowymi łożyskami a z tyłu już nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jedras

Nie wydaje mi się że powinno się coś złego dziac z tą piastą, one nie są przypadkiem produkowane przez DT ?

Spróbował bym zdjąć bębenek i zobaczyć co się tam dzieje, niestety koła bontrangera jedyne jakie mam są na łożyskach kulkowych i sposób mocowania bębenka jest podobny do shimano, ale podejrzewam że w tych na maszynach będzie znacznie łatwiej go zdjąć.

Na zapadkach nie powinno być tego smaru nie wiadomo ile, za dużo też spowoduje że nie będzie ich słychać za bardzo, jeżeli nie dostaje się tam żaden syf to bym się nie przejmował, może to tylko rzeczywiście za duża ilość smaru w nowych kołach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zalas
2 godziny temu, jedras napisał:

Spróbował bym zdjąć bębenek i zobaczyć co się tam dzieje,

Na zapadkach nie powinno być tego smaru nie wiadomo ile, za dużo też spowoduje że nie będzie ich słychać za bardzo, jeżeli nie dostaje się tam żaden syf to bym się nie przejmował, może to tylko rzeczywiście za duża ilość smaru w nowych kołach.

No nowości nie napisałeś ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Koń puder

Postaram się ogarnąć narzędzia i zobaczę co słychać w środku. Odezwę się jak coś będę wiedział

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jedras

Hmm wydaje mi się że dla Bontrangera piasty robiło też DT, jeżeli tak i to piasta na maszynach popatrz do instrukcji, może w ogóle nie są potrzebne narzędzia do zdjęcia bębenka :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się