Skocz do zawartości

Hamulce Noname

StixMaster
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Greg29,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przyznam od razu, że jestem zielony w temacie, więc wybaczcie, ale potrzebuję porady. Parę lat temu kupiłem Kross Hexagon 7.0, który w opisie miał hamulce Shimano MT200. Korzystając z lokalnych serwisów, nikt nie zwracał uwagi na hamulce. Teraz byłem w profesjonalnym serwisie i mechanik stwierdził, że nie mam Shimano, a dostępnych klocków hamulcowych do tego modelu nie znajdę. Chciałem je wymienić, a do tego nie mogę znaleźć otworu do podłączenia strzykawki z olejem od dołu.

Myślę o wymianie tarcz i hamulców, ale model MT200 nie ma górnego otworu do wkręcenia kubeczka na olej. Mam ciężki rower, bo został przerobiony na elektryczny, a tylna tarcza jest wymieniona na Shimano SM-RT86S. Sprzedawca sprzedał mi klocki Shimano, które musiałem spiłować, żeby pasowały. Czuję się oszukany przez sklep lub zespół Kross.

Jeżdżę dużo po górach i potrzebuję porady dotyczącej niedrogich hamulców i lepszych tarcz do nich. Myślę też o przewodzie BH90, który jest podobno lepszy do wprowadzenia oleju. A tak w ogóle, czy hamulce kupuje się już napełnione olejem, czy trzeba je samodzielnie zalewać?

Dziękuję za pomoc!

IMG_1572.jpeg IMG_1574.jpeg IMG_1575.jpeg IMG_1576.jpeg IMG_1577.jpeg IMG_1578.jpeg
Opublikowano

Nie jestem jakimś znaffcą tematu, ale cenowo pewnie to samo co MT200,

a według mnie lepsze:

https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-bl-m4100-br-mt410-zestaw-komplet-15171328595?reco_id=4cfbb1e6-398d-11ef-81c5-da31186b0ffe&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

i hit ( jak dla mnie ),  klamki z SERVOWAVE, zacisk czterotłoczkowy z przewodem SM-BH90 i tłoczki ceramiczne ( czy jakieś tam, ale lepsze niż w 420 ):

https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-br-mt520-bl-mt501-4-tloczkowe-komplet-15621365195