Skocz do zawartości

Lemondka PRO Missile Ski-Bend Clip-On - podkłądki na kierownicę


kamilMbike
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez kamilMbike,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Kupiłem lemondkę do gravela Lemondka PRO Missile Ski-Bend Clip-On, dokładniej index: PRAB0039. Nie wiem czy jest jakaś różnica w konstrukcji mocowania do innych lemondek PRO. Myślałem jako lemondkowy laik, że "przedłużka to przedłużka" i okazało się, takie np zipp to do pro nie pasują, bo mają zbyt wąski rozstaw gwintów i sama powierzchnia styku z lemondką ma inną krzywiznę.

Kierownica 31,8 mm. To moja pierwsza w życiu lemondka ale słyszałem dużo dobrego jednak jestem trochę zagubiony :( Przejechałem na niej ok 100km, kombinowałem z ustawieniem i jestem pewny, że podniesienie lemondki o 5-6-7cm poprawi komfort używania i do tego zrobi trochę więcej miejsca w górnym chwycie, a przy okazji umożliwi jeszcze lepsze dopasowanie podłokietników- zamysł gravela to max komfort na długie jazdy. To tak tytułem wstępu, pytanie niżej.

 

Czy ktoś z Was używa podkładek na kierownicę do tej lemondki lub może innej lemondki PRO ? Gdzieś wyczytałem, że powinny pasować podkładki firmy profile design ale nie ma na ten temat zbyt wiele informacji. Nie znalazłem też podkładek w sprzedaży (chyba, że ze statusem "powiadom o dostępności"). Z góry mówię, że nie interesuje mnie czy jedne podkładki ważą 10g czy 20g więcej lub mniej. Dla doprecyzowania - chodzi mi o podkładki takie, które łączą kierownicę z lemondką - nie o takie pod podłokietniki. Czy jest ktoś w stanie pomóc ?

Jeżeli ktoś ma w garażu takie podkładki to też proszę się z tym nie kryć ;)

Dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez kamilMbike
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź, sprawa nie jest tak prosta jak myślałem.

Dostałem z jednego sklepu [dystrybutora PRO], że nie mają pasujących i nie są dostępne, wyprzedały się u dystrybutora. Z innego sklepu mam informację, że profile design nie będą pasowały. Link, który wysłałeś rowertour --> niedostępne.

 

Niestety ale chyba kupiłem lemondkę, która nie była tania i nie ma dostępnych podkładek czyli dla mnie jest prawie bez użyteczna. Zwrócić nie mogę, bo już ją zamontowałem. Jeżeli ktoś ma jakieś informację to poproszę, jak coś znajdę albo uda się dopasować to dam znać.

 

Pozdrawiam

 

Edytowane przez kamilMbike
  • 5 tygodni później...
  • Rozwiązanie
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Dla wszystkich, którzy dali się złapać tak jak ja - jest rozwiązanie i ja zrobiłem tak...

Mam podkładki pod lemondkę: Profile Design Bracket Riser Kit 70mm

Należy kupić 4 śrubki M6x80 na imbus - generalnie imbus 5, gwint 6 i długość 80mm. Oryginalne śruby dostarczane z podkładkami są zbyt krótkie, potrzebujemy dłuższych żeby można było je na ciasno wkręcić - ciężko to opisać ale jakby rozstaw był dla nich nieco zbyt wąski. Półtora godziny prób wkręcenia tych z zestawu sprawiły, że udałem się do sklepu ze śrubkami - wkręciłem dłuższe od razu, esteci mogą je przyciąć, mi nie przeszkadza, że trochę bardziej wystają.

Niestety trzeba użyć gwintownika i przegwintować oryginalny gwint 5 na rozmiar 6 w lemondce. Jeżeli nie jesteśmy majsterkowiczami to lepiej oddać to w ręce kogoś kto już to kiedyś robił, bo możemy mieć spory problem.

Przed skręceniem polecam użyć pasty montażowej co zresztą jest w instrukcji montażu lemondki, może być taka zwykła do karbonu, ja akurat miałem tubkę finish line.

 

Z lemondką mam już za sobą jakieś 600km i muszę przyznać, że wrażenia z jazdy są mega i nie żałuję żadnej wydanej złotówki, chociaż koszt faktycznie spory.

470zł - lemondka PRO Missile PRAB0039

270zł - podkładki wyżej wymienione, koszt z wysyłką

170zł - dwie owijki FIZIK TEMPO BONDCUSH SOFT 3MM

--------

= 880zł

śrubki jakieś 8zł kupione na miejscu, w każdym razie żaden koszt. Po 600km lewa na lewej gąbce puścił klej i właśnie odpada mi poszycie pianki, nrazie mi nie przeszkadza jednak za tą cenę....

Po co mi dwie owijki ?

Robię projekt roweru, który ma być najwygodniejszy na świecie, najpierw kupiłem wyżej wymienioną owijkę na kierownicę i okazała się mega wygodna. Nie ma potrzeby używania rękawiczek. Postanowiłem taką samą kupić na lemondkę choć pierwotnie miało nie być tam owijki lub tylko na jej części gdzie trzymamy za uchwyt. Jenak wydawało mi się nieco zbyt wąsko więc zrobiłem tak, że 1 owijka trafiła na uchwyt, a drugą zamówiłem i poleciałem po całości. W efekcie jest wygodniej i ładniej, popełniłem tylko jeden błąd estetyczny ale...może nikt się nie skapnie :)

Ogólnie teraz na kierownicy i lemondce mam wielkie bulwy za które jest wygodny chwyt. Największym wyzwaniem okazało się wyregulowanie samej lemondki, w pionie, poziomie, skosy do wewnątrz - no nie jest to proste. Finalnie jednak nie skręciłem całości mocno tylko tak abym miał możliwość manewru i tak jeździłem w koło domu i szukałem wygodnego ustawienia...okazało się, że jednak wygodniej nie jest kiedy wszystko jest symetrycznie ustawione, przecież mamy różne proporcje czy kontuzje. Nie jest to rower ITT żeby wycierpieć godzinę tylko gravel na wyprawy więc nie stawiam na symetryczność i estetykę lecz 100% wygoda i dopasowanie, choć przyznam, że całkiem mi się podoba :) ruszenie na 100-150km bez rękawiczek w zwykłych majtach bez wkładki i żelu to żaden problem. Dłuższych tras puki co nie jeździłem, muszę się trochę pozbierać i wrócić do formy ale cierpliwość to cecha dobrego kolarza ;)  Generalnie trochę taki ciężki toczący się czołg pod górę jednak w trasie idzie jak zły ale od szybkiej jazdy mam drugą furę, którą dodaję na ostatnim zdjęciu jako ciekawostkę do porównania pozycji, wybaczcie że zdjęcie nie jest jak z rodzinnego albumu ale nie było z robione myślą o umieszczaniu go w Internecie ;)

Taka historia... Pozdrawiam 🤠

1718648925363.thumb.jpeg.75876c64dc130b9780145084fe4d731f.jpeg1718648925346.thumb.jpeg.483d2a53e10a4d936ba0485d33482991.jpeg1718648925308.thumb.jpeg.14da149142633b920d55fba430c5fe9b.jpeg1718648925331.thumb.jpeg.9569805df3252cff3282d76d8d287782.jpeg

 

 

1718649396972.jpg 1718649396985.jpg 1718649397007.jpg

1718650365601.jpg Edytowane przez kamilMbike

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...