Skocz do zawartości

Hamulce Noname


StixMaster
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Greg29,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przyznam od razu, że jestem zielony w temacie, więc wybaczcie, ale potrzebuję porady. Parę lat temu kupiłem Kross Hexagon 7.0, który w opisie miał hamulce Shimano MT200. Korzystając z lokalnych serwisów, nikt nie zwracał uwagi na hamulce. Teraz byłem w profesjonalnym serwisie i mechanik stwierdził, że nie mam Shimano, a dostępnych klocków hamulcowych do tego modelu nie znajdę. Chciałem je wymienić, a do tego nie mogę znaleźć otworu do podłączenia strzykawki z olejem od dołu.

Myślę o wymianie tarcz i hamulców, ale model MT200 nie ma górnego otworu do wkręcenia kubeczka na olej. Mam ciężki rower, bo został przerobiony na elektryczny, a tylna tarcza jest wymieniona na Shimano SM-RT86S. Sprzedawca sprzedał mi klocki Shimano, które musiałem spiłować, żeby pasowały. Czuję się oszukany przez sklep lub zespół Kross.

Jeżdżę dużo po górach i potrzebuję porady dotyczącej niedrogich hamulców i lepszych tarcz do nich. Myślę też o przewodzie BH90, który jest podobno lepszy do wprowadzenia oleju. A tak w ogóle, czy hamulce kupuje się już napełnione olejem, czy trzeba je samodzielnie zalewać?

Dziękuję za pomoc!

IMG_1572.jpeg IMG_1574.jpeg IMG_1575.jpeg IMG_1576.jpeg IMG_1577.jpeg IMG_1578.jpeg
Opublikowano

Nie jestem jakimś znaffcą tematu, ale cenowo pewnie to samo co MT200,

a według mnie lepsze:

https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-bl-m4100-br-mt410-zestaw-komplet-15171328595?reco_id=4cfbb1e6-398d-11ef-81c5-da31186b0ffe&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

i hit ( jak dla mnie ),  klamki z SERVOWAVE, zacisk czterotłoczkowy z przewodem SM-BH90 i tłoczki ceramiczne ( czy jakieś tam, ale lepsze niż w 420 ):

https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-br-mt520-bl-mt501-4-tloczkowe-komplet-15621365195

A ja kupiłem stare ale jare XT-BR-m786, wsadziłem do Meridy i junior nie może ich zajechać, a od dwóch lat ich palcem nie tykami oprócz klocków :).

merida01_Easy-Resize.com.jpg merida02_Easy-Resize.com.jpg
Opublikowano

producenci zawsze piszą gdzieś tam małym druczkiem "specyfikacja może się różnić od tego co na stronie" (coś w ten deseń)

jak kupujesz hamulce w całości, to raczej będą zalane, ale żeby obsłużyć wszystkie rowery przewody są przeważnie za długie i trzeba skrócić

 

Opublikowano (edytowane)

A ty jakie polecasz hamulce i tarcze do nich? Tzn każdy hamulec będzie pasował w te same śruby przy kole? Czy dany rower ma dane hamulce tylko?

Edytowane przez StixMaster
Opublikowano

Zaciski dobierasz takie jak masz w tej chwili, najpopularniejsze to (PM) Post Mount, (IS) International Standard, co do tarcz to kupujesz kompletowe lub co moim zdaniem jest czasami lepsze innych firm. W tej chwili te od Shimano przedstawiają dość niską jakość produkcji ale mają dobrą wagę, pełne stalówki są o wiele pewniejsze ale tu też kupujesz z odpowiednim montażem, sześć śrub bądź (CL) Center Lock, wymiany możesz dokonać sam posiadając podstawową wiedzę w temacie, ważne żeby to robić nie zatłuszczając nowych tarcz i nie zaciskać klamek "na pusto". W setach sklepowych powinieneś dostać specjalne wkładki zastępujące tarcze podczas montażu, jest mnóstwo tutoriali pokazujących poprawny montaż jak i regulację zacisków. 

Opublikowano

A co z hamulcami typu cool ice, podobno przodem można wylecieć takie dobre. Myślę, że przy shimano zostanę jednak. Szkoda, ze gdzieś nie można wpisać nazwy roweru i wyskakują odpowiednie rzeczy do niego :)

Opublikowano

Nie jesteś skazany na te same graty i chyba dobrze, identyfikacja standardu to też pryszcz, największe wyzwanie to kupić tanio, dobre i skuteczne, mieszając mierne zaciski z najlepszymi tarczami to trochę buba, w drugą stronę to samo. Propozycje złożone przez @Trotyll'a wyglądają zachęcająco, najważniejsze jakie masz oczekiwania w stosunku do hebli, cztery tłoczki na zacisku to już bardzo duża siła i nie jestem przekonany że potrzebna do zwykłego roweru. Polataj po tematach, popatrz z czym są problemy i co ludzie polecają, są modele mniej i bardziej udane, masz komfort żeby wybrać te odpowiednie. 

Opublikowano

Shimano ma dwa standardy zacisków i tarcz do nich, mt200, mt400 i mt500 są pod szerokie klocki i tarcze a wyższe modele pod wąskie. Tarcza rt86, którą Ci wcisnęli jest "wąskim" standardem i dlatego nie pasowały Ci szerokie klocki z Twoich hamulców i musiałeś je spiłowywać - tzn. "szerokie" klocki na "wąskich" tarczach łapią nie tylko powierzchnię tarczy ale też ramion tarczy. Obecnie prawie wszystkie tarcze Shimano sa robione w Chinach, są prasowane ze składanych kawałków blachy (tzw. wytłoczki) i potrafią się rozwarstwić i są szliwowane tylko z jednej strony więc ścierają tylko jeden klocek hamulcowy. Dopiero wyższe modele XT są "Made in Japan" i są wycinane i szlifowane z dwóch stron. Dobrymi zamiennikami kiepskich Shimano są tarcze Galfer, klocki zresztą też. Jak chcesz pozostać przy szerokich tarczach i klocka to najlepsze z nich i w zupełności wystarczające są mt500. Jak jeździsz dużo po górach i masz ciężki rower to idź w jakieś Deore albo XT, minimum m6100. Nigdy ne słyszałem o hamulcach Cool Ice.

Opublikowano (edytowane)

Ok Greg kupię M6100, dzięki i teraz jaka tarcze , jaki typ,  żeby pasowała? Tam z góry jest miejsce na kubeczek od oleju, żeby go wkręcić? 

 

Podpytam przy okazji jeszcze , bo mój przedni amortyzator SR SUNTOUR XCM RL tak wynika z opisu jest w dobrym stanie, nic z niego nie wyłazi, jest ok, ale co jaki czas powinienem go nasmarować? i czym oraz co jaki czas? oraz jak znaleźć uszczelkę górna na niego.

 

Jakbym się znał na rowerach jak wy to chyba Kupiłbym najlepsza ramę samą na jaką mnie stać a resztę sobie dokładał składając rower marzeń :)

Edytowane przez StixMaster
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Składanie roweru samemu jest bardzo drogie bo producenci rowerów płacą ceny hurtowe, wynegocjonowane z producentami części a my płacimy ceny detaliczne 😁

Odnośnie amortyzatora, poszukaj poradników w necie, na yt. Na stronie producenta też powinny być interwały serwisowe. Albo zadzwoń do jakiegoś przedstawiciela i się zapytaj.

Tarcze na pewno "wąskie", Shimano bodajże od modelu r64 ale szukaj takich "Made in Japan", jeszcze gdzieniegdzie można takie znaleźć. Albo te Galfery, o których pisałem. Pamiętaj, że Shimano, SRAM czy inni producenci stosują różne grupości tarcz, a więc mają do tego dopasowane zaciski. Jeśli kupisz Shimano m6100 i one są kompatybilne z tarczami 1,8 mm (chyba, nie pamiętam) to nie możesz kupić tarcz innej firmy np. o grubości 2,2 mm tylko muszą być to tarcze kompatybilne z tymi Shimanowskimi hamulcami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...