Skocz do zawartości

Piasta a minimalny luzik.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

przeczyściłem piastę, wymieniłem kulki i nałożyłem smar na piastę.

Dokręciłem konusy i nakrętki kontrujące, żeby nie było luzu. I teraz tak.

1. Gdy dokręcam tak, żeby nie było luzu to wyczuwam leciutki opór od czasu do czasu przy kręceniu kołem.

2. Kiedy minimalnie popuszczam to koło chodzi idealnie bez oporu, ale jest tyci luzik w piaście.

Niestety nie ma nic pomiędzy. Probowałem na wszystkie sposoby i nie da się tego tak dokręcić, żeby nie nie było żadnego oporu albo tego tyciego luziku. Trudno to nazwać luzem ale jest odczuwalne, że coś tam się rusza :) Nie wiem jak to wytłumaczyć. Gołym okiem nie widać, żadnego luzu ale czuć coś.

 

Ten tyci luzik to ma być czy nie? A może ten typ tak po prostu ma? 

piasta.jpg

Edytowane przez kAs-09
Opublikowano

Jak zapniesz koło w rowerze to luz się zmniejszy. Zawsze trzeba zostawić luz nominalny.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, vdcmike napisał:

Jak zapniesz koło w rowerze to luz się zmniejszy. Zawsze trzeba zostawić luz nominalny.

Dzięki za odpowiedź!

A jak skręcisz konusy i zakręcisz kołem, to taki wyczuwalne takie lekkie tarcie? (odczucie kulek ocierających o siebie) nie powodujący blokady koła jest normalny?

Czy powinienem jeszcze luzować, aż nic nie będę czuł przy kręceniu koła?

Edytowane przez kAs-09
Opublikowano

Wyczuwalne tarcie szybko zniszczy pisstę.

  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, vdcmike napisał:

Wyczuwalne tarcie szybko zniszczy pisstę.

Ok. W takim razie luzuje, aż będzie zerowe tarcie. Wtedy tego luzu się nie pozbędę.. co za koszmar.

Ten malutki luzik, o którym wspomniałem nie istnieje w tylnym kole. Nie mam tam problemu z dokręceniem konsusów, pozbyciem się luzu tak, że nie będzie tarcia przy kręceniu się koła.

Może jest to wina w przednim kole źle wyprofilowanej tej metalowej okrągłej uszczelki, w której są kulki? Chociaż wygląda ona normalnie.

 

Edit: Spróbowałem jeszcze raz poluzować. Tego tarcia nie da się zniwelować. Może to tak powinno właśnie być? Nadmienię, że jest to rower dla dziecka. Może te rowery dla juniorów nie są aż tak dobrze doprecyzowane?

 

Spróbuję wymienić konusy jutro.

Edytowane przez kAs-09
Opublikowano

Czyli coś źle poskładane, brak kulki, zniekształcone kulki lub wżery na bieżniach.

  • Lubię to! 1
Opublikowano
W dniu 11.05.2024 o 10:03, vdcmike napisał:

Czyli coś źle poskładane, brak kulki, zniekształcone kulki lub wżery na bieżniach.

Złożone na pewno dobrze. Wszystkie kulki są nowe. wżerów na bieżniach nie ma.

Chyba już wiem jak to ma być. Zdemontowałem inny dziecięcy rower i jest tam identyczny luzik.

Wychodzi na to, że on właśnie taki ma być. To jest ten luz nominalny o którym wspomniałeś na samym początku.

 

Nie rozumiem tylko jednego. Jak ten luz nominalny ma się niby zniwelować po zamontowaniu koła?

Opublikowano (edytowane)

Mało tego, nie tylko szybkozamykacz ale i oś przelotowa wpływa. Podatna jest też większość piast na łożyskach przemysłowych. Sprężysrość materiału wychodzi.

Edytowane przez vdcmike
  • Lubię to! 1
Opublikowano (edytowane)

Hmmm no rozumiem, że minimalny luz jest wskazany. Jednakże w moim przypadku nie ma szybkozamykacza lecz jest dokręcane nakrętkami.

To jest piasta Joytecha.

 

Dobra ja to dociskam, żeby tego luzu nie było. Kosztem tego małego tarcia. Będzie trochę koło hamowało...

Edytowane przez kAs-09

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...